Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sovituskoppien peilit vääristää

Vierailija
07.06.2018 |

Oletteko huomanneet miten erilaiselta näyttää eri kauppojen sovituskopeissa (saman päivän aikana)? Tuntuu että Zaran kopeissa näytän erityisen hyvältä, kun taas pienen H&M -liikkeen kopissa näytin ihan karseelta. Joissain on kunnon virheet poistava valaistuskin, sellainen tummahko.. Ei ihme että ihmiset ostaa kun tollaisessa sovituskopissa kaikki näyttää niin hyvältä! Mutta sitten taas toisissa kopeissa...ei kiitos. Miten on edes mahdollista, että samoissa vaatteissa näyttää takaapäin ihan erilaiselta eri kopeissa?
Kertokaa kokemuksia, ootteko huomanneet saman

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen huomannut. Joidenkin liikkeiden peilit isontavat ja rumentavat - kuka muka ostaa yhtään mitään näistä liikkeistä? Pienessä ja ahtaassa kopissa tulee yleensä vääristynyt kuva itsestä ja vaatteesta, kun ei ole yhtään tilaa pakittaa ja katsella pienen etäisyyden päästä itseään peilistä. Usein valaistus on myös karmaiseva ja saa näyttämään sairaalta tai rumalta. Inhoan shoppailua juuri sovituskoppien takia. Niissä näytän aina kamalata ja lihavalta, vaikka oikeasti olen ihan ok. 

Vierailija
2/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tulee aina "valaistunut" olo sovittaessani että tältäkö muka näytän, järkyttävää..

Kun taas jossain muualla sovittaessani ajattelen että olenpas kumman hyvännäköinen tänään! Mutta toi olo kun näkee että tältäkö mä oikeasti näytän on ihan kamala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseinho kehoani kohtaan noissa sovituskopeissa tulee, ehkä siitä että totuus tulee esiin.

Vierailija
4/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä käytän postimyyntiä. Kotona peilin edessä normivaloissa näkee sen arkitotuuden.

Vierailija
5/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on varmaan avaruus-aika vääristymä

Vierailija
6/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystä käytän postimyyntiä. Kotona peilin edessä normivaloissa näkee sen arkitotuuden.

Miten näät taakse? Sen takia tykkään sovituskopeista kun siellä on yleensä se toinen, käänneltävä peili jota mulla ei kotona ole ja kotona pitäisi väännellä itseänsä ja kantaa peilejä toisten eteen että näkisi.

Vierailija
7/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon esim. Miettinyt et laihduttaako h&m:n peilit. Näytän niissä niihin laihalta ja kuolleelta. Zara peileissä usein näyttää hyvältä, tosi hyvä valo. Riippuu kans päivästä kyllä. Gina ssa näkyy kaikki virheet, niissä tosi kylmä valo.

Vierailija
8/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon tulosuunnalla ja sävyllä on väliä.

Katsokaapa vaikka hisseissä, miten vanhoilta ja nääntyneiltä niissä valoissa yleensä näyttää.

Vierailija
9/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kopeissa olen nähnyt säädettävät valot, muistaakseni kolme erilaista valaistusta sai niistä.

Vierailija
10/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan laihalta näytän siellä koppelissa.

Vierailija
11/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m laihduttaa mustaki.

Vierailija
12/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just yleensä tajuun hississä että näytän ihan hyvältä ja kotona siltä samalta tylsältä ja rumalta.

Vierailija
13/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa peilejä, jotka saavat näyttämään hoikemmalta ja ainakin joissain vaateliikkeestä niitä käytetään, vrt. Linnanmäen peilit, jotka näyttävät katsojan pidemmäksi/lyhyemmäksi/hoikaksi/lihavaksi.

Vierailija
14/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näät taakse? Sen takia tykkään sovituskopeista kun siellä on yleensä se toinen, käänneltävä peili jota mulla ei kotona ole ja kotona pitäisi väännellä itseänsä ja kantaa peilejä toisten eteen että näkisi.

Käytän toista pienempää peiliä. 70 luvun kukkamalli.... ihan siitä riittävästi näkee, onko peffan kohdalla homma hyvin vai huonosti. Tietysti asiaan vaikuttaa, että peilin edessä on sen verran tilaa, että voi seistä riittävän etäisyyden päässä. Läheltähän oma peffa näyttää aina hevosen persaukselta....

Vierailija
15/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaahan ne. Itsekin hämmästelen miten hyvältä ja atleettiselta näytän kauppojen sovituskopeissa ja vaatteetkin näyttävät istuvan hyvin. Kotona se totuus aina paljastuu...

Vierailija
16/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tätä Suomessa mutta käsittääkseni ulkomailla (esim. Yhdysvalloissa) joissain tietyissä liikkeissä on peilit jotka pienentää ja saa ihmiset näyttämään laihemmalta. Kai se lisää myyntiä

Vierailija
17/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lie johtuu, mut omat vaatteetkin näyttää ihan nuhjuisilta siellä kopis,puhumattakaan omasta habituksesta.

Vierailija
18/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä näytän lihavalta hm:ssä. Ei laihduta mua yhtään.

Vierailija
19/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tätä Suomessa mutta käsittääkseni ulkomailla (esim. Yhdysvalloissa) joissain tietyissä liikkeissä on peilit jotka pienentää ja saa ihmiset näyttämään laihemmalta. Kai se lisää myyntiä

Juuri tuon vuoksi kuljetan aina vaateostoksilla mukanani omaa kokovartalopeiliä.

Vierailija
20/21 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noin minäkin luulin, mutta totuus paljastuikin sitten hieman erikoisemmalla tavalla. Minä nimittäin muutin ja nykyisen asunnon peilistä näytän ihan järkyttävän lihavalta. Toki siis tiesin että painoa on tullut, mutta entisessä kodissa vanhan peilin edessä näytin kuitenkin edelleen liki ihan yhtä hyvältä vaikka vaa'alla lukema olikin kasvanut. Kamaluuden huippu oli, kun nyt helteiden aikana näin heijastukseni ikkunasta ja siis en ensin edes tajunnut että se olen mä. En, vaikka ihan itsekseni yksin istuin uuden kotini pihalla. Mä näytän nimittäin ihan joltain keski-ikäiseltä tantalta. 

Selvisi muuten ihan kerrasta miksi yksikään mies ei enää kiinnitä huomiota.