Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko missään muilla työpaikoilla lusmuilla sairaslomilla niin kuin Helsingin kaupungilla?

Vierailija
12.06.2018 |

Vaikea uskoa ainakaan.
Aloitin toukokuussa ja ihmetellen olen seurannut, miten naiset kilpaa hakevat sairaslomaa. Ja kyseessä ei ole mikään raskas hoitoalan työ vaan toimistotöitä.
Aika paljon veronmaksajien rahoilla tätä palkallista lusmuilua harrastetaan.
Enää en ihmettele sitä, kun erääseen harjoittelupaikkaani ei kuulemma rekrytoitu kaupungilla olleita, mutta en ihmettele nää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti on valtiolla...joka toinen viikko melkein "saikulla" ja sitten on oikeillakin pidemmillä sairaslomilla.Ja ne ajat kun käy töissä tekee pidempää päivää niin tulee saldovapaatakin.

Tädillä on varmaan jokin hyvä syy, josta sinun kaltaisellesi ihmiselle ei tunnu hyvältä kertoa.

Vierailija
22/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuilla kompensoidaan pa skaa palkkaa ja lomarahojen nus simista.

Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hyvä, että ihminen voi pitää tarvittaessa sairaslomaa ilman pelkoa työpaikkansa menettämisestä seuraavissa yt-neuvotteluissa, joita monissa firmoissa on 1-2 vuoden välein. 

Vaan voiko pitää? Oman käsitykseni mukaan vaikka saikun syy olisi mikä tahansa, pääsee silti yt-listalla ylöspäin verrattuna sellaiseen joka on säästynyt sairastelulta...

Vierailija
24/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori on yhteiskunnan syöpä.

Julkinen sektori pitää pienituloiset elossa.

Vierailija
25/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hyvä, että ihminen voi pitää tarvittaessa sairaslomaa ilman pelkoa työpaikkansa menettämisestä seuraavissa yt-neuvotteluissa, joita monissa firmoissa on 1-2 vuoden välein. 

Vaan voiko pitää? Oman käsitykseni mukaan vaikka saikun syy olisi mikä tahansa, pääsee silti yt-listalla ylöspäin verrattuna sellaiseen joka on säästynyt sairastelulta...

Tarkoitin siis, että näissä julkisen "suojatyöpaikoissa" on paremmin mahdollista pitää tarvittaessa sairaslomaa, yksityisellä ei uskalleta.

Vierailija
26/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä Helsingin kaupungilla nuorempana, kun uraani aloittelin.

Siellä opin lähinnä sen, että yksityistäminen ON järkevää.

Julkisiakin paikkoja on niin monenlaisia. Olen itse ollut eräässä tunnetussa julkisessa instituutiossa töissä ja siellä osa porukasta oli suorastaan työhulluja.

Julkisuus ei estä hyvää johtamista. Ja toisaalta yksityisyys ei takaa hyvää johtamista.

Yksikössä, jossa olin töissä, oli myös työhulluja, pitkää päivää painavia marttyyreja. Mutta. Kaikki oli kokonaisuutena organisoitu niin huonosti, ettei mitään tuottavuutta tai kustannustehokkuutta työnteosta huolimatta pystynyt havaitsemaan. Lisäksi osassa porukkaa laiskuus ja työnvälttely tuntui olevan jonkin sortin ihanne ja tavoittelemisen arvoinen asia. Lisäksi vitsailtiin jatkuvasti siitä, kuinka oma työpaikka ei ole "oikea työpaikka" vaan lähinnä lastentarha. Ja nämä kaikki asiat oli ihmisten nenien edessä ylintä johtoa myöten, eikä kukaan kyennyt tekemään mitään. Aina keksittiin tekosyitä muualta kuin omasta itsestään.

Uskomattomia vätyksiä! Onneksi lähdin heti, kun tilaisuus tuli. Siellä ne tänäkin päivänä hihittelee 38 lomapäivänsä kanssa (huom.vkonloppuja ei lasketa) + saldovapaat ja muut lehmänkaupat.  Palkkatasokaan ei enää Kaupungilla ole niin kehno verrattuna menneeseen aikaan.

Ärsyttää veronmaksajana oikeasti, että tuollaiselle pelleilylle ei saada loppua. Jos olisitte nähneet saman kuin minä, teilläkin olisi usko mennyt Helsingin Kaupunkiin.

Vierailija
27/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut Helsingin kaupungilla töissä, enkä nähnyt tuollaista saikuttelua.

Toisaalta, en usko että ap pystyy arvioimaan sitä, kuka on leikisti saikulla, kuka oikeasta syystä. Terveystiedot kun ovat salaisia, eikä todisteeksi sairausloman syistä riitä katkeran työkaverin mutu.

Vierailija
28/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kaupungilla töissä asiantuntijana. Oli kuin vuosia kestävä loma.

Vierailija
29/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän yhden tyypin millä on jatkuvasti mahatauti ma-ti 😂😂.

Vähemmästäkin on paskat housussa ja huono-olo jos pe-su vedetään viinaa kaksin käsin.

Vierailija
30/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä jankutus. Sinä et tiedä kenenkään elämäntilanteesta tai terveydentilasta mitään. Harvassa on ne työpaikat, jossa nykypäivänä työmäärä ja vastuu ovat sellaisia, että ihmiset voivat palautua ja huolehtia itsestään kunnolla vapaa-ajallaan. Kun sopassa on vielä omat tai omaisten vakavat sairaudet, hometalot, oikeusjutut, perheväkivalta ym. asiat, joista jokin tai useampi tulee monilla elämässä eteen ennemmin tai myöhemmin, ei sitä jaksa viimeisillä voimillaan aina olla töissä. Tottakai on olemassa itsekkäitä ihmisiä, jotka optimoivat vapaiden määrät ja jättävät muut pulaan työkuorman alle, mutta vastoin yleistä oletusta, useimmat ihmiset eivät ole mulkkuja.

Miten sitten nuo kaikki säälittävät tapaukset aina pesityvät kaupungille töihin. Yksityisellä sektorilla ei ole tuollaiseen varaa -siellä jaettaisiin potkuja hyvin äkkiä.

Vierailija
31/32 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä jankutus. Sinä et tiedä kenenkään elämäntilanteesta tai terveydentilasta mitään. Harvassa on ne työpaikat, jossa nykypäivänä työmäärä ja vastuu ovat sellaisia, että ihmiset voivat palautua ja huolehtia itsestään kunnolla vapaa-ajallaan. Kun sopassa on vielä omat tai omaisten vakavat sairaudet, hometalot, oikeusjutut, perheväkivalta ym. asiat, joista jokin tai useampi tulee monilla elämässä eteen ennemmin tai myöhemmin, ei sitä jaksa viimeisillä voimillaan aina olla töissä. Tottakai on olemassa itsekkäitä ihmisiä, jotka optimoivat vapaiden määrät ja jättävät muut pulaan työkuorman alle, mutta vastoin yleistä oletusta, useimmat ihmiset eivät ole mulkkuja.

Miten sitten nuo kaikki säälittävät tapaukset aina pesityvät kaupungille töihin. Yksityisellä sektorilla ei ole tuollaiseen varaa -siellä jaettaisiin potkuja hyvin äkkiä.

Minusta on parempi, että ovat työelämässä omalla panoksellaan kuin työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
32/32 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla on joka vuosi ne 60 sairaslomapäivää, 38 vuosilomapäivää ja muutama viikko kellokortin avulla kikkailtuja lusmuvapaita. Siinähän tulikin jo puolet vuoden työpäivistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi