Brittitukimus: kolmekymppinen ihminen jämähtää!
Ihmisen musiikkimaku vakiintuu 30 vuoden 6 kuukauden iässä, tämän jäleen yhä harvempi enään suostui muuttamaan musiikkimakuaan tai kuuntelemaan musiikkia on suosikkigenrensä ulkopuolelta. Tutkimuksen mukaan ihmisen musiikkimaku jämähtää liian nuoressa iässä, mikä huolettaa kansainvälisiä suoratoitopalveluja.
Kommentit (7)
Mielenkiintoinen tutkimus. Oma musiikkimakuni ei osoita vieläkään jämähtämisen merkkejä, vaikka olen jo ylittänyt tuon ikärajan monta vuotta sitten.
Tulin uskoon kolmekymppisenä, ja vasta silloin aloin kuunnella soul-tyyppistä gospelia ja vanhojen negrospirituaalien versioita. Tarjonta tällä osastolla on niin runsasta etten vuosiin ole juuri muuta ehtinyt kuunnella.
Klassisesta musiikista olen tykännyt ihan lapsesta asti. Olen kuunnellut elämäni varrella myös metallia, progea, r'n'b:tä ja räppiä...
Minulla on laaja musiikkimaku.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Miksi se huolettaa suoratoistopalveluja?
Miksi yhden ihmisen pitäisikään kuunnella kaikkia musiikkigenrejä? Ihmisiä ja musiikkimakuja on kuitenkin niin paljon, että takuulla jokaiselle genrelle löytyy omat kuulijansa, vaikkei kaikkia kiinnostaisikaan kaikki.
Ei pidä pätkääkään paikkaansa, tässä 40v+ eikä edelleenkään mitään mieltä mistään genrestä.
Tosin saattoi auttaa etten tunne genrejä ollenkaan, en edes oiskin koskaan kuule sanojakaan. Kuulen vain rytmin ja äänivoimakkuuden enkä siedä tasapaksua mölyämistä vaan biisissä pitää olla kiva rymi ja noita hiljaisia hetkiä.
Olipa se sitten metallia, jazz/blues(?), klassista taikka jotain poppia.
Munkkilatinatkin on tosi kivoja, joku tommonen dies irae aina välillä. Tai ranskan monarkian kansallisbiisi.
https://www.youtuberepeater.com/watch?v=TXXdOqaI4mc vive Le Roi! (tai jotain sinnepäin :D )
Vierailija kirjoitti:
Miksi se huolettaa suoratoistopalveluja?
Vähemmän uusia potentiaalisia asiakkaita. Monilla voivat olla mielimusiikki fyysisessä muodossa kotona esim. levyinä.
Aika vanhana. Oma musiikkimakuni jämähti jo alaikäisenä. Edelleen kuuntelen samoja laulajia ja bändejä kuin 80-luvun lopussa.