Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä luontaistuote auttaa ahdistukseen?

Vierailija
11.06.2018 |

Mitä voisi kokeilla? Millä on paras teho?
Luin että ruusunjuuri tai ashwagandha voisi auttaa.
Onko kukaan kokeillut näitä tai muita valmisteita? Kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo että joku tuote auttaa niin se auttaa, placebo. Mut liikunta on hyvä ja sitten käsillä tekeminen, sellainen missä täytyy keskittyä johonkin pikkutarkkaan. Ahdistus on pelkoa, älä pelkää!

Vierailija
2/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku adaptogeeneistä (laskevat stressihormoni kortisolia). Itsellä ruusujuuri nostaa kierroksia väärällä tavalla, kuten kofeiini, mulle sopii vuorenkilpi (siperian tee). Molemmista löytyy scholarilla artikkeleita, jos kiinnostaa. Esim. Bergenia crassifolia (L.) Fritsch – Pharmacology and phytochemistry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

l-teaiinilla on ihan tutkittujakin vaikutuksia. suosittelen kokeilemaan sitä. jauheena löytyy.

Vierailija
4/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimyskukka, saa mm. imeskelytabletteina. Myös valeriaana, mutta voi väsyttää. Sitä voi juoda vaikka iltateenä.

Vierailija
5/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIINA

Vierailija
6/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina.

Vierailija
7/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku. Vain sisäiseen käyttöön

Vierailija
8/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta,kevytkin

Vierailija
9/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma on tehokkain.

Vierailija
10/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen auttaa minulla parhaiten se, että ymmärtää, että ahdistus ei ole vaarallista ja se menee kohta ohi. Sitä ei tarvitse yrittää poistaa, antaa vaan ahdistuksen olla.

Vierailija
11/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeriaana ja mäkikuisma. Niitä en ole kokeillut, ruusujuurta olen. Se toimi aluksi hyvin, mutta sen lopettaminen ei ollut hyvä juttu. Tai siis oli, sitä ei pidä käyttää jatkuvasti, mutta kun lopetin sen, lamaannuin ihan täysin. Se oli kurjaa.

Vierailija
12/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia aminohappoja (kysy myyjältä oikeat) ja onega3.

Vierailija
13/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistukseen auttaa minulla parhaiten se, että ymmärtää, että ahdistus ei ole vaarallista ja se menee kohta ohi. Sitä ei tarvitse yrittää poistaa, antaa vaan ahdistuksen olla.

Kaikilla asia ei ole noin yksinkertainen vaan ahdistus voi olla erittäin voimakasta ja jämähtää päälle invalidisoivalla tavalla. Tätä ei oikeastaan voi tajuta ellei ole asiaa kokenut. Silloin toki pitää hankkia lääkitys eikä tyytyä mihinkään luontaistuotteisiin.

Opettelemalla meditaatiota eli pysähtymistä hetkeen voi kaikkein tehokkaimmalla tavalla vähentää ahdistusta ilman lääkkeitä. Tällöin etäännytetään itsensä ajattelusta. Ahdistushan tulee ajatuksista tai mentaalisista prosesseista. Kun pysäyttää/hidastaa näitä prosesseja, niin ahdistus vähenee. Tämä vaatii aika paljon kuitenkin harjaannusta eikä sitä opi hetkessä.

Vierailija
14/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on oikeasti tehokas. Ongelma vain siinä että krapulassa ahdistus entistä pahempi.

Vierailija
15/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskoo että joku tuote auttaa niin se auttaa, placebo. Mut liikunta on hyvä ja sitten käsillä tekeminen, sellainen missä täytyy keskittyä johonkin pikkutarkkaan. Ahdistus on pelkoa, älä pelkää!

Ahdistus voi olla myös ylikuormittumista jne.

Vierailija
16/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuisma on tehokkain.

Mäkikuismaa tukee myös tutkimustieto.

Jos samanaikaisesti käyttää e-pillereitä, niin mäkikuisman teho on sellainen että ehkäisyteho heikkenee... Ja tämäkin on tutkittua.

Vierailija
17/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minua on ahdistanut aamusta iltaan viimeiset 25 vuotta.

Kamomilla auttaa jonkin verran, mielialalääkkeiden lisäksi toki.

Vierailija
18/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla asia ei ole noin yksinkertainen vaan ahdistus voi olla erittäin voimakasta ja jämähtää päälle invalidisoivalla tavalla. Tätä ei oikeastaan voi tajuta ellei ole asiaa kokenut. Silloin toki pitää hankkia lääkitys eikä tyytyä mihinkään luontaistuotteisiin.

Opettelemalla meditaatiota eli pysähtymistä hetkeen voi kaikkein tehokkaimmalla tavalla vähentää ahdistusta ilman lääkkeitä. Tällöin etäännytetään itsensä ajattelusta. Ahdistushan tulee ajatuksista tai mentaalisista prosesseista. Kun pysäyttää/hidastaa näitä prosesseja, niin ahdistus vähenee. Tämä vaatii aika paljon kuitenkin harjaannusta eikä sitä opi hetkessä.

Vahingolliset, ahdistusta aiheuttavat ajatusrakenteet voi myös rikkoa. Hyviä tuloksia on saavutettu mm. USA:ssa PTSD:stä kärsivien sotaveteraanien kohdalla. Tämä palsta tosin ei ole niitä keskusteluja varten.

Vierailija
19/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei auta enää hengityäminen, ulkoilu tai mitkään reuntoutusharjoitukset.

Lääkkeitä en voi syödä kun mitkään ei tunnu sopivan.

Tällä hetkellä käytössä q10, rauta, b12, seleeni ja magneesiumi. Kilpparin vajaatoimintaan Nature Throid.

Erittäin kuormittava elämä ollut viimeiset 9vuotta ja jatkuu vaan.

Ap

Vierailija
20/27 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuormitusta voi vähentää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi