Voitin vuosia sitten Vikinglotosta 8,6 miljoonaa. Onko elämä muuttunut?
Eipä juuri. Ostin talon ja auton. Säästötili näyttää tällä hetkellä + 7.124.545,55 euroa ja käyttötili +325.255,45 euroa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko totta et ole lahjoittanut hyväntekeväisyyteen SENTTIÄKÄÄN?????????
Kerrotko mikä olisi hyvä hyväntekeväisyyskohde? Paikallisiin eläintaloihin olen lahjoittanut, mutta noin niinkuin muuten. Mihin kannattaisi lahjoittaa? Olen monesti pohtinut tätä. Mitään vuohia en ostele, enkä lahjoita Afrikkaan noihin kohteisiin, joihin kerätään jatkuvasti vaikka sinne syydetään rahaa jo tolkuttomasti.
Eläimille joku kohde? Onko Greenpeace ok? Haluan siis, että menee ihan oikeasti apu perille.
-en ole ap, jos sillä on merkitystä
eläimille, syöpäsairaille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Ehdotan, että otat sijoitusyritykseen yhteyttä ja sijoitat valtaosan rahoista.
Mitä järkeä sijoittaa kun sulla on jo 7 miljoonaa?
Siinä on huomattavasti enemmän järkeä kuin rahojen makuuttamisessa tilillä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on vaikka 4 miljoonaa tilillä, niin joidenkin mielestä sinun heti pitäisi alkaa sijoittamaan ja haalimaan lisää rahaa. Kummallista ajattelua. Eikö sitä voi tyytyä siihen mitä on saanut?
Moni haluaa jotain ja kun hän on sen saanut, niin hän alkaa haluamaan jotain muuta. Hullua, sanon minä
Parempi elää pääoman tuotoilla kuin käyttää itse pääomaa. Tämä on se asia jota sä et tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka miljonääri olisi oikeasti niin tyhmä, että lepuuttaisi rahojaan säästötilillä, missä inflaatio syö niiden arvoa kokoajan?
Vastaus: Ei yksikään.
Jep paljon fiksumpaa sijoittaa rahat esim. Sunny Car Centeriin
Etkö todella parempaa vertailuparia keksi...
Muistan omasta kouluajasta sen kun kaverin perhe joutui myymään kivan omakotitalonsa ja muuttamaan vuokralle vuosituhannen vaihteen tienoilla. Syy liittyi jotenkin Nokian osakkeisiin. Ilmeisesti sijoittaminen ei ollut mennyt ihan nappiin
Jep, aina näitä. Joku tutun kaiman kissan serkun omistaja sijoitti 80-luvun lopussa/2000luvun teknokuplassa "ALL IN" yhteen yhtiöön tolkuttomalla velkavivulla, ja "menetti kaiken", joten sijoittaminen ei kannata...
Keksikää edes uusi olkiukko.
Ei ole olkiukko vaan hyvä muistutus siitä miten homma voi mennä reisille. Menestyneillä sijoittajilla lähtee keulimaan liian helposti ja syntyy kognitiivinen vinouma. Lisäksi ihmisten riskinottoprofiilit ovat erilaiset ja rahan merkitys vaihtelee omaisuuden funktiona
Haluatko pelata peliä, jossa voit tuplata miljoonan omaisuutesi, mutta myös hävitä puoli miljoonaa? Pelin odotusarvo on 1,5 miljoonaa. Sinä ehkä haluaisit, moni muu ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mikä olisi hyvä hyväntekeväisyyskohde? Paikallisiin eläintaloihin olen lahjoittanut, mutta noin niinkuin muuten. Mihin kannattaisi lahjoittaa? Olen monesti pohtinut tätä. Mitään vuohia en ostele, enkä lahjoita Afrikkaan noihin kohteisiin, joihin kerätään jatkuvasti vaikka sinne syydetään rahaa jo tolkuttomasti.
Eläimille joku kohde? Onko Greenpeace ok? Haluan siis, että menee ihan oikeasti apu perille.
-en ole ap, jos sillä on merkitystä
eläimille, syöpäsairaille lapsille.
No niinhän minä juuri sanoin, että esim. eläimille, mutta mistä löytää järkevä järjestö? Ainahan ne lupaa vaikka kuun taivaalta, mutta totuus voi olla muuta. Enkä usko, että rahan lahjoittamien suoraan eläimille auttaa.
Syöpäsairaille lapsille voisinkin katsella mistä löytyy mihin lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Häh?
Ja joku vielä peukuttaa noin älyvapaata kommenttia!
Tietysti sijoitetaan: tuon summan tuotto on kevyesti 500k€ joka vuosi. Sulaa hulluuttahan olisi pitää nollakorkoisella tilillä.
Ymmärrätkö sellaisen ajatuksen, että kun jolla kulla on enemmän rahaa kun pystyy koskaan kuluttumaan, niin siirtyy pois siltä juoksuradalta. Antaa muiden juosta henkinsäpitimiksi. Sitä voi tehdä sitten mitä tahansa, vaikka sitoa perhoja koko loppuikänsä.
Kuule, kyllä tuon summan saa menemään kun ostaa ulkomailta pari vähän isompaa loma-asuntoa.Huvijahtiin ja sen ylläpitoon tuo summa ei edes riittäisi.Sulla taitaa olla vähän pienet ympyrät jos olet sitä mieltä ettei tuollaista summaa saa koskaan kulumaan.
ohis
Onnea sulle ap. Tietääkö sun suku, naapurit ja ystävät?
Meillä sellainen tilanne, että mies pääsi tulojensa kanssa lehtien kansiin.
Sen jälkeen onkin kaikki ihan perseestä. Meitä ei todellakaan ihailla kuten jääkiekkoilijoita yms vaan oikeastaan saadaan kuraa niskaan.
