Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko silmälaseihin hankkia pelkät uudet linssit (vanhoilla kehyksillä)?

Vierailija
08.06.2018 |

Anteeksi nyt kun kyselen monelle varmaan itsestään selvyyksiä, mutta itselläni ei ole koskaan ollut laseja. Lapsellani on silmälasit ja nyt pitäisi hankkia uudet isommilla vahvuuksilla. Silmälääkäriltä on "lasiresepti". Aloin miettiä vaan sitä että kehykset on tosi hyvät, sopii lapselle hyvin ja hän ei halua niitä vaihtaa. Voiko pitää vanhat kehykset ja hankkia niihin vain uudet linssit? Kehykset on alle vuoden vanhat, lapsellani on tiheää seurantaa vaativia silmäongelmia ja nyt jo pitää vaihtaa vahvuudet. Lapsi on alakouluikäinen ja kiintynyt silmälaseihinsa eikä halua eri näköisiä tai tuntuisia...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti, sitten vain joutuu olemaan hetken ilman laseja, kun uudet linssit vaihdetaan. 

Vierailija
2/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tosin hinta on suolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta se ei välttämättä tule halvemmaksi.

Vierailija
4/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään hiki ja rasvat tuhoaa kehykset ja pinnoitteet lohkeilee ja kumisangat kuoriutuu.

Vierailija
5/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja kannattaa jos kehykset mieluisat. Itse olen kaksiin eri kehyksiin uusinut linssit ja noin 200€ oli hinta 👍 Kehysmuoti muuttuu niin nopeasti ettei välttämättä löydy itselle mieluisia.

Vierailija
6/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaa halvemmalla mene viroon, thaikkulaan tai venäjälle.

Ylipäätänsä jonnekkin missä ihmiset maksaa linssinsä itse ja tulot alhaiset sen sijaan että voi 70% tapauksissa siirtää kulut työnantajalle suomessa ja lisäksi linssien hinnat määräytyy keskituloisen maksukyvyn mukaan ei kulujen.

Vierailija
7/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehykset kunnossa ja miellyttävät niin kannattaa uusia pelkät linssit. Tulee halvemmaksi eikä tarvitse varalaseja kun voivat tehdä linssit valmiiksi ja sitten vain vaihtavat liikkeessä 🙂

Vierailija
8/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasiliikkeet  yleensä alkavat urputtaa, ettei "Kannata vaihtaa vanhoihin kehyksiin uusia linssejä, tulee vaivaa on niiden kehysten lähettämisestä sinne linssihiontaan tms. Niin, ja jokatapauksessa se maksaa 100 euroa, se toimenpidemaksu."

Voi hel*etti sentään. Törkeetä rahastusta. Pitäisi olla täysin luonnollista ostaa vaan ne uudet linssit ja hyödyntää vanhat ja mieluisat kehykset. Mutta tämähän onkin suomi, huonon palvelun ja v*ttumaisten ihmisten maa.

Vierailija
9/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta nykyisin optikkoketjuilla on sellainen lieromainen tapa, että ellet osta sekä linssejä että kehyksiä samalla, joudut maksamaan linsseistä enemmän. Näin ei ollut ennen. Ykistyiset pikkuliikkeet ehkä eivät näin tee.

Optikolta kannattaa kuitenkin kysyä, ovatko kehykset vielä kunnossa. Näkevät paremmin kuin me "maallikot", onko alkavaa murtumaa yms. Yleensä kehykset kestävät hyvin useamman vuoden, kun hyvin pitää, mutta lapsen käytössä mahdollisesti voi olla rankempaa.

Vierailija
10/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kerran noin. Jos lasit eivät tosiaan ole tuon vanhemmat, se sama liike, joka möi lasit, pystyy varmaan tilaamaan niihin uudet linssit linssifirmalta. Hinta on silloin normaali linssien hinta, eikä mikään erityisen "suolainen". Jos kyseessä on useita vuosia vanhat kehykset, linssit joudutaan teettämään jotenkin enemmän yksittäiskappaleina ja maksavat silloin varmaan enemmän. Minä jouduin allekirjoittamaan Instrussa paperin, jossa kerron hyväksyväni riskit, jotka liittyvät vanhojen kehysten käyttöön. Mitään ongelmia ei kuitenkaan tullut ja ne silmälasit olivat minulla vielä useamman vuoden käytössä.

Vierailija
11/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti, sitten vain joutuu olemaan hetken ilman laseja, kun uudet linssit vaihdetaan. 

Riippuu optikkoliikkeestä mutta on mahdollista tehdä uudet linssit valmiiksi ja sitten vaan käyt vaihdattamassa linssit liikkeessä. Pienemmillä liikkeillä on omat hiontalaitteet. Ilman laseja joutuu olemaan noin 15 min 👍

Vierailija
12/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS!

Ap

Vierailija
13/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisi, linssien hinnat ovat kymppejä (näkee tullin tilastoista). Mutta tämähän ei kauppiaille sovi eli hinnoittelevat vaihtotyön pakkomyydäkseen satasilla uudet pokat, jotka myös samojen tilastojen mukaan maksavat kymppejä. Suomessa on maailman korkeimmat hinnat.

Vierailija
14/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluaa halvemmalla mene viroon, thaikkulaan tai venäjälle.

Ylipäätänsä jonnekkin missä ihmiset maksaa linssinsä itse ja tulot alhaiset sen sijaan että voi 70% tapauksissa siirtää kulut työnantajalle suomessa ja lisäksi linssien hinnat määräytyy keskituloisen maksukyvyn mukaan ei kulujen.

Ai, ovatko matka, majoitus ja ruoka nykyään noissa maissa ilmaista? Meinaan jos maksettavaksi jää pelkät lasit?

Vierailija
15/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voisi, linssien hinnat ovat kymppejä (näkee tullin tilastoista). Mutta tämähän ei kauppiaille sovi eli hinnoittelevat vaihtotyön pakkomyydäkseen satasilla uudet pokat, jotka myös samojen tilastojen mukaan maksavat kymppejä. Suomessa on maailman korkeimmat hinnat.

Sokeakin näkee kepillään että pelkkää kusetustahan alan hinnat ovat kun 80% "alennuksella" tehdään erittäin voittoisaa bisnestä

Vierailija
16/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vastattiin kun asiasta tiedustelin,ettei välttämättä löydy sopivan kokoisia linssejä niin että lukuosuus tulee oikeaan kohtaan,kyse oli kaksitehoista. Kehykset nykyään tosi edullisia,linsseissä voi valita halvimman vaihtoehdon/peruslinssin

Vierailija
17/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Minun on hirveän vaikeaa löytää tyylillisesti mieleisiä ja istuvia ja imartelevia kehyksiä, sellaisia jotka eivät saa mua vihaamaan kasvonpiirteitäni. Viimeksikin jouduin uusimaan vahvuudet kahdesti saman vuoden aikana enkä jaksa sitä superturhauttavaa ja itseinhoista sovittamista monessa liikkeessä ties kuinka monen viikon ajan. Nykyisistä kehyksistäni melkein jopa tykkään, joten en haluaisi luopua niistä.

Vierailija
18/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehykset nykyään tosi edullisia,linsseissä voi valita halvimman vaihtoehdon/peruslinssin

No, ei voi, jos vahvuutta on reippaasti...

Itse esimerkiksi otan aina kaksi kertaa ohennetut.

Vierailija
19/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt kerran noin. Jos lasit eivät tosiaan ole tuon vanhemmat, se sama liike, joka möi lasit, pystyy varmaan tilaamaan niihin uudet linssit linssifirmalta. Hinta on silloin normaali linssien hinta, eikä mikään erityisen "suolainen". Jos kyseessä on useita vuosia vanhat kehykset, linssit joudutaan teettämään jotenkin enemmän yksittäiskappaleina ja maksavat silloin varmaan enemmän. Minä jouduin allekirjoittamaan Instrussa paperin, jossa kerron hyväksyväni riskit, jotka liittyvät vanhojen kehysten käyttöön. Mitään ongelmia ei kuitenkaan tullut ja ne silmälasit olivat minulla vielä useamman vuoden käytössä.

Instrussa on muutenkin huono palvelu, ja harhaan johtavat kampanjat toisin kuin esim. Specsaverilla.

Vierailija
20/47 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ketjuliikkeissä maksaa enemmän ja joutuu olemaan ilman laseja viikkojakin. En kyllä ymmärrä miksi eräs kommentoija haukkui palvelua, kun ketjuliikkeiden työntekijät ovat tämän kertoneet. Kalliimpaa ja hitaampaahan se on, kuin uusien laittaminen, joten mielestäni se on ihan kohteliasta mainita.

Pienissä firmoissa ja erikoisliikkeissä tosiaan voi olla omat hiomalaitteet, joten sieltä voi saada nopeammin. Kannatta sellaiseen siis suunnata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän