Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivitän täällä Ubuntun 16.04 18.04-versioon

Vierailija
08.06.2018 |

Täytyy sanoa että varoituksia ja virheilmoituksia tulee aikalailla. Välillä mietin miksi ihmiset jaksaa Ubuntun kanssa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et sitten osaa tai koneesi on jostain museosta ryöstetty.

Vierailija
2/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja luotettavin käyttöjärjestelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan! Teininä itekin pelailin linuksien kanssa voi olla kiva harrastus. Vanhana ei enää jaksa pelleillä, joten osx.

Vierailija
4/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ja luotettavin käyttöjärjestelmä.

Ubuntu on rikkinäinen työpöytäjakelu. Käyttäjä ei todellakaan voi luottaa siihen.

Vierailija
5/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt tuosta. 14.04 -> 16.04-päivityksen kanssa tappelin itse kaksi päivää.

Vierailija
6/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se täällä päivity pässi.

Vierailija
7/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan! Teininä itekin pelailin linuksien kanssa voi olla kiva harrastus. Vanhana ei enää jaksa pelleillä, joten osx.

Millä tavalla osx-pelleily eroaa sinusta linux-pelleilystä?

Vierailija
8/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pointti on osx toimii. Linux on hauska harrastus mutta ei koskaan oikeasti toimi. Läppäreissä varsinkin, koskaan ei toimi.

Vierailija
9/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pointti on osx toimii. Linux on hauska harrastus mutta ei koskaan oikeasti toimi. Läppäreissä varsinkin, koskaan ei toimi.

En ole eläessäni koskenut osx:ään mutta minulla Debian on toiminut läppäreissä varsin hyvin.

Vierailija
10/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni koskenut osx:ään mutta minulla Debian on toiminut läppäreissä varsin hyvin.

Minulla ei yksikään Linux ole luotettavasti handlannut virransäästötiloja kantta avatessa ja suljettaessa.

Vierailija
11/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei yksikään Linux ole luotettavasti handlannut virransäästötiloja kantta avatessa ja suljettaessa.

Minä taas en anna koneen päättää milloin lähtee nukkumaan vaan poistan virransäästötilat kokonaan käytöstä. Kone sammuu ja nukkuu tasan tarkkaan kun minä niin käsken, eikä muuten.

Vierailija
12/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina toiminut läppärissä moitteettomasti. Linux on paras käyttis.

Vierailija
13/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en anna koneen päättää milloin lähtee nukkumaan vaan poistan virransäästötilat kokonaan käytöstä. Kone sammuu ja nukkuu tasan tarkkaan kun minä niin käsken, eikä muuten.

Niin minullakin. Mäkki menee nukkumaan kun laitan kannen kiinni ja se herää kun avaan sen. Linuxilla vaan tuota ei saa mitenkään luotettavasti toimimaan.

Vierailija
14/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina toiminut läppärissä moitteettomasti. Linux on paras käyttis.

Mikä läppäri ja mikä distro?

Vierailija
15/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko aatellu centosia? Mä olen huomannu rhelli distrojen olevan aika hyviä...

Vierailija
16/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootko aatellu centosia? Mä olen huomannu rhelli distrojen olevan aika hyviä...

Voi olla mutta ne on aika raskaita.

Vierailija
17/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siirrytään lts versiossa kahta numeroa isompaan versioon, niin kannattaa viimeisin asnnusmedia laittaa tikulle ja asentaa puhtaana asennuksena. kun olen jos päivittänyt, niin päivitys kestää todella pitkään. samalla vaivalla asentaa kokonaan alusta. kaiken tarpeellisen datan vi varastoita joko pilveen tai ulkoiselle asemalla ja ohjelmien asentamisentaan ei pitäisi olla iso homma, jos käyttää ainoastaan virallisissa lähteissä olevia ohjelmia.

Vierailija
18/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan jos kaivetaan syvemmälle niin ei mikään mitä muut pitää itsestään selvyytenä ei oikeasti toimi debianissa. Tai ainakin menee rikki jokaisessa versiossa. Ja linux GUIt on vitsi.

Vierailija
19/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun siirrytään lts versiossa kahta numeroa isompaan versioon, niin kannattaa viimeisin asnnusmedia laittaa tikulle ja asentaa puhtaana asennuksena. kun olen jos päivittänyt, niin päivitys kestää todella pitkään. samalla vaivalla asentaa kokonaan alusta. kaiken tarpeellisen datan vi varastoita joko pilveen tai ulkoiselle asemalla ja ohjelmien asentamisentaan ei pitäisi olla iso homma, jos käyttää ainoastaan virallisissa lähteissä olevia ohjelmia.

Tämä. Ihan hölmöläisten hommaa käyttisversion päivittäminen. Aina sileäksi ja puhdas asennus.

Vierailija
20/33 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista käyttöjärjestelmää asentaessa on hyvä pitää mielessä korjauksiin ja selvitystyöhön menevä aika. Se on silti vähemmän kuin Windows päivityksiin ja sen aiheuttamiin ongelmiin menevä aika ja todennäköisesti työaika mukaan luettuna silti halvempaa kuin macin ostaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän