Minkä ikäisenä ne lapset alkavat vertailemaan niitä ulkomaanmatkojaan?
Kun ei tuota meidän kohta 10v lasta harmita vaikka on vaan ruotsissa käynyt. Milloin alkaa vertailu?
Kommentit (24)
Se riippuu ihan täysin lapsesta. Meillä 10v poika vertailee ja on kiinnostunut siitä missä muut on käynneet. Meidän 13v tyttö ja 7v tyttö ei kumpikaan haluaisi matkustaa yhtään mihinkään ikinä, syynä molemmilla se, että kaverit jää tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset oppivat käytöstavat kotona. Jos siellä on opetettu lesoilemaan, niin todennäköisesti lesoilee koulussa. Jos lapsi on opetettu, ettei ylpeillä omaisuudella ja rahalla, hän ei kerro niistä.
Nyt uusin ihanne on olla ympäristöystävällisin, käyttää luontoystävällisiä tuotteita ja suosia kestävää kehitystä ja luomua. Siihen ei turha lentely kuulu.
Ei vaan siihen kuuluu tekopyhyys eli lennellään helvetisti kaukomatkoja ja silti nillitetään jostain kierrätyksestä. Tärkeintä on olla coolisti ympäristöystävällinen.
Kyllä moni on jo lähipiirissä lopettanut turhan lentelyn tai ainakin vähentänyt ja siirtynyt käyttämään junaa tai laivaa. Ei ole kysymys rahasta vaan ympäristön tilasta.
Eivät vertaile ollenkaan. Vain ne lapset, joiden kotona kehuskellaan matkailulla, yrittävät sitä myös itse. Lopettavat teineinä, kun itse ymmärtävät, kuinka turhaa se on. Viime kesänä naapurin 11 v. oli kateellinen, kun olimme käyneet Naantalissa ja Ahvenanmaalla, itse olivat käyneet taas paskalomalla, tällä kertaa Thaimaassa. Siis tyttö sanoi niin, en minä.
Kyllä 9-vuotiaat jo vertailee. Lapseltani on kysytty kuinka monessa maassa on käynyt. Vastaus on seitsemän. Tällä hetkellä ei ole oikein varaa matkustaa mutta suosittelen jos mahdollista että käy vaikka Tallinnassa, Pietarissa ja Ruotsissa ja no mielellään yhden kerran lentokoneessa. Sitä lapset oli ihmetelly tosi paljon että ei joku ei ollut ikinä ollut lentokoneessa.