Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa maalaisen Helsingissä? Siitä, että...

Vierailija
07.06.2018 |

Metroasemalla se juoksee hiki hatussa hätäisesti kuin henkihieverissä portaita alas ehtiäkseen metroon, joka on vasta ylipäätään _saapumassa asemalle_ ja pysähtynee vasta noin 10 sekunnin kuluttua. Moisen hysterian ymmärtäisi vasta silloin kun _ovien piippausääneen_ on aikaa 5 sekuntia.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava ketju :D

Kommenttien perusteella osa helsinkiläisistä kuvittelee olevansa oikeita maailmankansalaisia... Suosittelen asumista jossakin oikeassa metropolissa (Lontoo varmaan lähin) niin opitte ettei ylemmyyden tunteminen muualta tulevia kohtaan johda yhtään mihinkään. Sanon tämän niin maalla, Helsingissä kuin ulkomaillakin asuneena.

Vierailija
22/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat ja sandaalit. Kunnon kaupunkilainen ei sandaaleihin koske, vaan mies laittaa jalkaansa aina kiiltävät mustanahkakengät ja nainen samettiballerinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mistä voi epäillä jonkun olevan maalta on bussista poistuttaessa käden heilautus kuskille. Tietty jos kuulee puheen niin murteesta voisi jotain päätellä.

Muutoin ihan samanlaisia perus jamperstereita ollaan kaikki.

Vierailija
24/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyperäinen helsinkiläinen. Olen juossut metroon hiki hatussa ja olen ollut juoksematta. Olen hymyillyt kaupan kassalla ja muissakin asiakastilanteissa sillä osaan käyttäytyä. En ole ikinä kaupungilla kulkiessani miettinyt onko joku maalta vai ei. Syntyperäisten helsinkiläisten ystävieni kanssa emme ole ikinä keskustelleet maalaisuudesta tai pohtineet ihmisten alkuperää. Olen tavannut monen polven helsinkiläisiä jotka ovat epäsosiaalisia ja epäluuloisia vieraita kohtaan. Kuka ihme miettii tällaisia juttuja?

Vierailija
25/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko kertoa mulle olenko maalainen. En oikein tiedä saanko kutsua itseäni helsinkiläiseksi vai en. Synnyin maalla, mutta alle yksivuotiaana muutettiin Helsinkiin. Siellä asuin 11 vuotta, kunnes muutettiin takaisin maalle. Juuri täytettyäni 16 muutin takaisin Helsinkiin. Onko tekopyhää sanoa itseäni helsinkiläiseksi?

Vierailija
26/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestäkään ei tule stadilaista vain muuttamalla Joensuusta Helsinkiin.

Jos kohtaat ylimielisen ja huonotapaisen "stadilaisen" niin voit olla varma, että hänen sukunsa on jostain ihan muualta kuin Helsingistä.

Vierailija
27/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että sen mieleen edes juolahtaa avata tällaisia ketjuja.

Yksikään aito stadilainen ei tällaisia tee joten avaajan täytyy olla pahimman luokan juntti joka häpeää taustaansa ja yrittää niin kovasti olla semmonen ratikalla ajava hesalainen.

Vierailija
28/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneltä paikkakunnalta/maaseudulta kotoisin olevat eivät halua käyttää julkisia kulkuneuvoja, vaan pakko aina mennä omalla autolla paikasta toiseen. Siitä tunnistaa maalaisen.

Vierailija
29/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni kuinka pukeutuu tai miten käyttäytyy. Verkkokaupoista saa kätevästi tilattua vaatteita myös täällä maaseudulla. Ei tarvitse Hesassa juosta. Meillä täällä maaseudulla asuu paljon kehäkolmosen sisältä muuttaneita. Osa näistä tyypeistä on täysiä pässejä, osa ihan mukavia tyyppejä. Me ollaan miehen kanssa molemmat akateemisia, eli ei me nyt pidetä itseämme hirveästi tyhmempinä kuin te helsinkiläisetkään. Vaikka teidän mielestä kaikki maalaiset on tietty tolloja.

Ja mitä tuohon suunnistamiseen tulee, niin siinä vaiheessa, kun te hesalaiset suunnistatte vaivatta pois meidän metsästä, niin voitte tulla pätemään suunnistustaidoillanne. Tietysti uudessa paikassa pitää vähän katsella ympärilleen ja miettiä mihin suuntaan ja mitä reittiä kannattaa kulkea. Mutta se koskee varmasti kaikkia ihmisiä, jotka ovat vieraassa paikassa.

Vierailija
30/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelee hitaasti ja toljottaa ympärilleen. Myös puhetyylistä kuulee.

Vierailija
31/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks Oulun läheltä pieneltä paikkakunnalta kotoisin oleva henkilö sanoi minulle, kun minä itse olen koitoksen Jyväskylästä, mutta siihen aikaan opiskelin Helsingissä, että kyllä hänestä on ihan kiva käydä Helsingissä, mutta kyllä se on sitten aina kiva palata takaisin kotiin, kun helsinkiläiset ovat jotenkin kylmiä ihmisiä.

Niin no, Helsingin seudulle muuttaa tosi paljon ihmisiä muualta töiden tai opiskelujen takia, eikä kai heidän persoonallisuus muutu vain Stadin muuton takia.

Mä oon huomannut, että ne, jotka ovat kotoisin pikkupaikkakunnalla, kauheasti miettivät, mitä muut tuntematt9mat ihmiset heistä oikein ajattelevat. Että esimerkiksi ei kehdata käydä ruokakaupassa ostamassa maitoa pelkät verkkarit jalassa, kun jos törmää johonkin tuttuun henkilöön, joka ajattelee, että onpa noloa.

Mua ei kaupunkilaisena voisi vähempää kiinnostaa, mitä tuntemattomat ihmiset musta ajattelevat.

Vierailija
32/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen on maalainen missä tahansa aidossa suurkaupungissa, esim. NYC, Tokio, Mexico City. Meikäläinen pääkaupunkiseutu on pikkuruinen lähiö verrattuna maailman metropoleihin, joissa on 10-25 miljoonaa asukasta.

Vierailija
33/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat v:mäistä ja kireää porukkaa.Luulevat olevansa maailman metropolilaisia,vaikka eivät sitä todellakaan ole!

Olen paljasjalkainen helsinkiläinen ja asunut kymmenen vuotta pöndellä.Ihmiset ovat täällä paljon iloisempia,rennompia ja luotettavampia.

Käydään Helsingissä moikkaamaassa vanhempiani ja sukulaisia,ja aina ilolla kaasu pohjassa takaisin kotiin!Ei ikinä takaisin!

Vierailija
34/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että tervehtii bussikuskia, tervehtii kaupassa myjää ja tervehtii kadulla vastaan tulijaa. Maalaiset eivät selvästikkään tiedä tai ymmärrä etttä Suomessa ei kuulu tervehtiä ventovieraita.

Vierailija
35/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset on aika helposti tunnistettavissa. He mm. eivvät osaa navigoida kävellessään Helsingin keskustassa, vaan törmäilevät ihmisiä päin.

Myös kaikki gootit, punkkarit ja vähän erikoisemman ulkonäön omaavat ovat ainakin 99% muilta paikkakunnilta.

Maalaiset ovat myös aika epäsosiaalisia, pikkasen epäluuloisia vieraita ihmisiä kohtaan. Helsinkiläiste sosiaalisuus tulee näille järkytyksenä ja yleensä he pälyilevät hiljaa keskenään ja kuiskuttelevat.

Oi nuo ihanan aurinkoiset ja vieraille ihmisille ylen ystävälliset helsinkiläiset. hahhah. Siellä kun oli jonkin tovin asunut ja muutti taas muualle suomeen, niin kulttuurishokki oli käsinkosketeltava, kun bussikuskitkin oli taas ysävällisiä, tervehtivät, ja jopa hymyilivät ja juttelivat :D

Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu tietty niin Helsinkiin kuin muuallekin.

Vierailija
36/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni kuinka pukeutuu tai miten käyttäytyy. Verkkokaupoista saa kätevästi tilattua vaatteita myös täällä maaseudulla. Ei tarvitse Hesassa juosta. Meillä täällä maaseudulla asuu paljon kehäkolmosen sisältä muuttaneita. Osa näistä tyypeistä on täysiä pässejä, osa ihan mukavia tyyppejä. Me ollaan miehen kanssa molemmat akateemisia, eli ei me nyt pidetä itseämme hirveästi tyhmempinä kuin te helsinkiläisetkään. Vaikka teidän mielestä kaikki maalaiset on tietty tolloja.

Ja mitä tuohon suunnistamiseen tulee, niin siinä vaiheessa, kun te hesalaiset suunnistatte vaivatta pois meidän metsästä, niin voitte tulla pätemään suunnistustaidoillanne. Tietysti uudessa paikassa pitää vähän katsella ympärilleen ja miettiä mihin suuntaan ja mitä reittiä kannattaa kulkea. Mutta se koskee varmasti kaikkia ihmisiä, jotka ovat vieraassa paikassa.

Mä en ainakaan pidä maalaisia tolloina, mutta toisaalta en olekkaan hesalainen vaan helsinkiläinen tai stadilainen (riippuen mistä katsoo). En osaa suunnistaa keskustassa ilman hsl:n opastusta, eikä tee edes tiukkaa myöntää sitä. Inhoan keskustaa. Täällä helsingissäkin toimii nettikaupat tai sitten voi käydä ostoksilla muualla kuin keskustassa. Helsinki on huomattavasti isompi kuin keskustansa, eikä kaikki osaa suunnistaa kaikissa kaupunginosissa, useimmat eivät ole käyneet edes kaikissa kaupunginosissa.

Vierailija
37/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenestäkään ei tule stadilaista vain muuttamalla Joensuusta Helsinkiin.

Jos kohtaat ylimielisen ja huonotapaisen "stadilaisen" niin voit olla varma, että hänen sukunsa on jostain ihan muualta kuin Helsingistä.

Haluatko kertoa miksi stadilaiset eivät voi olla huonokäytöksiä

Vierailija
38/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen paikkaan en mene kuin pakolla ja ne ovat Venäjä ja Helsinki. Molemmissa olen valitettavasti joutunut käymään useastikin.

Vierailija
39/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maalaista ovat yksinkertaisesti noloja. Pukeutuminen on usein erittäin huonoa, käytetään vaatteita, jotka ovat menneet muodista jo 10 vuotta sitten. Ja todella epäsiistejä ja epätyylikkäitä. Ei osata sosialisoida vieraiden kanssa eikä keskustella. Englannin kielen taito on heikko, ei osata puhua sujuvaa englantia. Lista on loputon... usein myös jutut ovat hirveän kliseisiä ja maailmankatsomus tismalleen sama kuin mullakin seudun ihmisillä.

Ehh...? Etkö koe tätä omaa kommenttiasi noloksi?

Vierailija
40/153 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syntyperäisenä helsinkiläisenä mua ei yhtään kiinnosta, onko joku kotoisin maalta vai Helsingistä.

Hankin juuri kesämökin Kirkkonummelta ja on hauskaa pukeutua oikein mökkiläisesti ja maalaishenkisesti siellä liikkuessani, tulee maalaistunnelma.

Huvittavaa siinä on eniten se, että Kirkkonummi on siellä asuvien mielestä kaupunki ja he varmaan katsovat siellä minua ja ajattelevat, että tuossa on joku maalainen muuttanut tänne kaupunkiin, eikä yhtään osaa pukeutua... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä