Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö elämään ilman herkkuja?

exherkuttelija
06.06.2018 |

Et saisi koskaan enää syödä pullaa, karkkia, maustettuja vanukkaita/jugurtteja/rahkoja, tms. Et saisi juoda limsaa tai mehua. Pannassa olisi myöskin hampparit, pizzat ja ravintolaruoka johon sisältyy kaloripommikastikkeita tai muuta epäterveellistä.

Onnistuisiko helposti ja harmittaisiko?

Toivoisin vastauksia muiltakin kuin fitnessfanaatikoilta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty elämään ilman herkkuja. Pystyn kuitenkin elämään ilman noita sinun mainisemiasi, ne eivät ole minulle herkkuja.

Vierailija
2/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noup,en pystyisi.köyhän ainut ilo ja lohtu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty elämään ilman herkkuja. Pystyn kuitenkin elämään ilman noita sinun mainisemiasi, ne eivät ole minulle herkkuja.

Mitkä ovat?

Vierailija
4/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi koko elämää olemaan ilman. Olisin kuin persuuksiin ammuttu karhu ilman mitään hyvyyksiä. Niitä ilman voi olla jonkin aikaa, mutta ei kertakaikkiaan koko loppuelämää varsinkin kun niitä näkee koko ajan ympärillään.

Ehkä jos joutuisi jonnekin eristysselliin, niin ajatus pyörisi enemmän perusselviytymessä ja herkut voisivat lakata merkitsemästä mitään.

Vierailija
5/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on muitakin herkkuja kuin nuo mainitsemasi. Toisen herkku on toisen yökky ja toistepäin.

Vierailija
6/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Anetelta. 

Vierailija
7/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakin voi olla herkullista.

Vierailija
8/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin mutta ei se helppoa ja kivaa olisi

Vierailija
9/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pystyisi mutta en haluaisi enkä näkisi mitään syytä olla kokonaan ilman. Ja mulle monet tavalliset ruuatkin on herkkuja, niitä ilman en varsinkaan haluaisi elää.

Vierailija
10/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin en saisi? Kuka kieltää, ja mitä tapahtuisi jos rikkoisin kieltoa? En luopuisi herkuista vielä sillä, että joku vain sanoo, että en saa syödä niitä.

Jos tarkoitat että pystyisinkö itse kieltämään itseäni ja pidättäytymään siinä, niin en. Herkkutauot kyllä onnistuvat jotenkin, mutta en pystyisi kieltämään herkkuja loppuiäkseni. Tarvitsen sen toivon, että saan joku päivä herkutella.

Vierailija
11/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ilman noita mainittuja kohta 3 vuotta. Aluksi harmitti mutta ei noita tee ollenkaan mieli enää. Ajatus lähinnä yököttää.

Vierailija
12/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Luovuin täysin herkuista pari vuotta sitten (mies, 44v). Syynä painon nousu ja vahva alttius diabetekselle.

Lopettaessa tajusin että kokemus oli samanlainen kuin röökaamisen lopettaminen kolmekymppisenä. Mieli teki karkkia/pullaa, etenkin nälkäisenä. Mitä kauemmin olin ilman, sitä helpompaa se oli.

Mielenkiintoista oli kuinka hankalaa muille oli hyväksyä asia. Olen kuullut seuraavia lauseita kyllästymiseen asti:

"Ota nyt jotain!"

"Eikö sulle maistu mikään?"

"Pieni pala kakkua edes"

"Ooksä joku urheilija nykyään?"

Mistä lähtien on ollut normi että pitää herkutella? Itsekään en muista houkutelleeni muita että "ota nyt edes menthol-rööki, pienet savut, et kais sä mikään kilpajuoksija ole?".

Olo on tuhatkertaisesti parempi ja kevyempi. Oudot vatsaoireetkin katosivat.

Vierailija
13/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakin voi olla herkullista.

Ruuan pitää olla herkullista, miksi syödä pahaa ruokaa.

Vierailija
14/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada tarkempi määrittely herkkujen suhteen. Onko ainoastaan ihmisen maustamat ja sekoittamat jutut "herkkuja"? Entä erilaiset kypsytetyt juustot? Kaikki mihin on laitettu suolaa tai mausteita?

Vierailija
15/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa salaatti voi olla "herkkua".

Vierailija
16/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi ole herkkuja vaan roskaa.

Vierailija
17/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla syömishäiriö? Ortoreksia kenties?

Vierailija
18/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada tarkempi määrittely herkkujen suhteen. Onko ainoastaan ihmisen maustamat ja sekoittamat jutut "herkkuja"? Entä erilaiset kypsytetyt juustot? Kaikki mihin on laitettu suolaa tai mausteita?

Minusta ap määritteli siten että herkkuja on kaikki mikä maistuu hyvältä mutta on epäterveellistä.

Eli jos sun mielestä vihreä salaatti on herkkua niin sitä ei lasketa tähän.

Vierailija
19/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla syömishäiriö? Ortoreksia kenties?

Syömishäiriö jos pitää sokeriherkkuja ja kaloripommeja roskana? Right...

Avausviestissä luetellut sapuskat ON roskaa. Niille ei ole mitään tarvetta normaalin ruokavalion osana.

Vierailija
20/26 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mainituista en syö kuin karkkia ja kerran pari vuodessa limsaa/mehua. Vaikka listaan lisättäisiin vielä alkoholi, sipsit, jäätelö ja popparit, pärjäisin. Karkkia syön usein, mutta vain siksi, että se on opiskelijalle halpa herkku ja lisäksi mahtava tenttieväs, joka ei oikein valittuna ja syötynä pilaannu huoneenlämmössä eikä litisty laukussa, sottaa tai rapise, murusta ja rousku ja josta ei jää haisevia ja tahmaavia roskia kuten hedelmistä. Oikiksen pääsykokeessakin minulla oli vain irttareita ja amerikan pastilleja.

Itselleni otsikossa mainittua herkkua ovat esimerkiksi savulohi, paneroidut ravunpyrstöt, uudet perunat ruohosipulikastikkeella, valmissalaatit, aasialaistyyliset pakasteateriat tai juustot. Vaihtaisin oitis kotisohvalla naposteltavat leffakarkit leffaloheen, jos siihen olisi varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan