Onko kenelläkään muulla koskaan pakastimentyhjennyspäiviä? Ei osteta uutta ruokaa pakkaseen ennenkuin se on tyhjennetty entisistä. Tehdään ruokaa pakastimesta löytyvistä jämistä.
Itselläni on välillä tällaisia päiviä.
Nyt löytyy esim. Puolikas pussi pariisinperunoita, puolikas pussi ristikkoperunoita, pari kananuggettia ja pari avattua kalaleikepakettia joissa molemmissa yksi kalaleike jäljellä.
Niistä tuleekin tälle päivälle hyvä ruoka meidän perheelle.
Syödään jämäruuat pois ennenkuin ostetaan lisää pakkaseen. 👍
Kommentit (49)
Kuka ostaa tuollaisia ruokia vielä pakastimeen vuonna 2018?
Mulla on edelleen pakastimessa pari purkkia sika-nauta-jauhenlihasta tehtyä ruokaa kun en pystynyt sitä syömään, olleet siellä varmaan pari vuotta jo.
Ei ole tainnut olla pakastimessa virtaa päällä viiteen vuoteen :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on edelleen pakastimessa pari purkkia sika-nauta-jauhenlihasta tehtyä ruokaa kun en pystynyt sitä syömään, olleet siellä varmaan pari vuotta jo.
No nyt se löytyi! Ihanaa! Sielläkö se JAUHENLIHA on piileskellyt viime aikoina?
Oli tarkotus nyt tehdä niin, kun olen yksin kotona, ei tarvitse miettiä teinin ruokia.
Mutta niin vaan taas olen kaupasta ostanut lisää ruokaa. :(
Pitäs kyllä alottaa heti tänään, ettei käy kaupassa lisäruokaa hakemassa, syö ne pois mitä on. Rahat muutenkin vähissä.
Jospa nyt muistas alottaa.
Meillä on, on ollut jo muutamia viikkoja viimeisten marjojen jne kohdalla, ruoanjämät syöty jo pois. Pitäisi sulattaa pakastin ennen uusia mansikoita ja muita marjoja, jos tulee mitään tämän kuivuuden takia.
Pakastimeni on sellainen, saan sulatettua ennen kuin pakasteet sulavat, litran pakasterasia keittoa säilyy jäässä.
Tässä tulee se ongelma että pakastin täynnä marjoja, tarjousbroileria, haapankaalia viimevuotista lehtikaalia. Se on tupaten täynnä ja uusi sato pitäisi kohta saada mahtumaan.
Mitään ruokaa ei saisi ostaa. Vain maitoa ja jotain leivän päälle mutta muuten ei mitään.
Ruuanjämiä pakastimessa ei ole hautautuneena.
Tuo marjaongelma pitäisi selättää sillä lailla että söisi ne marjat. Mehua tässä kai joutuu tekemään. Sokeritonta ajattelin tehdä.
Me ostamme HOKin myymälöistä -60% lihoja jotka pakastamme ja valmistamme tarpeen mukaan eikä lisää lihaa osteta ennen kuin pakastin on tyhjennetty joten pakastin tyhjenee monta kertaa vuodessa.
Ei oo, mutta meillä pakkaseen ei kerrykää tuhottomia määriä mtn. Leipää, joka käytetään kahen viikon sisällä ja marjoja, jotka käytetään seuraavan puolen vuoden sisällä. Mitään ruokaruokaa ei oikeestaa ikinä oo.
Aina ennen sulatusta syödään niin tyhjäksi kuin mahdollista. Pakastin on hidas sulattamaan ja jäähtymään, juuri mikään ei kestä sulamatta edes kylmälaukussa:(
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on välillä tällaisia päiviä.
Nyt löytyy esim. Puolikas pussi pariisinperunoita, puolikas pussi ristikkoperunoita, pari kananuggettia ja pari avattua kalaleikepakettia joissa molemmissa yksi kalaleike jäljellä.
Niistä tuleekin tälle päivälle hyvä ruoka meidän perheelle.
Syödään jämäruuat pois ennenkuin ostetaan lisää pakkaseen. 👍
Tuommoisia tyhjennyksiä tehdään meilläkin. Kahden hengen taloudessa kertyy avattuja jämäpusseja. Esim. perjantaina ei tarvitse lähteä töiden jälkeen vielä kauppaan kun perkaa ensin pakastimien ja jääkaapin. Muutenkin viikolla tavoitteena saada jääkaapista ja kaapeista vanhenevat ruoka-aineet pois. Lauantaina taas aamulla hyvä suunnitella rauhassa viikonlopun ruuat ja käydä kaupassa.
Marjat on meillä jo syöty loppuun. Tilaa on uudelle satokaudelle.
Meillä kaksi pakastinta - toinen niistä ollut jo keväällä tyhjä.
Kerran vuodessa keväällä on pakastimen tyhjennys ja sulatus. En pidä pakastinta vuosikausia ruokien varastona.
Olen ajatelut lähestyä "täysi pakastin" ongelmaa sillä lailla että itse en osta ruokaa kaupasta. Jos joku muu halua ostaa niin oma on asiansa. Minä en osta seuraavaan puoleen vuoteen.
Tänne pitää kohta kutsua kodittomat syömään:(
Marjoissa on se ongelma että jos niihin laittaa sokeria niin on ehkä parempi jättää marjat syömättä. Tai jos niistä tekee jotain muuta makeaa niin taas sama juttu.
On aika kova rasti syödä pari ämpärillistä survottua puolukkaa ilman sokeria:(
Vierailija kirjoitti:
Aina ennen sulatusta syödään niin tyhjäksi kuin mahdollista. Pakastin on hidas sulattamaan ja jäähtymään, juuri mikään ei kestä sulamatta edes kylmälaukussa:(
Onko arkku? Mä sulatan arkkupakstimeni, että laitan pari ämpäriä täynnä kuumaa vettä, sinne pohjalle ja kansi kiinni. Pari kertaa voin vaihtaa uutta kuumaa vettä tilalle. Jäät sulavat aika nopsaa, ja kaavin ne arkun pohjalle muovisella lastalla, sieltä pois ja pintojen pyyhintä ja kuivaus. Pakastin päälle ja tavarat takaisin sisään. Aikaa menee ehkä tunnin verran. Tavarat sillä aikaa kylmälaukussa tai muovilaatikoissa (sellaisia kaupan isoja lihalaatikoita tullut jostain) hyvin sanomalehdillä/paksuilla peitoilla peiteltyinä. Näin jos joutuu kesällä sulattamaan, toinen asia jos talvella saa kamat ulos pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on, on ollut jo muutamia viikkoja viimeisten marjojen jne kohdalla, ruoanjämät syöty jo pois. Pitäisi sulattaa pakastin ennen uusia mansikoita ja muita marjoja, jos tulee mitään tämän kuivuuden takia.
Mullakin vielä pakkasessa viime vuoden marjoja. Pitäs äkkiä syödä pois ennenkuin pensaista tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa tuollaisia ruokia vielä pakastimeen vuonna 2018?
No tänä aikana ihmiset ostaakin vasta just tuollaisia nopeita ja helppoja ruokia kun arki on niin kiireistä ettei kerkiä ja jaksa väsäämään mitään viiden tähden aterioita. Mulla on sitten viiden tähteen ateria tänään. 😁 Ap
Nyt pitäisi juuri tehdä sellainen, että kaikki pysyvät päiväyksiltään käyttökelpoisina. On heikko kohtani myönnän.
Meillä ei sellaista päivää ole eikä taida tullakaan. Vituttaa kun välillä ei jäätelöpaketti meinaa mahtua täyteen pakastimeen. Myydäänkö pakastimet jo kaupassa täysinä vai mikä ne täyttää. Olen yrittänyt avata keskustelua asiasta mutta huomaan että siinä mennään heti vaaralliselle alueelle.
M30