Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä, miten jotkut uskaltavat Instagaramissa kertoa paikkakuntansa, lasten koko nimet ym

Vierailija
07.06.2018 |

Tyyliin " Maija Virtanen, Lahti, tytär Ada Ella Olivia 4.8 2015, poika Nooa Vili Viljami 1.2 2018".

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko profiili yksityinen vai julkinen

Vierailija
2/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se kauhukuva minkä varalta ei pidä uskaltaa?

Hurjaa! Joku tuntematon voi tietää lapsen nimen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No julkinen ! Usein tätä esiintyy nuorilla, noin  parikymppisillä.

Ap

Vierailija
4/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pienenä minun ikäluokkaani varoiteltiin, että mitä omia tietoja laittaa nettiin. Nykyään vanhemmat hoitavat sen lasten puolesta

Vierailija
5/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni ja osoitteeni on kyllä ihan julkista tavaraa väestörekisterikeskuksesta haettaessakin. Miksi sitä piilottelisin? Ja mitä väliä sillä syntymäpäivän tietämiselläkään on?

Vierailija
6/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tehdä identiteettivarkauden ja alkaa tilata tavaraa lapsen tiedoilla.

Lapsi voi aikuisena ilmaista ettei halunnut koko nimeään ja kuviaan nettiin ja haastaa vanhemman yksityisen tiedon levittämisestä oikeuteen.

Jotkut transsukupuoliset eivät halua kertoa syntymänimeään.

Lapsi ei ole mikään asuste tai lemmikki vaan ihminen jolla on oikeus itse päättää mitä hänestä on netissä.

Vierailija
7/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä miten jotkut uskaltavat julkaista lapsistaan videoita Instagramissa.

Enkä sitä, että lasten hölmöilyjä laitetaan mihinkään someen.

Vierailija
8/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sekopää  kiinnostuu sinusta,  noilla tiedoilla on helppo etsiä osoite ym.  Välillå Instassa tulee miehiltä yksityisviestiä että "oletko vapaa?" "Olet tosi kaunis haluaisitko tavata?" Ym ym. Ja sitten ovat identiteettivarkaat.

Itse en todellakaan laita tietoja joista minut voidaan noin vain jäljiittää!

Ap

Vierailija
9/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät kirjoitti:

Joku voi tehdä identiteettivarkauden ja alkaa tilata tavaraa lapsen tiedoilla.

Lapsi voi aikuisena ilmaista ettei halunnut koko nimeään ja kuviaan nettiin ja haastaa vanhemman yksityisen tiedon levittämisestä oikeuteen.

Jotkut transsukupuoliset eivät halua kertoa syntymänimeään.

Lapsi ei ole mikään asuste tai lemmikki vaan ihminen jolla on oikeus itse päättää mitä hänestä on netissä.

Tuo eka on ihan höpö höpöä. Minulla nimi lukee postilaatikossa, jos joku haluaa tilailla minun nimissä tavaraa, niin vaikea estää.

Vierailija
10/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo syntymäaika! Ei siinä mitään, jos haluaa kertoa toiset nimet mutta miksi se syntymäaikakin pitää mainita?  Tulee olo että laittakaa nyt sossun loppuosakin samantien !

Vierailija
11/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamutsi tässä hei, kyllä vauvastani on kuvia facessa ja instassa ja taisi anoppi julkasta facebookissa lapsen koko nimenkin, enkä nää siinä pahaa.

Suojelen perheeni yksityisyyttä rajoittamalla yleisöä muuten.

Vierailija
12/12 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kertoi teininä netissä nimensä yhdelle tyypille johon luotti, tämä kaivoikin tämän osoitteen ja numeron jostain ja alkoi häiriköidä ihan toden teolla. Googlasin tuon henkilön etunimen ja asuinpaikkakunnan vähän aikaa sitten, ja ilmeisesti tuo on nyt vankilassa muista(kin) rikoksista. Minullekin on käynyt huonosti, kun olen vuotanut nettiin liikaa omia tietojani. Tarvitsetko lisää syitä?