Miksi kaupan kassa ottaa tölkin käteensä sen suuosan kohdalta - Haluaisitko esim. leipääsi koskettavan kädellä joka on kosketellut sitä ennen mm. rahoja jotka ovat olleet ties missä?
Eikö kassoilla ole mitään käsitystä hygieniasta?
Kommentit (114)
Itse aina huuhtelen limutölkit ja säilykepurkit ennen avaamista. Mies ihmetteli aikansa, mutta kun perustelin asian, niin nyt huuhtelee ne myös itse. Tölkkejä ja purkkeja käsittelevät vaikka kuinka moni asiakas, myyjä, varastomies jne. Lisäksi niihin kertyy pölyä yms. muuta likaa kuljetuksen, varastoinnin jne. aikana.
Jos joskus ostan limun ns. heti juotavaksi, niin ostan aina pullon.
Vierailija kirjoitti:
Samoilla hanskoilla puretaan paskaiset kuormat, rahastetaan, pestään pullokonetta yrjökusiulostetölkkien jäljiltä, pyyhitään puistokemistien ripulipaskaa lattialta, viedään biojätteitä, kiikutellaan rikkinäisiä kala- ja lihapaketteja ja tartutaan tölkkeihin, omenoihin ja tomaatteihin.
Hanskoja ei saa uusia ennenkuin ovat puhkikuluneet ja ne ovat myymäläpääliköllä lukkojen takana. Terveisiä lähikaupan "moniosaajilta".
Hyi h*****i!
Jos ostat jonkun 'six-pack'-pakkauksen tai isomman mäyräkoiran, niin takuulla ei myyjä kosketakaan niitä sen pahvin alla yhtään, mutta jos ostat irtotölkkejä, niin jotenkin tölkkiin tarttuenhan niistäkin on se niiden hinta otettava kassaan.
Kassalla on työssään yleensä aina kiire ja jonot ovat useimmiten pitkiä.
Siinä hihnalla niiden muiden tavaroiden joukossa ei aina välttämättä edes näe , eikä ehdi katsoa niin tarkkaan kumpi pää on pohja, kumpi taas sen tölkin yläosa.
Jos nyt niin hirveästi bakteereita pelkäät, niin osta pullo käsidesiä, tai pyyhi tölkin yläosa vaikka jollai 'Savett'-, tms.pyyhkeellä , ennenkuin nostat se niille steriileille huulillesi (jos sinun on nyt aina ihan pakko päästä juomaan se juomasi suoraan sen tölkistä
Isäni kertoi nähneensä, miten kaupassa työntekijä seisoi paskaisine kenkineen oluttölkkilaatikon päällä kun yritti ylettyä jonnekin. Siis nimenomaan sellaisen laatikon päällä, jossa tölkit eivät ole muovin tai pahvin alla vaan ihan siinä irrallaan. Hyi helvetti. Tämän jälkeen olen aina pyyhkäissyt tölkin suuosan ennen juomista.
Sekin ällöttää kun jossain tapahtumissa juomamyyjät tunkevat kätensä syvälle muovituoppiin ottaessaan sen tai lähmivät tarpeettomasti sen reunoja. Tuskin on mitään hygieniapassia vaadittu, tai jos onkin niin ei ole oppi mennyt perille. Surullista joka tapauksessa.
Ja ei, tämä ei ole bakteerikammoa vaan tervettä järkeä. Pieniä, mutta tärkeitä asioita joilla voitaisiin helposti estää monen flunssan ja paskataudin tarttuminen.
Tämä voi nyt tulla järkytyksenä, mutta niihin tölkkeihin on koskenut aika moni muukin ennen kassahenkilöä. Luulitko, että elintarvikkeet kulkeutuvat tehtailta (myös siis ulkomailta) kauppoihin stetriileissä pakkauksissa? En ymmärrä, miten olet voinut asioida kaupassa näkemättä, kuinka paljon ihmiset lääppivät tuotteita, ja laittavat ne sitten takaisin hyllyyn. Niitä tuotteita on saattanut ties mikä tautinen spuge klähmiä ennen sinua, joten, jos asia kammottaa, niin kannattanee pestä se tölkin pää.
Vierailija kirjoitti:
Isäni kertoi nähneensä, miten kaupassa työntekijä seisoi paskaisine kenkineen oluttölkkilaatikon päällä kun yritti ylettyä jonnekin. Siis nimenomaan sellaisen laatikon päällä, jossa tölkit eivät ole muovin tai pahvin alla vaan ihan siinä irrallaan. Hyi helvetti. Tämän jälkeen olen aina pyyhkäissyt tölkin suuosan ennen juomista.
Sekin ällöttää kun jossain tapahtumissa juomamyyjät tunkevat kätensä syvälle muovituoppiin ottaessaan sen tai lähmivät tarpeettomasti sen reunoja. Tuskin on mitään hygieniapassia vaadittu, tai jos onkin niin ei ole oppi mennyt perille. Surullista joka tapauksessa.
Ja ei, tämä ei ole bakteerikammoa vaan tervettä järkeä. Pieniä, mutta tärkeitä asioita joilla voitaisiin helposti estää monen flunssan ja paskataudin tarttuminen.
Sama juttu kun esim. festareilla avaavat tölkin kassalla paskaisilla sormillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se niitä pussikaljaporukoita haittaa jotka juovat suoraan kassista kaupan parkkipaikalla tai puistossa ,muut yleensä kaatavatkin sen oluen kotona johonkin juomalasiin tai mukiin.
Entäs ne omat steriilit kätösesi , käytätkö itse hanskoja kun käsittelet pikkurahakukkaroasi ja esim. maksat ostoksiasi kolikoista ?
