Mitä tehdä tyttärelle joka antaa poikaystävänsä lyödä?
Olin tyttäreni luona ja tämän poikaystävä oli siellä. Vaikutti ihan mukavalta kunnes tyttäreni sanoi jotain ja poika sitten suuttui. Tyttö alkoi siinä sitten huutamaan ja poikaystävä löi avokämmenellä poskelle. Tyttö alkoi sitten pyytelemään anteeksi käytöstään ja kun puutuin niin käski lähtemään.
Kommentit (6)
Ei mitään. Et aidosti voi tehdä mitään ulkopuolisena ellei tyttö itse halua ulos tilanteesta.
Ap, keskustele tyttäresi kanssa ja kerro hänelle, ettei tuollaista tarvitse sietää ja hän ansaitsee parempaa. Jos se ei auta vaan tytär haluaa jäädä suhteeseen, on vähän tehtävissä. Tärkeää on kuitenkin, että pidät tyttärelle ovet avoinna ja että hän tietää, että hän voi milloin tahansa ottaa yhteyttä tai tulla luoksesi. Tuollaisesta suhteesta irrottautuminen on voi olla vaikeaa ja kestää pitkään.
Yksi mahdollisuus on myös tehdä rikosilmoitus, en osaa arvioida, onko siitä tällaisessa tilanteessa apua.
Jos asia vaivaa kovasti, kannattaa olla yhteydessä esim. Naisten linjaan (siellä on esim. neuvontapuhelin parisuhde-/perheväkivallasta kärsiville ja heidän läheisilleen) tai johonkin muuhun vastaavaan tahoon.
Jos kerran hyväksyy itseensä kohdistuvan väkivallan niin onko se edes pahoinpitely?
Itse tekisin poikaystävästä rikosilmoituksen
Eipä tuossa voi oikein mitään tehdä.
Pelkkä avari poskelle ei ole edes riski millään muotoa, niin senkään puolesta ei ole perusteita puuttua asiaan.
Vähän sama kuin jotkut pariskunnat piiskaavat toisiaan, tosin tyttäresi poikaystävällä kyse vaikuttaa olevan hermoheikkoudesta mikä on huolestuttava merkki kyllä.
Samoin tyttäresi hermoheikko, jos heti alkoi huutamaan.
Ehkä ovat toisilleen sopivia.