Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet nuoresta miehestä joka vuosi toisensa perään hakee Amkkiin, panostaa koko vuoden pääsy kokeisiin, mutta ei koskaan pääse opiskelemaan?

Vierailija
08.06.2018 |

Irse olen tälläinen. Kolme vuotta työttömyyttä yhteen putkeen ja koko ajan olen vain keskittynyt siihen että pääsen jatko-opiskelemaan. Tiedän että se on mahdotonta kun hakijoista vain 30% pääsee sisään, mutta ainoa tapa pärjätä tässä järjettömässä kilpailussa työpaikoista on kouluttautua lisää, erikoistua ja hankkia parempi pätevyys. Muuten olen täysin nolla rekrytoijien silmissä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi polosta! Toivottavasti ensi kerralla tärppää. Tai joku muu opintopolku sinne kuin pääsykokeet? 

Vierailija
22/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olet TE-toimiston asiakkaana, huomaathan, että opiskelu avoimessa lasketaan päätoimiseksi etkä saa silyä ajalta tukia. Tavallinen yhden polkuopinnon kesto on noin 3-4 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole opiskellut avoimessa AMK:ssa? Sitä kautta on päässyt monet tuttuni sisään monelle eri puolelle AMK:saa.

Kenellä on varaa maksaa työttömänä tonnien kurssimaksuja?

Joissakin ammattikorkeakouluissa lukukausi- tai lukuvuosimaksu on 150e. Sillä saa opiskella niin paljon kuin kerkeää opiskella annetussa ajassa.

Esim.seurakunta voi harkinnanvaraisesti auttaa maksuissa.

Vierailija
24/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rima korkealla kirjoitti:

Käytännössä amk:n pääsykokeista pitää saada maksimipisteet eli pääsyn ratkaisee koulutodistuksen arvosanat. Siispä takaisin ammattikoulun tai lukion penkille arvosanoja korottamaan, jos todistus ei ole ihan viimeisen päälle hyvä.

Tekniikan alan amk-koulutuksella pääsee ihan merkittävän hyviin tuloihin kiinni. Mutta alaan pitää olla ihan aitoa innostusta ja taitoa, jos meinaa valmistua.

Käytännössä eri aloilla ja eri kouluissa on joka vuosi erilaiset pisterajat. Ei tarvitse saada täysiä pisteitä. Ylioppilailla vaikuttaa useimmiten yotodistuksen arvosanat ja pääsykoe,amiksilla vain pääsykoe.

Vierailija
25/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoisin nyt ihan ensin hakemaan jotain töitä. Vaikka olisi tutkintotodistus hyvin arvosanoin mutta ei päivääkään mitään työkokemusta useammalta viime vuodelta, on erittäin vaikea saada mitään töitä.

Ap hakee kouluun juuri siksi että ei saa töitä.

Vierailija
26/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisukas tyyppi!

Vierailija
27/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelisin polkuopintoja. Itse nyt hain tietojenkäsittelyyn ensimmäistä kertaa. Valintakokeessa keskustelin kanssasi samassa tilanteessa olevien kanssa.  Et ole poikkeustapaus, jos se lohduttaa.

Tsemppiä!

Vierailija
28/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopinnot avoimessa. Ota vaikka lainaa pankista, jos et pysty maksamaan kurssia etkä saa tukia. Jaksamisia

Vierailija
29/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 25 vuotiaana hyvä CV on sellainen, että on sopivassa suhteessa opiskelua ja työkokemusta. Vähän huonolta kuulostaa, jos CV:ssäsi on pelkästään opiskelua ja välivuosia.  Näin voi käydä, jos sisäänpääsy vie liian kauan + opiskeluvuodet siihen päälle.

Oma kokemus on myös se, että mitä pidemmälle opiskelet, sitä kovemmaksi kilpailu työpaikoista menee. Ryhmä, jota vastaan kilpailet, on entistä valikoidumpi.

Vierailija
30/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 25 vuotiaana hyvä CV on sellainen, että on sopivassa suhteessa opiskelua ja työkokemusta. Vähän huonolta kuulostaa, jos CV:ssäsi on pelkästään opiskelua ja välivuosia.  Näin voi käydä, jos sisäänpääsy vie liian kauan + opiskeluvuodet siihen päälle.

Oma kokemus on myös se, että mitä pidemmälle opiskelet, sitä kovemmaksi kilpailu työpaikoista menee. Ryhmä, jota vastaan kilpailet, on entistä valikoidumpi.

En tiedä, kun näyttää vakiintuneen normiksi että sitä yhtä työpaikkaa hakee 500 hakijaa. Silloin on osattava erottua omaksi edukseen jos haluaa tulla valituksi tai hukkuu massaan.

Vierailija
31/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae aikuiskoulutuspuolelle.

Itse kävin amkn iltaopintoina, pääsin sisään ja valmistuin vaikka olen ihan susipaska lukuihminen ja muutenkin laiska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän