Kuuluuko sähkölasku toimittaa sossun luukkuun (Tanpere) vai kelaan?
Ensin laitoin sossun luukkuun ja sieltä palautettiin minulle ilman mitään viestiä. Puhelimella en saanut ketään kiinni. Sitten toimitin laskun ja kuitin maksusta Kelaan, eikä vieläkään näy maksua tililläni.
Kommentit (10)
Onko sinulla myönteinen perustoimeentulotukipäätös? Kelaan se tulee toimittaa. Korvataan, jos on oikeus toimeentulotukeen.
Ne lähettää ne sossusta Kelaan, ei sinulle takaisin. Siitä tietää, että tämä on provo.
Maksoin sen mutta korvaus pitäisi saada takaisin kun olen oikeutettu toimeentulotukeen (ja asumistukeen) ja sähkölaskun pitäisi korvata joku mainitsemistani? Ap
Jos ei edes osaa kirjoittaa kotikaupunkinsa nimeä oikein niin kyllä! Maksa itse laskusi.
Niin, jos olet saanut kesäkuun ajalle myönteisen toimeentulotukipäätöksen kelasta niin sinne kuuluu toimittaa. Laskut käsitellään seitsemässä arkipäivässä kuten hakemuksetkin.
Sähkölasku kuuluu perustoimeentulotuessa huomioitaviin menoihin, eli se kuuluu toimittaa Kelaan. Kelassa asia käsitellään, mikäli olet tehnyt kesäkuulle perustoimeentulotukihakemuksen.
Kunta ei myönnä sähkölaskuihin, terveydenhuoltomenoihin tms. perustoimeentulotuen piiriin kuuluviin menoihin toimeentulotukea, sillä kunta myöntää vain täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea, jota taas ei perustoimeentulotuen piiriin kuuluviin menoihin myönnetä kuin äärimmäisissä poikkeustilanteissa.
t. sossu Tampereelta :)
Minäkin haluan asua Tanpereella ja syödä mustaa makkaraa! Jesh!!
Tapola.fi
https://www.tapola.fi/wp-content/uploads/2014/04/Mustamakkara_paperilla…
Pyydä katkaisemaan sähköt niin ei tule enää tällaisia ongelmia koskaan.
Se kuuluu maksaa itse, pälli!