Miltä pohjalta lapsen isän valinta?
Kumpi merkitsee enemmän lapsen isän valinnassa, järkisyyt vai tunteet?
Biologinen kelloni tikittää ja ikäni puolesta minulla on jo kiire perheen perustamiseen. Minun pitäisi valita lapsen isä/kumppani kahdesta hyvin erilaisesta miehestä.
Toista miestä kohtaan minulla on syviä tunteita ja viihdyn hänen kanssaan hyvin. Mutta hän on hyvin omaehtoinen ja parisuhteen sekä perhe-elämän tulisi pyöriä hänen tahtomallaan tavalla (asuminen, vapaa-aika, lapset ym). Hän on mukava kun asiat menevät hänen tahtomallaan tavalla mutta jos esitän omia eriäviä mielipiteitäni, hän helposti suuttuu ja on äkkipikainen ja välillä jopa arvaamaton. Lisäksi hän on paljon pois kotoa ja harrastaa paljon, jolloin minun pitäisi olla paljon yksin. Parisuhde ja perhe on hänelle toissijainen asia ainakin tällä hetkellä.
Toista miestä kohtaan minulla on vain kaveripohjaisia tunteita mutta hän on kiltti ja joustava sekä tekisi melkein kaiken niinkuin minä toivoisin. Hänen kanssaan elämä olisi "helppoa" ja hän on kotona viihtyvä sekä perhekeskeinen. Suurin ongelma on kuitenkin ne puuttuvat tunteet. Kaverina oleminen on ok mutta läheisyys hänen kanssaan tuntuisi vastenmieliseltä. Samoin mietityttää, tuntuisivatko lapset omilta kun ei ole isää kohtaan tunteita.