Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet nuoresta miehestä joka vuosi toisensa perään hakee Amkkiin, panostaa koko vuoden pääsy kokeisiin, mutta ei koskaan pääse opiskelemaan?

Vierailija
08.06.2018 |

Irse olen tälläinen. Kolme vuotta työttömyyttä yhteen putkeen ja koko ajan olen vain keskittynyt siihen että pääsen jatko-opiskelemaan. Tiedän että se on mahdotonta kun hakijoista vain 30% pääsee sisään, mutta ainoa tapa pärjätä tässä järjettömässä kilpailussa työpaikoista on kouluttautua lisää, erikoistua ja hankkia parempi pätevyys. Muuten olen täysin nolla rekrytoijien silmissä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka yrittämistä. Tarkista valmistautumismetodit.

Vierailija
2/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä verrattuna minuun joka miehenä olen tehnyt vain vuodesta toiseen näitä 2100e/kk hanttitöitä edes yrittämättä hakea mihinkään kouluihin.

Olen jotenkin vältellyt asiaa vaikka tiedän että en tule koskaan saamaan parempaa työtä ilman uutta koulua.

Harmi vain kun koulun aloitus ahdistaa eikä motivaatiotaakaan pahemmin löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten lähellä pääsemistä olet joka kerta. Jos et lähelläkään, niin silloin tekisin uuden suunnitelman. Jos pisteen tai parin päässä pääsemisestä, niin silloin kyllä kävisin tarkkaan läpi, missä voi parantaa.

Vierailija
4/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän kouluttaudu lisää tai hanki työkokemusta. Jännität vain pääsykokeita vuosi toisensa jälkeen. Jos tekisit kokeiden välillä jotain muuta, saattaisit rentoutua vähän ja menestyä kokeissa paremmin. 

Vierailija
5/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin valmennuskursseja, jos et omasta opiskelusta huolimatta ole kouluun päässyt.

Itse harjoittelin kuukauden vanhoja pääsykokeita AMKiin hakiessa, ja pääsin ensimmäisellä yrittämällä sisään.

Vierailija
6/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi mennä avoimeen amk:hon. Pyrkiä sitä kautta sisään.

Ja mitäkö ajattelen? Kunnioitettavaa sinnikkyyttä. Respect.

Vierailija
7/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi mennä avoimeen amk:hon. Pyrkiä sitä kautta sisään.

Ja mitäkö ajattelen? Kunnioitettavaa sinnikkyyttä. Respect.

Kysyisin vielä, että onko ala sinua oikeasti motivoiva? Motivaatio juuri kyseistä asiaa kohtaan helpottaa sen omaksumista.

Vierailija
8/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäät amk jos sisään pääsykin on noin vaikeaa?

Vierailija
9/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Tekniikan alalla ihmettelisin, kulttuurialalla ihan normaalia.

Vierailija
10/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä verrattuna minuun joka miehenä olen tehnyt vain vuodesta toiseen näitä 2100e/kk hanttitöitä edes yrittämättä hakea mihinkään kouluihin.

Olen jotenkin vältellyt asiaa vaikka tiedän että en tule koskaan saamaan parempaa työtä ilman uutta koulua.

Harmi vain kun koulun aloitus ahdistaa eikä motivaatiotaakaan pahemmin löydy.

Kiva että saat hanttitöistä enemmän kuin moni nainen koulutusta vastaavista töistä.

Vierailija
11/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irse olen tälläinen. Kolme vuotta työttömyyttä yhteen putkeen ja koko ajan olen vain keskittynyt siihen että pääsen jatko-opiskelemaan. Tiedän että se on mahdotonta kun hakijoista vain 30% pääsee sisään, mutta ainoa tapa pärjätä tässä järjettömässä kilpailussa työpaikoista on kouluttautua lisää, erikoistua ja hankkia parempi pätevyys. Muuten olen täysin nolla rekrytoijien silmissä.

Oisko ammattikoulussa mitään kiinnostavaa tutkintoa? Saattaisit päästä oppisopimuksellakin tekemään. Ootko isossa kaupungissa jo valmiiksi, ootko hakenut muualle?

Vierailija
12/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne nyt kovin vaikea oo päästä jos kolmannes pääsee sisään! Kyllä se jossain kohti natsaa, mutta sillä välin voisit (yrittää) tehdä jotain muuta. Onhan noita pikakoulutuksia, joista saa ammatin ja tekee niitä hommia sen aikaa että pääsee sisään. 

Vierailija
13/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä amk:n pääsykokeista pitää saada maksimipisteet eli pääsyn ratkaisee koulutodistuksen arvosanat. Siispä takaisin ammattikoulun tai lukion penkille arvosanoja korottamaan, jos todistus ei ole ihan viimeisen päälle hyvä.

Tekniikan alan amk-koulutuksella pääsee ihan merkittävän hyviin tuloihin kiinni. Mutta alaan pitää olla ihan aitoa innostusta ja taitoa, jos meinaa valmistua.

Vierailija
14/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään tai vain ja ainoastaan kolme kertaa ammattikorkeakouluun hakeminen ei kerro kuin, jonkinlaisesta halusta päästä opiskelemaan ammattikorkeakouluun. Ehkä jonkinlaisesta periksi antamattomuudesta ja sisukkuudesta. Mutta kun samalla kerroit Ap, että olet ollut koko samanajan kolme vuotta putkeen työttömän, niin nämä yhdessä laittavat mietteliääksi; miten let käyttänyt nuo vuodet, tai miten ajattelit seuraavat vuotesi mahd käyttää?

Vierailija
15/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin AMK ja polkuopinnot. Hain vain kerran ja kun en päässyt sisään, niin avoimen kautta pääsin heti. Enkä ole käynyt lukiota ja viimeisin tutkinto on vuodelta 1995.

Vierailija
16/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopintomahdollisuus kannattaa heti tarkistaa; polkuopintoja voi jatkaa jopa kaksi vuotta.

Sen lisäksi jos kyse on esim.jostain sote-alasta, kannattaa tarkistaa avoimen yliopiston ja lähisukuisten AMK-alojen avoimen tarjonta, sillä niistä voit saada hyväksilukuja tai joka tapauksessa ainakin lisää omaan unelmatutkintoon- ja ammattiin sovellettavaa tietotaitoa ja paremman näköisen CV:n. Tekniikan aloista en osaa sanoa.

Vierailija
17/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin nyt ihan ensin hakemaan jotain töitä. Vaikka olisi tutkintotodistus hyvin arvosanoin mutta ei päivääkään mitään työkokemusta useammalta viime vuodelta, on erittäin vaikea saada mitään töitä.

Vierailija
18/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole opiskellut avoimessa AMK:ssa? Sitä kautta on päässyt monet tuttuni sisään monelle eri puolelle AMK:saa.

Vierailija
19/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole opiskellut avoimessa AMK:ssa? Sitä kautta on päässyt monet tuttuni sisään monelle eri puolelle AMK:saa.

Kenellä on varaa maksaa työttömänä tonnien kurssimaksuja?

Vierailija
20/31 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa myös oppisopimusmahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi