Stereotyyppinen laihdutusmalli ei toimi kaikilla!
Stereotyyppisellä laihdutuksella tarkoitan sitä, että pitää esim syödä usein ja vähän kerrallaan, että aamupala on tärkeä, yms yms.
Minä kun laihdutin noin, en kauaa pystynyt siihen että syö usein ja pieniä annoksia. Siinä on paljon enemmän tilaisuuksia houkutuksille kun syö 3-4h välein. Koko arki ja kaikki ajatukset pyörii silloin ruuassa, mitä syön, milloin, missä, paljonko kaloreita, entä seuraava ateria, kokonaiskalorit ymsyms.
EI TÄMÄ SOVI KAIKILLE.
Itse aloitin ihan puhtaalta pöydältä, en pysty syömään aamupalaa, joten en syö. Illat ovat minulle pahoja, joten syön vain jotain ihan minimaalista, esim 1 näkkäri tai hedelmä. Päivällä runsaasti ravitsevaa mutta terveelistä ruokaa. Pätkäpaastosta siis kyse.
Olo on niin paljon parempi. Kilot tippuu itsestään, kaikki ajatukset ei pyöri kokoajan kaloreissa ja aterioissa. Ihmiset miettikää mikä TEILLE sopii. Minulla ainut vaikea hetki on ilta. Usein en sitten syö mitään illalla, käyn pesemässä hampaat ja juon jäävettä.
Esim aamupala ei oikeasti käynnistä mitenkään aineenvaihduntaa aamuisin. Se on tieteellisesti todistettu.
Kommentit (22)
Aamupala ei todella ole päivän tärkein ateria.
Tätä minäkin ihmettelen. En ole itsekään aamupalaihmisiä, vaan enemmän iltapainotteinen syöjä. Olen myös kokeillut kääntää rytmin, onnistuihan se toki hetken, mutta kun oli vastoin luontaista rytmiä, ylläpitäminen oli hankalaa.