Jos oksentaa yli 2 tuntia unilääkkeen (stilnoct) ottamisen jälkeen, niin onko lääke jo imeytynyt? Väsyttää vieläkin
Olen vatsataudissa ja yritin saada edes vähän unta. Otin unilääkkeen n. 13.30, nukahdin ja äsken heräsin ja oksensin. Nyt on kuitenkin vielä "zombi" olo ja tekisi mieli jatkaa unia. Voiko olla että lääke imeytyi elimistööni jo ennen oksentamista?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että imeytyy noin nopeasti.
Mietin toisaalta, että imeytyykö oksennustautisen suolistosta kunnolla
Sitä juuri mietin että pitäisikö varalta ottaa vielä puolikas että saisin vähän unta?
Oksennuskertojen väli on yleensä 4-5h
ap
Älä herran tähden ota unilääkettä päivällä! Älä, vaikka nukuttais. Nukkua voit, jos nukuttaa niin paljon, että nukahdat ilman lääkettä. Muuten voit sitten lepäillä. Mistä ihmeestä sait päähäsi, että voit ottaa unilääkettä päivällä?
No miksi et vaan jatka niitä uniasi? Miksi muuten olisit ottanut sen unilääkkeen
Ihan sairasta ottaa unilääke jos on ykätaudissa. Voit tukehtua omaan yrjöösi.
Ota koko purkki niin takaan että ei tarvitse enää yrjötä koskaan tai murehtia nukuttaako vai ei tai imeytyykö lääke vai ei.
Vain todellinen pahvi ottaa unilääkettä oksennustaudissa! Luonnonvalintaa?
Imeytyy, se vaikuttaa n. 20-30 minuutissa.
Eikös tämä Stilnoct ole nukahtamista edesauttava lääke, jonka vaikutusaika on tunnin tai pari eikä mikään varsinainen unilääke.
Kyllä se on 2 tunnissa jo imeytynyt. Välttämättä et nukahda siitä puolikkaasta koska kyseessä on erittäin lyhytvaikutteinen lääke, kasvatat vain toleranssiasi. Tai jos nukahtaisitkin niin sotkisit vain unirytmiäsi.
Luulen, että imeytyy noin nopeasti.
Mietin toisaalta, että imeytyykö oksennustautisen suolistosta kunnolla