En ymmärrä, miten jotkut uskaltavat Instagaramissa kertoa paikkakuntansa, lasten koko nimet ym
Tyyliin " Maija Virtanen, Lahti, tytär Ada Ella Olivia 4.8 2015, poika Nooa Vili Viljami 1.2 2018".
Kommentit (12)
Mikä on se kauhukuva minkä varalta ei pidä uskaltaa?
Hurjaa! Joku tuntematon voi tietää lapsen nimen!
No julkinen ! Usein tätä esiintyy nuorilla, noin parikymppisillä.
Ap
Joo pienenä minun ikäluokkaani varoiteltiin, että mitä omia tietoja laittaa nettiin. Nykyään vanhemmat hoitavat sen lasten puolesta
Minun nimeni ja osoitteeni on kyllä ihan julkista tavaraa väestörekisterikeskuksesta haettaessakin. Miksi sitä piilottelisin? Ja mitä väliä sillä syntymäpäivän tietämiselläkään on?
Joku voi tehdä identiteettivarkauden ja alkaa tilata tavaraa lapsen tiedoilla.
Lapsi voi aikuisena ilmaista ettei halunnut koko nimeään ja kuviaan nettiin ja haastaa vanhemman yksityisen tiedon levittämisestä oikeuteen.
Jotkut transsukupuoliset eivät halua kertoa syntymänimeään.
Lapsi ei ole mikään asuste tai lemmikki vaan ihminen jolla on oikeus itse päättää mitä hänestä on netissä.
Minä en taas ymmärrä miten jotkut uskaltavat julkaista lapsistaan videoita Instagramissa.
Enkä sitä, että lasten hölmöilyjä laitetaan mihinkään someen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sekopää kiinnostuu sinusta, noilla tiedoilla on helppo etsiä osoite ym. Välillå Instassa tulee miehiltä yksityisviestiä että "oletko vapaa?" "Olet tosi kaunis haluaisitko tavata?" Ym ym. Ja sitten ovat identiteettivarkaat.
Itse en todellakaan laita tietoja joista minut voidaan noin vain jäljiittää!
Ap
Typerät kirjoitti:
Joku voi tehdä identiteettivarkauden ja alkaa tilata tavaraa lapsen tiedoilla.
Lapsi voi aikuisena ilmaista ettei halunnut koko nimeään ja kuviaan nettiin ja haastaa vanhemman yksityisen tiedon levittämisestä oikeuteen.
Jotkut transsukupuoliset eivät halua kertoa syntymänimeään.
Lapsi ei ole mikään asuste tai lemmikki vaan ihminen jolla on oikeus itse päättää mitä hänestä on netissä.
Tuo eka on ihan höpö höpöä. Minulla nimi lukee postilaatikossa, jos joku haluaa tilailla minun nimissä tavaraa, niin vaikea estää.
Tuo syntymäaika! Ei siinä mitään, jos haluaa kertoa toiset nimet mutta miksi se syntymäaikakin pitää mainita? Tulee olo että laittakaa nyt sossun loppuosakin samantien !
Paskamutsi tässä hei, kyllä vauvastani on kuvia facessa ja instassa ja taisi anoppi julkasta facebookissa lapsen koko nimenkin, enkä nää siinä pahaa.
Suojelen perheeni yksityisyyttä rajoittamalla yleisöä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri kertoi teininä netissä nimensä yhdelle tyypille johon luotti, tämä kaivoikin tämän osoitteen ja numeron jostain ja alkoi häiriköidä ihan toden teolla. Googlasin tuon henkilön etunimen ja asuinpaikkakunnan vähän aikaa sitten, ja ilmeisesti tuo on nyt vankilassa muista(kin) rikoksista. Minullekin on käynyt huonosti, kun olen vuotanut nettiin liikaa omia tietojani. Tarvitsetko lisää syitä?
Onko profiili yksityinen vai julkinen