Eihän omia käsiä tarvi tunkea tölkin suulle.
Kyllähän sä kosket siihen päähän kun avaat sen, vai millä ihmeen taikatempulla sen tölkin saa muuten auki? Tässä taas huomaa, miten tavalliset pulliaiset eivät ymmärrä sitä, miten bakteerit leviää. Ei se vaadi sitä, että oikein lääppimällä lääpitään ja hierotaan jotain p*skaa johonkin. Jos haluaa olla ihan varma, niin ei voi ajatella, että mä vain vähän hipaisen tätä. Ihmisillä, joilla on normaali vastustuskyky ei ole huolta, mutta esim. immuunipuutteisilla voi ollakin. Jos haluaa uskoa, että se tölkki on ihan steriili kunhan vain kaupan kassa ei koske siihen päähän, niin mikäs siinä. Itseään voi huijata monella tavalla.
Hygieniapassin saa näemmä ilman mitään tietämystä siitä hygieniasta
Olen kahden vaiheilla, joko tämä on ketju jossa suurin osa on provoja tai sitten on tosiaankin olemassa näin pöpökammoisia ihmisiä? Ei ole ikinä edes tullut mieleen että tölkit ym ovat niin saastaisia että niitä täytyy alkaa pesemään😂 Ihan terveenä olen elänyt ilmankin.
Ne tölkit on parhaimmillaan pyörineet pitkin kaupan ja varaston lattioita, ja jokainen kassa tietää niiden olevan likaisia jo ennestään. Välillä niitä kannetaan takaisin kassalta hyllyyn, kun ei röhnä-Patella ollutkaan varaa ostaa niitä. Kannattaa mennä alalle tutustumaan, niin tippuu illuusiot steriileistä tölkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Ne tölkit on parhaimmillaan pyörineet pitkin kaupan ja varaston lattioita, ja jokainen kassa tietää niiden olevan likaisia jo ennestään. Välillä niitä kannetaan takaisin kassalta hyllyyn, kun ei röhnä-Patella ollutkaan varaa ostaa niitä. Kannattaa mennä alalle tutustumaan, niin tippuu illuusiot steriileistä tölkeistä.
Siksi kannattaakin repiä ne tölkit irti niistä monipakkauksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se niitä pussikaljaporukoita haittaa jotka juovat suoraan kassista kaupan parkkipaikalla tai puistossa ,muut yleensä kaatavatkin sen oluen kotona johonkin juomalasiin tai mukiin.
Entäs ne omat steriilit kätösesi , käytätkö itse hanskoja kun käsittelet pikkurahakukkaroasi ja esim. maksat ostoksiasi kolikoista ?
Eihän omia käsiä tarvi tunkea tölkin suulle.
Kyllähän sä kosket siihen päähän kun avaat sen, vai millä ihmeen taikatempulla sen tölkin saa muuten auki? Tässä taas huomaa, miten tavalliset pulliaiset eivät ymmärrä sitä, miten bakteerit leviää. Ei se vaadi sitä, että oikein lääppimällä lääpitään ja hierotaan jotain p*skaa johonkin. Jos haluaa olla ihan varma, niin ei voi ajatella, että mä vain vähän hipaisen tätä. Ihmisillä, joilla on normaali vastustuskyky ei ole huolta, mutta esim. immuunipuutteisilla voi ollakin. Jos haluaa uskoa, että se tölkki on ihan steriili kunhan vain kaupan kassa ei koske siihen päähän, niin mikäs siinä. Itseään voi huijata monella tavalla.
Lisätään tähän vielä se, että normaalilla ihmisellä on kehittynyt riittävä vastustuskyky torjumaan erilaisia taudinaiheuttajia. Vastustuskyky alkaa kehittyä jo syntymästä asti, ja sitä ei tapahtuisi ilman bakteereille ja viruksille altistumista. Täällä kun jotkut panikoivat sitä, miten joku baarimikko koskee tuopin sisäpuolelle. Sittenhän voi vain arvailla, mitä siellä keittiössä suljettujen ovien sisäpuolella tapahtuu...
No en kyllä ikinä juo suoraan tölkistä. WT-touhua.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö saunaankin lasin kanssa?
niissä tölkeissähän on vaikka mitä rotan paskaa..
Vierailija kirjoitti:
Tölkit on pakattu aaltopahvista valmistetulle alustalle, jonka reunojen korkeus on alle 10 cm ja ne tölkit pysyvät avaamattomassa pakkauksessaan tiiviisti nimenomaan sen tiukan , vahvan suojamuovin puristuksessa.
Avattua pakkausta ei yleensä nosteta pakkauskasan päältä mihinkään, vaan ovat siinä tarjolla asiakkaita varten myytäviksi irtotölkkeinä .
Eli ennemmin uskon siihen ,että isäsi on vain nähnyt näkyjään, kuin tuohon häneltä kertomasi mukaan kuulemaasi tarinaan jostain myyjän tölkkikorin päälle noususta ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä käteistä vaan korttia lähimaksutoiminnolla
Ja sen sun kortin tietty desinfioit joka käyttökerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö saunaankin lasin kanssa?
Juomathan yleensä nautitaan jossain saunan pukuhuoneessa, saunan terassilla, tai vaikka saunan pihalla.
Ei siellä löylyhuoneessa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä käteistä vaan korttia lähimaksutoiminnolla
Entäs kärryt tai kori?
Tarvittaessa kyllä. En osta 6-24 kappaletta jos tarvitsen yhden eikä irtotölkkejä ole tarjolla