Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on työpuhelimen säännöt?

Vierailija
13.06.2018 |

Olisin saanut puhelinedun, mutta minulla on oma liittymä josta en halua luopua koska sen numero on niin monessa webbipalvelussa. Tästä syystä pyysin saada vain työpuhelimen joka on siis älykänny. Tällä tavoin mun ei tartte maksaa ekstraveroja puhelinedusta.

Mitä sääntöjä tähän liittyy? Tulen aina hoitamaan henkilökohtaiset asiat omalla puhelimellani koska siinä on kiinteä hinta rajoittamattomilla palveluilla. Saanko ottaa työpuhelimen kotiin vaikken käytäkään sitä mutta joku työhön liittyvä voi soittaa minulle. Tai minun pitää soittaa työterveyteen työpuhelimella kun olen aamulla sairaana.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin edellisessä työpaikassani veroton työpuhelin piti jättää työpaikalle. Otin sitten puhelinedun. Siviilinumeroni siirrettiin työnantajalle ja kun 15 vuotta myöhemmin vaihdoin työpaikkaa, sain numeron mukaani ja siitä tuli uuden työpuhelimeni numero.

Vierailija
2/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypäs työpaikalta. Työpuhelin on vain työkäyttöön eikä sillä ole verotusarvoa. En itse sitä himaani kantaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia asiasta?

Vierailija
4/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan työpaikkasi säännösitä kiinni.

Meillä virallisesti pitäisi jättää kotiin, mutta toisaalta puhelimen kotiin jättämistä paheksutaan. Käytännössä kaikki vie puhelimen kotiinsa ja vastaa vielä alkuillasta puhelimeen.

Vierailija
5/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan työpaikkasi säännösitä kiinni.

Meillä virallisesti pitäisi jättää kotiin, mutta toisaalta puhelimen kotiin jättämistä paheksutaan. Käytännössä kaikki vie puhelimen kotiinsa ja vastaa vielä alkuillasta puhelimeen.

Äh, töihin jättämistä paheksutaan.

Vierailija
6/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkänny saa olla mukana kaikkialla, jotta voi vastata puhelimeen ja sähköposteihin myös vapaa-ajalla. Näin meillä.

Vierailija
7/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen! Meillä oli pakko ottaa työetupuhelin ja maksaa siitä verot, vaikka sitä ei käytä kuin työasioihin. Pakko maksaa omasta, kun firman puhelimessa on niin huono netti, ettei sillä tule toimiin, taksia sillä ei pysty soittamaan, eikä mihinkään asiakaspalveluun. Lisäksi firma asentaa puhelimeen vielä etähallintasovelluksen, joka seuraa puhelimen sijaintia, toimintaa ja voi etäsulkea puhelimen.

Ärsyttää maksaa verot puhelimesta, jota ei voi käyttää.

Vierailija
8/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen! Meillä oli pakko ottaa työetupuhelin ja maksaa siitä verot, vaikka sitä ei käytä kuin työasioihin. Pakko maksaa omasta, kun firman puhelimessa on niin huono netti, ettei sillä tule toimiin, taksia sillä ei pysty soittamaan, eikä mihinkään asiakaspalveluun. Lisäksi firma asentaa puhelimeen vielä etähallintasovelluksen, joka seuraa puhelimen sijaintia, toimintaa ja voi etäsulkea puhelimen.

Onko sinulla jotain salattavaa jos pomosi ei saa tietää missä liikut vapaa-ajalla? Otat saikkua ja riekut pitkin kyliä niinkö? Sietäisit hävetä.

Vierailija
9/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi seuraaminen voi olla ihan laillista?

Vierailija
10/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain salattavaa jos pomosi ei saa tietää missä liikut vapaa-ajalla? Otat saikkua ja riekut pitkin kyliä niinkö? Sietäisit hävetä.

Itse asiassa ei kuulu pomolle missä liikun vapaa-ajalla, mutta ei ole salattavaa. Se ei ole syy, miksi puhelinta ei voi käyttää. Surkea netti ja palvelunumeroiden esto sen sijaan estää puhelinen käyttöä, työn puolestakin pitäisi saada taksi tilattua aina välillä...

Vierailija
11/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma ja työliittymä, tällä hetkellä ne on samassa kaksoissim-puhelimessa, eli mukana kulkee aina. 

Työnantajan liittymässä on puhe-, tekstari- ja nettipaketti kiinteällä hinnalla, eli kukaan ei edes huomaisi jos  sitä omiini käyttäisin.

Ihan kiva vkl ja lomilla laittaa työliittymä kiinni.

Vierailija
12/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi seuraaminen voi olla ihan laillista?

Onse. Perustellaan turvallisuudella, kun reissataan työssä jossainmäärin.

Vierailija
13/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työpaikaltasi. Miten me voisimme tietää työpaikkasi käytännöt kun et edes kerro missä olet töissä?

Vierailija
14/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinetu tarkoittaa että pitää olla kokoajan saavutettavissa ja valmiina extratöihin.

Vierailija
15/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varmaan viiteen vuoteen oo ollutkaan kuin firman puhelin eli kaikki hoituu sillä, jossain muualla taas huomattavasti tiukemmat käytännöt. Kannattaa kysäistä

Vierailija
16/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan silkkaa paskapuhetta.

Vierailija
17/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei varmaan viiteen vuoteen oo ollutkaan kuin firman puhelin eli kaikki hoituu sillä, jossain muualla taas huomattavasti tiukemmat käytännöt. Kannattaa kysäistä

...sieltä työpaikalta siis

Vierailija
18/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin saanut puhelinedun, mutta minulla on oma liittymä josta en halua luopua koska sen numero on niin monessa webbipalvelussa. Tästä syystä pyysin saada vain työpuhelimen joka on siis älykänny. Tällä tavoin mun ei tartte maksaa ekstraveroja puhelinedusta.

Mitä sääntöjä tähän liittyy? Tulen aina hoitamaan henkilökohtaiset asiat omalla puhelimellani koska siinä on kiinteä hinta rajoittamattomilla palveluilla. Saanko ottaa työpuhelimen kotiin vaikken käytäkään sitä mutta joku työhön liittyvä voi soittaa minulle. Tai minun pitää soittaa työterveyteen työpuhelimella kun olen aamulla sairaana.

Työterveyteen voi soittaa myös omalla puhelimella. Jos viet työpuhelimen kotiin, niin sitten vastaat sairaanakin työpuheluihin.

Vierailija
19/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyteen voi soittaa myös omalla puhelimella. Jos viet työpuhelimen kotiin, niin sitten vastaat sairaanakin työpuheluihin.

En voi, kun on 020 alkuinen jolloin ei kuulu mun puhepakettiin. Mutta koska on työnantajaan liittyvä sairaustapaus niin haluaisin tehdä sen firman laskuun. -AP

Vierailija
20/28 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut myöskään työkännykkää, koska se on kalliimpi kuin omani ja on kiva, että työkännykän voi jättää pois messistä vapaa-ajalla. On se mulla kotona ja käsilaukussa, mutta en vaan vastaa siihen vapaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi