Kesä kerrostalossa kaupungissa
Vertaistukea kaivataan! Voi viulu että kyllästyttää, Itselläni kun ei ole edes parveketta. Asun aivan tän kaupungin keskustassa jo neljättä vuotta. Tässä kämpässä on niin paljon hyviä puolia (hiljaiset/täysjärkiset naapurit mikä ei todellakaan ole itsestäänselvyys kerrostalossa, kivat näkymät korkealta, loistava sijainti, kohtuullinen vuokra) etten ole tosissani alkanut kertaakaan etsiä uutta asuntoa, kaikkea kun ei voi saada vuokralla asuessa. Olen asunut 18 vuotiaaksi asti suht pienellä paikkakunnalla, siellä pääsi halutessaan keskelle pöpelikköä 10 minuutissa (ei sillä että olisin tätä silloin arvostanut kovinkaan korkealle.) 😆
Anyways, 9 vuoden kaupunkilaisuuden jälkeen olen alkanut kaivata aivan järjettömän paljon "takaisin luontoon." Se ihanuus kun voi vaan astua takaovesta omalle takapihalle, nyyh.. 🙁
Ei mulla muuta!
Kommentit (11)
Jos sulla on terveet jalat, pääset jo ainakin ulos :)
Pyörällä tai bussilla sitten kauemmaksi.
Minua ei kiinnosta vähääkään mökkeily ötököineen. Kesä kaupungissa ja kerrostalossa paras 👍
Inhoan yli kaiken punkkeja ja muita öttiäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei haluaisi asua omakotitalossa veden äärellä keskellä kaupunkia. 😊
Heh 😊 Näinpä. En vaan kaipaisi kaupunkielämästä enää yhtään mitään. Siis en MITÄÄN. Ensimmäiset vuodet oli ihan kivaa vaihtelua, mutta nähtävästi kun ikää tulee (juu olen hurjat 29v:) niin sitä alkaa pieni ihminen kaivata juurilleen. 😆
Ap
Kyllä kaupungissa, kerrostalossakin voi asua luonnon läheisyydessä. Esim. puistoja voi olla lähellä ja metsää kävelymatkan päässä. Ei siis tarvitse maalle tai omakotitaloon muuttaa, jos haluaa luonnossa oleilla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minulla on jokseenkin samat tunnelmat. Haluaisin edes pienen pihan, jotta voisin vain astua ulos ja nauttia kesästä. Nyt täytyy aina lähtemällä lähteä, ottaa avaimet mukaan jne. Rivarissa asuessa voisi mennä pihalle vaikka siksi aikaa kun perunat kiehuvat kattilassa. Minulla on tosin parveke, mutta se on tuollainen pieni ulkoneva laatikko, eikä yhtään suojaisa. Siellä istuessa on kuin näytillä.
Tykkään silti kerrostaloasumisen huolettomuudesta.
Jos ap kaipaat takaisin "juurillesi", niin miksi et etsisi töitä sieltä kotipuolesta. Olet vielä nuori. Nyt kannattaa tehdä sitä, mitä haluat. Ehdit kokeilla maaseutumaista asumista ja palata kaupunkiin, jos et löydäkään sieltä sitä idylliä, mistä nyt haaveilet.
Itselleni jos tulee kaipuu rivi/omakotitaloon niin mietin vain hetken miten ihana olisi joutua ajamaan nurmikkoa/luomaan lunta, olemaan tekemisissä naapureiden kanssa, stressaamaan itse rempoista jne. ja tunne menee ohi.
Ja sitten voi lähteä tyytyväisenä kävelylle puistoon tai rantaan tai lähimetsään.
Vierailija kirjoitti:
No minä en halua asua omakotitalossa, koska siinä on kuitenkin oma piha, jota en halua hoitaa ja lisäksi minun pitää huolehtia itse kaikista korjauksiin liittyvistä, nyt riittää soitto huoltomiehelle ja vuotava hana on vaihdettu. Merenrannalla tykkään asua ja siellä asunkin nyt.
Itse olen asunut aina kaupungissa, en tosin keskusta-alueella. Ja jo lapsesta asti olen ihannoinut maalaiselämää, elämiä, luontoa, metsää. Ehkä vielä joskus muutan.
Ei mitään ongelmaa ainakaan meillä.
Vapaa-ajalla voi käydä puistoissa, ottaa aurinkoa, lähteä piknikille...
Pyöräily on kivaa ja rentoa.
Uimarannalla saa koko päivän sujumaan, vaikka kirjaa lukiessa, jos uiminen ei kiinnosta. Kavereita voi pyytää seuraksi, vaikka lentopalloa pelaamaan.
Luontopolkuja ja pururatoja löytyy melkein mistä vaan, lenkkeily on myös hyvää liikuntaa... Voit vaikka ilmoittautua vapaaehtoiseksi koiran ulkoiluttajaksi, jos yksin liikkuminen ei miellytä.
Kesäisin on paljon tapahtumia, joista kannataa ottaa selvää.. Edes rahaa ei aina tarvitse ottaa mukaan, vaan käydä kuokkimassa millainen meininki..
Tyhjien pullojen ja tölkkien keruu, jos vaan kehtaa on hyvää pientä lisää päivän puuhiin. Myös roskia itse olen kerännyt, on kiva siistiä vaikka lasten leikkipaikka, ja voi olla varma, että moni tulee tästä iloiseksi.