Onneksi lapset ovat paksunahkaisia, mutta ei ole kiva kuunnella, että ”rahalla sai pelipaikan” tai, että kun leikkaa ruohon niin ”ostaako isi sitten sulle auton”.
Osa miehen suvusta ehdottaa matkoja, joita sitten äijä maksaisi.
Naapurin muija nälvii siitä, että käyn vain osa-aikatyössä (tosin hän ei tiedä, että en ole täysin työkykyinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Häh?
Tietysti sijoitetaan: tuon summan tuotto on kevyesti 500k€ joka vuosi. Sulaa hulluuttahan olisi pitää nollakorkoisella tilillä.
Ymmärrätkö sellaisen ajatuksen, että kun jolla kulla on enemmän rahaa kun pystyy koskaan kuluttumaan, niin siirtyy pois siltä juoksuradalta. Antaa muiden juosta henkinsäpitimiksi. Sitä voi tehdä sitten mitä tahansa, vaikka sitoa perhoja koko loppuikänsä.
Ymmärrän mitä tuhlaus on.
Ja se että pankki huolehtii varainhoidosta -itse ei tarvitse alkuhommeleitten jälkeen juuri vaivaa nähdä.
Eli kerros nyt vielä miksi ihmeessä korkotuotto kannattaisi jättää ottamatta. Jos keski-ikäinen voittaa ja elää vaikkapa 30 vuotta niin sijoittamisen laiminlyömällä häviää tuolla aikavälillä 15 miljoonaa.
Ei kiitos -minä sijoitan.
Minä itse en koskaan antaisi sijoituksiani pankin hoidettavaksi. Sen verran pitää itse olla asioista perillä että käyttää itse sen pari tuntia kuussa tilille kilahtaneiden osinkojen uudelleen sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka miljonääri olisi oikeasti niin tyhmä, että lepuuttaisi rahojaan säästötilillä, missä inflaatio syö niiden arvoa kokoajan?
Vastaus: Ei yksikään.
Jep paljon fiksumpaa sijoittaa rahat esim. Sunny Car Centeriin
Etkö todella parempaa vertailuparia keksi...
Muistan omasta kouluajasta sen kun kaverin perhe joutui myymään kivan omakotitalonsa ja muuttamaan vuokralle vuosituhannen vaihteen tienoilla. Syy liittyi jotenkin Nokian osakkeisiin. Ilmeisesti sijoittaminen ei ollut mennyt ihan nappiin
Jep, aina näitä. Joku tutun kaiman kissan serkun omistaja sijoitti 80-luvun lopussa/2000luvun teknokuplassa "ALL IN" yhteen yhtiöön tolkuttomalla velkavivulla, ja "menetti kaiken", joten sijoittaminen ei kannata...
Ei ole olkiukko vaan hyvä muistutus siitä miten homma voi mennä reisille. Menestyneillä sijoittajilla lähtee keulimaan liian helposti ja syntyy kognitiivinen vinouma. Lisäksi ihmisten riskinottoprofiilit ovat erilaiset ja rahan merkitys vaihtelee omaisuuden funktiona
Haluatko pelata peliä, jossa voit tuplata miljoonan omaisuutesi, mutta myös hävitä puoli miljoonaa? Pelin odotusarvo on 1,5 miljoonaa. Sinä ehkä haluaisit, moni muu ei
A) sijoittaminen ei ole uhkapelaamista.
B) Pikavoittojen hakeminen laittamalla rahaa yhteen yhtiöön velkavivulla on uhkapelaamista.
Perustelet sijoittamisen "järjettömyyttä" uhkapelaamisen järjettömyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Häh?
Kuule, kyllä tuon summan saa menemään kun ostaa ulkomailta pari vähän isompaa loma-asuntoa.Huvijahtiin ja sen ylläpitoon tuo summa ei edes riittäisi.Sulla taitaa olla vähän pienet ympyrät jos olet sitä mieltä ettei tuollaista summaa saa koskaan kulumaan.
ohis
Totta, jo sellainen tolkun kulkuneuvo, että pääsee näppärästi kulkemaan paikasta A paikkaan B maksaa noin 25 miljoonaa. Ja sen ylläpitokin vie euron poikineen. Yksi tankkaus voi sellaisen 3-6 tonnia viedä ja tällä pörräilee sellaisen mukavan 4-5 tuntia.
Kaikkein järjettömintä on jättää miljoonat tilille inflaation nakerretavaksi. Erittäin järjetöntä myös siksi, että elämme aikoja, jolloin pankitkin voi kaatua, joten on sulaa hulluutta jättää ne varat yhteen pankkiin. Siinä ei paljon 100 000 euron talletussuoja lohduta, jos 7 milliä menee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Tämä verohelvetti kerää kyllä omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Häh?
Ymmärrän mitä tuhlaus on.
Ja se että pankki huolehtii varainhoidosta -itse ei tarvitse alkuhommeleitten jälkeen juuri vaivaa nähdä.
Eli kerros nyt vielä miksi ihmeessä korkotuotto kannattaisi jättää ottamatta. Jos keski-ikäinen voittaa ja elää vaikkapa 30 vuotta niin sijoittamisen laiminlyömällä häviää tuolla aikavälillä 15 miljoonaa.
Ei kiitos -minä sijoitan.
Minä itse en koskaan antaisi sijoituksiani pankin hoidettavaksi. Sen verran pitää itse olla asioista perillä että käyttää itse sen pari tuntia kuussa tilille kilahtaneiden osinkojen uudelleen sijoittamiseen.
Minä taas käytän hyödykseni pankin asiantuntemusta ja sijoitustuotteita joista ei katutason konttoreissa tiedetä yhtikäs mitään.
Ja on muuten kannattanut.