Heräily öisin + lyhyet päikkärit + tutti
Hei kaikki!
Olen uusi täällä ja löytänyt vanhoissa viesteissä paljon apua, mutta nyt ei oikein löydy sopivaa viestiketjua joka auttaisi. Eli aihe on vanha ja tuttu -Vauva ei nuku- ... but with a twist!
Eli poika on reilu 6kk vanha. Eka 3kk nukkui oikein mukavasti... mutta sitten alkoi heräily öisin n 1-2h välein ja päikkäritkin selkeästi lyheni. Ennen kaksi päikkärit n 2-3h pitkiä nyt voi nukahtaa päivällä useamman kerran mutta max 1h nukkuu... useimmiten rattaisiin... voisiko johtua lämpöisestä kelistä? Päivällä ei käytä tuttia.
Viikko sitten aloitimme unikoulun, jätettiin kokonaan yösyötöt pois. Heti ensimmäisestä yöstä lähtien suurta itku-draamaa ei ole ollut. Mutta kun ennen yöllä rauhoituttiin maitoon niin nyt rauhoitutaan tuttiin. Eli nyt yöllä herätään tunnin välein mutta kun antaa tutin niin yleinsä rauhoittuu... tämähän ei tietenkään mun miehen & mun unia auta! Pari kertaa tutti ei ole yöllä jostain syystä kelvannut ja silloin sitten huudetaan yhtäsoittoa n 20min, jolloin tutti taas kas kumma kelpaakin!
Eli mitä voisi tehdä. Pitäisikö jättää yöllä myös tutti pois... se tosin voi aiheuttaa aika paljon itkua? Päikkäritkin nukkuu ilman tuttia joten selkeästi ei sitä tarvi nukahtamiseen?...
poika on hyvin aktiivinen ja jäntevä. Möngertelee ankarasti maha-floppia eri suuntiin ja melkein jo konttaa. Hampaita ei vielä ole mutta ankara kuolaus alkoi n 3kk ikäisenä.
Välillä on päiviä kun vain maito kelpaa syötäväksi, mutta kiinteitä menee yleinsä myös oikein hyvin. Vaikka ei syö nyt yöllä niin silti päivä-syöminen ei ole mitenkään merkittävästi lisääntynyt. Imetys loppui kokonaan n 1kk sitten... ei vaan enään tullut maitoa
Jep pitkät jaarittelut mutta olisiko jollain vinkkejä mitä voisi kokeilla että nukutaan vähän paremmin??