Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko silmälaseihin hankkia pelkät uudet linssit (vanhoilla kehyksillä)?

Vierailija
08.06.2018 |

Anteeksi nyt kun kyselen monelle varmaan itsestään selvyyksiä, mutta itselläni ei ole koskaan ollut laseja. Lapsellani on silmälasit ja nyt pitäisi hankkia uudet isommilla vahvuuksilla. Silmälääkäriltä on "lasiresepti". Aloin miettiä vaan sitä että kehykset on tosi hyvät, sopii lapselle hyvin ja hän ei halua niitä vaihtaa. Voiko pitää vanhat kehykset ja hankkia niihin vain uudet linssit? Kehykset on alle vuoden vanhat, lapsellani on tiheää seurantaa vaativia silmäongelmia ja nyt jo pitää vaihtaa vahvuudet. Lapsi on alakouluikäinen ja kiintynyt silmälaseihinsa eikä halua eri näköisiä tai tuntuisia...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kehykset kunnossa ja miellyttävät niin kannattaa uusia pelkät linssit. Tulee halvemmaksi eikä tarvitse varalaseja kun voivat tehdä linssit valmiiksi ja sitten vain vaihtavat liikkeessä 🙂

No ei tullut ainakaan Instrussa halvemmaksi kuin uudet. Kauhea kitinä, että ei meillä enää näihin sankoihin ( 2 vuotta vanhat melko perus metallisangat) ole linssisabluunoita ja että joudutaan tekemään käsityönä ja se tulee maksamaan paljon kalliimaksi kun tän viikon tarjous (muista oliko se maksa yhdet, ota kahdet vai toinen linssi ilmaiseksi ja sangat puoleen hintaan)

Linssinvaihtoja vanhoihin kehyksiin tekevät ammattitaitoiset yksityiset yrittäjävetoiset silmälasiliikkeet.

Itse suosin näitä silmälasiliikkeitä. Ilman alennuskampanjoita laskevat usein loppuhinnasta 30% alennuksen ja lasit valmiina viikossa 👍

Vierailija
42/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa sinne Venäjälle pääsisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, mutta ainakin mulla tarpee- ja järjetontä. 

En osta kalliita kehyksiä koskaan, sillä ne tuppaavat turmeltumaan elämän käänteissä kuitenkin. Linssit kestävät ehjinä paljon pidempään kuin kehykset. Lasit taas pitää uusia näön heikkenemisen vuoksi. Lisäksi linssit ovat joka tapauksessa suhteellisesti kallein osa, koska ovat vaativaa laatua. 

Uusimalla koko lasit kerralla, jää varalasit sentään jemmaan. Niitä voi käyttää sitten jos/kun varsinaiset särkyvät ja pitää korjata/uusia.

Vierailija
44/47 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan niistä vanhoista linsseistä, yrittää itse hioa naarmuja pois , vaikka vesihiomapaperilla . Tai jollain muulla niksillä

.

Vierailija
45/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hommasin Nisseniltä uudet linssit vanhoihin kehyksiin 8 vuotta sitten. Maksoi 150 e ja lasit ovat edelleen käytössä.

Vierailija
46/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä jossa hiotaan itse onnistuu varmasti, kunhan varmistetaan että kehys on ok kunnossa kestääkseen uudelleenlinssityksen.

Mikäli ei tarvitse tilata linssejä tehtaalta homma hoituu parhaimmillaan jopa saman päivän aikana (tosin nykyään harvalla enää peruslinssivarastoa liikkeessä), tai päivässä parissa nyt ainakin kun linssit tilataan kotimaan varastosta.

Työ tehdään paikan päällä eikä ilman laseja tarvitse olla viikkokausia.

Suosittelen painokkaasti tukemaan yksityisiä ketjuihin kuulumattomia optikkoliikkeitä, joissa on edelleen käsityötaidot kunniassaan ja töissä ammattilaisia. Voi kun tietäisitte millaisella koulutuksella ja työkokemuksella ketjufirmat pyörivät...

Vierailija
47/47 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...edelliseen vielä jatkoa, työ tehdään paikan päällä ODOTTAESSA (jäi tuo oleellinen tuosta pois!) - max tunti ja lasit ovat taas käytössä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi