Mies ei suostu seksiin ilman kortsua edes kolmen vuoden seurustelun jälkeen: ei voi luottaa pilleriin :(
Tämä tilanne on alkanut ahdistaa minua.
Ollaanhan me puhuttu, ettei perhe ole vielä mitenkään ajankohtainen.
Mutta silti koen vähän loukkaavaksi tämän, että niin kamalasti täytyy varoa ettei lisäänny minun kanssa.
Mies on 31 ja minä 27. Mies on työelämässä, mulla opiskelut kesken. Jostain toisesta voisi olla hyvinkin sopiva sauma hankkia lapsia.
Sitäpaitsi paljas on parempaa.
Kommentit (41)
Mistä muistat miltä paljas tuntuu noinkin monen vuoden jälkeen? :D Pillerit ei suojaa sukupuolitaudeilta ja eihän tiestä nykynaisista koskaan tiedä missä te luuhaatte. Tai sitten mies itse käy vieraissa ja suojelee sinua...
Mikä tässä on nyt ongelmana?
Jos mies ei todellakaan halua lapsia, sanoo sen selkeästi ja toimii sen mukaisesti, niin missä siinä on ongelma??
Vähän liian usein saa lukea että "meillä kävi vahinko"-juttuja, ja kun sitten kysyy tarkemmin, niin joo...siis oli muka yksi pilleri vaan unohtunut, tai kierukka petti tms. Näin on vahinkojen määrä minimoitu hyvin.
No selvää lienee ettei mie halua lapsia ainakaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljas on todellakin paljon parempaa.
Oikein emävale jota raskautta havittelevat vouhottavat.
Ehkä ennen vanhaan keskiajalla kun ehkäisyvälineitä parsittiin kokoon tyyliin valaan nahasta tai kalan nahasta ilman oli parempaa . Mutta nykyään kondomit ovat sekä huomaamattomia että mielihyvää lisääviä. Ennen kaikkea ehkäisevät raskautta ja sukupuolitauteja.
Täh? Miten joku voi olla niin torvi, että kieltää lukemattomien muiden ihmisten kokemukset täysin? Järkiperusteet kumin käyttöön on tietty monissa tilanteissa olemassa, sitä tuskin kukaan kieltää, mutta et sinä voi tulla pokkana väittämään ettei se tuntuisi erilaiselta ja monien ihmisten mielestä vähän vähemmän hyvältä. Eiköhän lähes kaikilla kondomia kritisoivilla ole ihan omakohtaistakin kokemusta asiasta.
En tajua miksi jengi kommentoi vain että joo miehesi pitää huolta ehköisystä, hyvä mies. Musta olennainen kysymys on just se, että jos noin hiton tarkkaan ehköisee pitkässä suhteessa, on kyse myös siitä, ettäei halua sinun kanssa lapsia. Että ei halua ottaa riskiä siitä.
Olen itse ollut pitkässä suhteessa vuosia ilman kortsuja ja pillereitä, koska pillerit ei terveydellisistä syistä sopineet mulle ja kortsut v...utti kumpaakin. Osattiin varoa, ei tullut vahinkoa. On varsin helppoa olla tulematta sisään, tosin okei, jos haluaa olla ihan satavarma, ei sitä riskiä pidä ottaa. Meillä oli asenne se, että jos tulee vahinko, lapsi pidetään, koska niitä periaatteessa halutaan kuitnekin myöhemmin. Ja SIITÄHÄN tässä on kyse, että ap:n mies ei kelaa niin. (Sitten kun haluttiin lapsia, ne saatiin). Että hän ei ole niin sitoutunut sinuun, että lapsen tullessa voisi sitten vain asennoituaa iloisesti.
On hyvä, että lapsentekoa suunnitellaan. Paitsi sitten, kun se menee liian myöhäiseksi eikä kukaan tiedä, miloin se on itselle myöhäistä. Mutta tavallaan, jos toinen haluaa pitää koko ajan suhteessa huolen siitä, ettei vain tee sinun kanssa lasta, onko suhteella tulevaisuutta.
Jos haluaa olla vainoharhainen, voi miettiä, että käykö hän esim huorissa tms pettää sua ja haluaa sentään edes suojella sua taudeilta.
Jos haluat lapsia ja toinen änkyröi asian kanssa, eroa. Itse sun iässä kiduin vuosia suhteessa turhaan tuoll lailla ja ero oli sitten tuskallinen, sen vaikeampi mitä pidempään ollaan yhdessä. Löysin myöhemmin sitten hyvän kumppanin, mutt olisinko löytänyt ajoissa, jos en olis lähtenyt. Lähde nyt, suret aikasi, mutta sitten suru on ohi?
Itselläni oli vastaava tilanne, kun nuorena seurustelin itseäni 27 vuotta vanhemman miehen kanssa seitsemän vuoden ajan. Hän käytti aina kondomia, ja olisin itse halunnut jo vakiintua ja oman perheenkin. Mutta hänelläpä olikin toinen nainen, ja olinkin tietämättäni hänelle vain kakkosnainen. :( Eli siis itse näin jälkiviisaana kehottaisin pysyttelemään erossa miehestä, joka haluaa käyttää kondomia vuodesta toiseen. Hänellä on toinen nainen ja/tai hän ei halua vakiintua kanssasi, vaikka seksi kyllä kelpaa hyvin.
Vau mistä tollasen miehen löytää? Meillä kauhea tappelu koska haluan pillerien lisäksi käyttää vielä kondomia...
Et taida olla mikään luottamuksen arvoinen tyyppi...
Fiksu mies kun pelaa varman päälle. Eipähän tartte pilata yhdenkään lapsen elämää.
Heh, en minkään luottaisi jos olisin mies! Naiset on niin hitsin ovelia ja kuvittelee, että heillä on oikeus päättää milloin se lapsi tulee :)
En minäkään naisena luottanut ehkäisyä toisen varaan tilanteessa, jossa ehdottomasti en halunnut lisää lapsia ja miehelle vahinko olisi ollut ok.
Ollaan kyllä juteltu miehen kanssa asiasta. Ja meidän tulevaisuudesta yleisesti.
Miehellä on kauhean tiukka linja. Se sanoo, että ensin minun pitää valmistua ja mennä töihin. Sitten voidaan keskustella naimisiinmenosta.
Mies ei luota minuun, koska mulla on takana niin paljon keskeytyneitä opiskeluja (yliopisto, amk) ja nyt siis opiskelen ekaa vuotta ammattioppilaitoksessa. Mulla on takana myös pitkä työttömyysjakso.
Mies joutui osallistumaan yhteisiin menoihin enemmän. Olen saanut kuulla ihan että menisit töihin. Mutta en halua mihinkään kassalle.
Minulla on koko ajan ahdistunut olo. Pelkään ettei mies aio olla kauaa tässä suhteessa ja etsii vain tekosyytä jättää mut, siksi on niin tarkka ehkäisystä ja muusta.
Kun tutustuttuin olin vielä kirjoilla yliopistolla, vaikka käytännössä työtön jo kolmatta vuotta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kyllä juteltu miehen kanssa asiasta. Ja meidän tulevaisuudesta yleisesti.
Miehellä on kauhean tiukka linja. Se sanoo, että ensin minun pitää valmistua ja mennä töihin. Sitten voidaan keskustella naimisiinmenosta.
Mies ei luota minuun, koska mulla on takana niin paljon keskeytyneitä opiskeluja (yliopisto, amk) ja nyt siis opiskelen ekaa vuotta ammattioppilaitoksessa. Mulla on takana myös pitkä työttömyysjakso.
Mies joutui osallistumaan yhteisiin menoihin enemmän. Olen saanut kuulla ihan että menisit töihin. Mutta en halua mihinkään kassalle.
Minulla on koko ajan ahdistunut olo. Pelkään ettei mies aio olla kauaa tässä suhteessa ja etsii vain tekosyytä jättää mut, siksi on niin tarkka ehkäisystä ja muusta.
Kun tutustuttuin olin vielä kirjoilla yliopistolla, vaikka käytännössä työtön jo kolmatta vuotta
Ap
Mies on ihan oikeassa. Nyt jos tulet raskaaksi, niin luultavasti et tule ikinä käymään kouluja loppuun, vaan olet peruskoulu pohjalla lopun ikääsi, joten mies joutuu elättämään jatkossakin. Mies tietää tämän. Ja hänellä on pelko, että ne pillerit "unohtuu" ja saat hänet liekaan. Joten käy se koulu loppuun ja miettikää asiaa sitten. Ja eihän mies sitä sinulle uskalla sanoa. Kamala huuto ja tappelu siitä seuraisi.
Toivottavasti olet provo. Työtön, mutta et halua "mihinkään kassalle" - kunniallista työtä.
Mitä enemmän luen, sen viisaammalta miehesi vaikuttaa.
Ihmttelen vain, miksi hän seurustelee kanssasi. Selkeästi sinulla ei ole mitään tavotteita elämässäsi...paitsi ehkä se "vahinko"lapsi, jonka kanssa jäät kotiin ja mies elättää teidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljas on todellakin paljon parempaa.
Oikein emävale jota raskautta havittelevat vouhottavat.
Ehkä ennen vanhaan keskiajalla kun ehkäisyvälineitä parsittiin kokoon tyyliin valaan nahasta tai kalan nahasta ilman oli parempaa . Mutta nykyään kondomit ovat sekä huomaamattomia että mielihyvää lisääviä. Ennen kaikkea ehkäisevät raskautta ja sukupuolitauteja.
Ehkäpä huomaamattomampia kuin valaannahka, mutta kyllä silti palaa kulli on voittaja tuntumassa. Melkoisen määrän kaikenlaisia ohuita sekä nystyröityjä ym kondomeja kokeilleena sanon. Sukupuolitauteja ehkäisee tehokkaasti se, että kummallakin on vain se yksi seksikumppani.
Itse ratkaisin avioeron jälkeen suhteeseen ryhdyttyäni kumeihin kyllästyneenä ehkäisyongelman niin, että kävin sterilisaatiossa. Kyllä parani seksielämä merkittävästi. Voi rakastella aina paljaalla ilman pelkoa raskaudesta eikä tarvitse kumeja vaihdella jos useamman kerran harrastelee peräjälkeen. Tämä ei toki ole vaihtoehto jos lapset vielä tekemättä, mutta muuten kyllä suosittelen. Aivan mahtava päätös. Arvet tosi pienet ja huomaamattomat ja operaatio maksoi reilun satasen.
Asia on päivänselvä. Miehesi ei halua sitoutua suhteeseenne eikä sinuun.
Mulla oli sama exän kanssa. Ei puhettakaan että lapsia, tuplaehkäisy ettei tuu vahinkoa, ei suunniteltu avioliittoa tai kihloja.
Kuulemma mun kolme lasta edellidistä liitoista riitti.
Ja sitten jätti minua nuoremman pimun vuoksi, joka olikin kolmessa kuukaudessa paksuna.
Käy nyt hyvä tyttö ne koulut ensin, hanki työ ja kasva aikuiseksi. Lasten aika on vasta sitten! Jos et osaa ottaa vastuuta opiskelusta ja työstäkään, miten luulet pärjääväsi lapsen kanssa? Sulla on hyvä ja fiksu mies. Hoida asiasi kuntoon, ennen kuin mies kyllästyy odottamaan!
Jokohan nyt palstalla naisetkin miehen vastuuta vaativat uskoisivat, ettei se välttämättä ole miehestä kiinni se kortsuttomuus? Ei ole ap ainoa nainen, joka ottaa itseensä siitä, että mies haluaa käyttää kortsua. Osa epäilee pettämisestä, osa ottaa sen epäluottamuslauseena ja jotkut vaan tykkää paljaasta. En tarkoita ettei miehellä olisi vastuuta ehkäisyssä vaan sitä, että sen pitäisi olla yhteinen asia ja että siihen liittyy monenlaisia tunteita, jotka ei aina ole helppoja.
Ai sekin on ongelma naisille? :D selvä
Itse loukkaantuisin tuosta luottamuspulasta. Toisaalta, näiltä palstoilta olen lukenut niin törkeistä kusettajista, että ymmärrän miestäsikin. Sinä ehkä olet rehellinen, mutta läheskään kaikki naiset eivät ole, ja aika moni niistä isäksi huijatuistakin on varmasti kuvitellut seurustelevansa luotettavan kumppanin kanssa. Miehesi ei ole meedio ja kortsu on halpa vakuutus ei-toivottuja jälkeläisiä vastaan.
Jos ongelmasi taas on luottamuksen puuttumisen sijaan se, että miehesi ylipäänsä kokee ehkäisyn tärkeäksi, niin teidän olisi korkea aika keskustella tulevaisuuden odotuksistanne. Sinä ilmeisesti haluat lapsia ainakin joskus, mutta entä miehesi? Mitä jos hän vuosien miettimisen ja "ei vielä" -jahkailun jälkeen päätyykin siihen, ettei haluakaan niitä koskaan? Tai ei haluakaan niitä sinun kanssasi? Oletko valmis ottamaan riskin?