Miksi hitossa ostatte kaksi numeroa liian isot ulkovaatteet?
Pitääkö kaikessa aina säästää, jopa aivan pienten lasten vaatteissa ja kengissä?! Kun lapsi vasta opettelee liikkumaan, niin melkein kaksinkerroin olevat hihat ja lahkeet ovat tiella ja haitaksi.
Tällainen haalariasu tuli taas toissapäivänä vastaan muskarireissulla. Tyttö parka, haaroväli roikkui polvissa. Tyttö taisi olla nippanappa metrin ja haalari kokoa 116 cm.
Ostakaa mieluummin halpa haalari useasti kuin kallis kerran kahdessa vuodessa!
Kommentit (25)
Ensinnäkin on se kasvunvara. Ihan yhtä halvaksi/kalliiksi tulee ostaa just nyt sopiva, joka on ensi kuussa liian pieni, kuin nyt vähän liian iso, joka on ensi kuussa sopiva ja sitä seuraavassa kuussa ihan vähän liian pieni. Ok, tuo " ensi kuussa" oli tietysti vähän liioiteltu, mutta etteköhän ymmärtäneet pointin.
Toinen, vähän samaan liittyvä tosin, on tuo välikausivaatteiden kumma myyntiaika. Kun niitähän ei kauppoihin tule kuin keväällä ja esim. tänä vuonna kun näytään siirtyvän melkein suoraan talvivaatteista kesävetimiin, niin käyttöaikaa uudelle haalarille ei paljon tule. Eli kyllä sen pitäisi syksylläkin mahtua (ja vanhan kansan sanonnan mukaanhan kesällä kasvaa nurmikko ja lapset). Eli minkäs teet, syksyllä tosi tarpeeseen ostettava välikausihaalari on ostettava nyt keväällä, jos edes vähän haluaa valkata mieluisan värin/mallin/merkin, ja se on nyt keväällä mitä todennäköisemmin vähän liian iso.
Ei voi mitään.
Olen kokoa 36 tai 38 eli s ja m. Silti äiti ostaa kokoja l ja Xl koska sanoo että tarvitsen isoja kokoja koska olen niin pitkä!! Olen siis 178cm, mutta en todellakaan tarvi sitä kasvunvaraa enää :D
Ja olen lähes 30vuotias.. enkä edes ole ikinä lihonut vaikka mitä tekis.
Sillä on jääny toi kasvunvara juttu päälle, lapsena kuljin aina ylisuurissa kengissä ja vaatteissa!
Tyttö on 83cm pitkä, ja ostin 92cm välikausihaalarin. Tämä sen takia, että syksyllä oli 80cm haalari, ja se tuntui heti siltä että just ja just mahtuu. Nyt ei enää mahdu mitenkään. Aattelin, että jos nyt ostetaan 86cm haalari, niin sehän on pieni jo ennen kesää (saman merkkinen kuin edellinen). No ehkä ei olis ollut, koska 92 senttinen tuntuu nyt aika isolta. Hyvin lapsi siinä kuitenkin liikkuu ja näyttää suloiselta.
..ja meidän muksulle ostettiin ne paljon parjatut reimatecit ja ei ois kyllä tullu pieneen mieleenkään ostaa " just jemptiä" . Kyllä pitää puvun mennä viel syksylläkin.
Ja tuo kenkä homma on muuten totta. tutukimusten mukaan muistaakasen 20% suomalaislapsista kulkee liika pienissä kengissä, jotka voivat vääntää jalan kippuraiseksi.
Ja meil ainakin kumppareissa oli numero 23 oli aika niukka, niin ostettiin 24, joka oli taas aika reilu. mut mielummin näin. harvoin kengissä puolikkaita kokoja..
mun äiti ainakin hokee aina sitä kasvunvaraa =D. Ja ostaa kauheita telttoja =D.