Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmisten arkista käytösmallia ette ymmärrä? Mikä saa sinut ärsyyntymään? Maalaisjärki kateissa?

Common sense
06.06.2018 |

Aloitan.

Kaupassa liukuportaan päässä ihmiset pysähtyvät siihen miettimään minne menisi, vaikka takaa tulee muita ihmisiä. Sitten joudut pyytämään anteeksi, että haluat mennä siitä ohi. Miksi siihen pitää pysähtyä?

Kommentit (1212)

Vierailija
121/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun kukaan ei ole vielä maininnut näitä katse kännykkään liimautuneita kulkijoita, etupäässä kävelijöitä mutta joskus pyöräilijöiäkin. Yhtään ei seurata liikennettä kun se näyttö on niin hypnotisoiva, ja sitten poukkoillaan, käännytään, mennään kadun yli ja pysähdellään katsomatta ympärilleen ja aiheutetaan vaaratilanteita. Ei ole kerta tai kaksi kun olen nähnyt miten joku kännyurpo on meinannut jäädä auton tai pyörän alle kun ollaan vaan mennä posotettu menemään ympärilleen katsomatta.

Vierailija
122/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassatilanteeseen liittyen. Sen bonuskortin voi vilautta jo ensimmäisen tuotteen jälkeen ja maksukortin voi laittaa saman tien valmiiksi kortinlukijaan. Ärtsyttää ne ihmiset, jotka vasta kassahenkilön kerrottua loppusumman alkavat kaivaa jättilaukustaan kukkaroa ja sitten valkkaamaan oikeita kortteja kaikkien miljoonan turhan kortin joukosta.

Ei tietysti iso asia, mutta tympii kuitenkin.

Usein s-marketeissa, jos lukee bonuskortin ekan tuotteen jälkeen, niin saakin huomata kuitista, että bonusta ei ole lainkaan kirjattu. Siksi luen sen nykyään vasta ennen maksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassatilanteeseen liittyen. Sen bonuskortin voi vilautta jo ensimmäisen tuotteen jälkeen ja maksukortin voi laittaa saman tien valmiiksi kortinlukijaan. Ärtsyttää ne ihmiset, jotka vasta kassahenkilön kerrottua loppusumman alkavat kaivaa jättilaukustaan kukkaroa ja sitten valkkaamaan oikeita kortteja kaikkien miljoonan turhan kortin joukosta.

Ei tietysti iso asia, mutta tympii kuitenkin.

Usein s-marketeissa, jos lukee bonuskortin ekan tuotteen jälkeen, niin saakin huomata kuitista, että bonusta ei ole lainkaan kirjattu. Siksi luen sen nykyään vasta ennen maksua.

Oletko ihan varma, että ole käyttänyt korttia oikein. Itse teen noin ja kertaakaan ei ole mennyt bonukset ohi.

Vierailija
124/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ehdottomasti eniten ärsyttää ryntäilijät. Ja vielä sellaiset joilla on sitten joku hidas asia että muut saa odottaa. Siis olen kävelemässä kassajonoon niin joku JUOKSEE jostain sivusta ja tölvää itsensä siihen eteen, sitten kun hän on kassalla niin lyö 20 veikkauskuponkia tarkistettavaksi ja pohtii vielä 5 minuuttia että uusitaanko joku kuponki ja valkkaa niistä 20 viisi jotka uusitaan.

Tai kun avataan uusi kassa, niin jonoon juuri tulossa olevat ryntää sinne uudelle kassalle. Kyllä minä ainakin katson, että siirtyykö joku jo jonossa oleva uudelle kassalle ensin, koska mielestäni hänellä on etuajo-oikeus. Mitä mieltä te olette, onko tässä olemassa "kirjoittamaton sääntö" vai ärtyilenkö turhasta?

Vierailija
125/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkee esim. kaupan kassan köhivän kouraansa, tekee mieli tehdä ilmoitus esimiehilleen, mutta se on jäänyt, kun en ole halunnut aiheuttaa hankaluuksia kenellekään.

Tämmöinen asia kyllä pitäisi koulutuksessa ja perehdytyksessä käydä läpi, mutta kun se on niin itsestäänselvä asia, ettei sitä kouluttaja voi ääneen sanoa, muutenhan hän voisi nolata itsensä. Tärkeän vaikutelman antaminen itsestä on numero 1 asia tässä maassa.

Vierailija
126/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin katson, että siirtyykö joku jo jonossa oleva uudelle kassalle ensin, koska mielestäni hänellä on etuajo-oikeus. Mitä mieltä te olette, onko tässä olemassa "kirjoittamaton sääntö" vai ärtyilenkö turhasta?

Taitaa olla niin, ettei useimmat ole tuolle vaivanneet ajatustakaan. Itse olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
127/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joka päivä, miksi niin moni yli 12-vuotias aikuinen ajaa fillarilla pitkin kaupunkin jalkakäytäviä?

Ei Helsingissä voi fillaroida siellä, missä jengi kävelee eli _talojen seinustojen vierellä kulkevia_ jalkakäytäviä. Eri asia, jos vierellä on pyörätie, niin sitten ajaa sitä pyöräilijöiden puolta. Muutoin pitää ajaa autojen seassa, ei jalankulkijoiden joukossa. Polkupyörä on kulkuneuvo.

Se siis on laitonta ja siitä saa sakot, jos poliisi sattuu paikalle.

En tiedä, johtuuko tämä liikennetaidottomuus siitä, että moni hipsteri on jostakin pikkukylästä Helsinkiin muuttanut ja luulee, että kun kotipitäjässä mentiin yhdistettyä jalankulku- ja pyörätietä, niin täällä isommallakin kylällä saa ajella samoin. Kun ei uskalla autojen sekaan kadulle.

Tämä korpeaa, kun aina on joku jopoilemassa vastaan tai ohittelemassa ja heitä pitää väistellä, vaikka vieressä on ajoväylä fillaroitsijalle vapaana.

Vastasit itse kysymykseesi tässä "Kun ei uskalla autojen sekaan kadulle". Tiedätkö yhtään suomalaista autoilukulttuuria? Minä en todellakaan lähde autojen sekaan pyöräilemään kaupungissa (syrjäisemmät tiet ovat eri asia, koska joka paikassa ei ole pyörätietä), koska Suomessa autoilijoilla on käytännössä yliajo-oikeus, vaikka säännöt sanoisivat aivan muuta. Suomessa liikenteessä on niin paljon mielenterveyspotilaita ja muuten hermoheikkoja jotka ajavat aivan miten huvittaa ja vika on aina muiden. Itse jos kaupungissa pyöräilen jalkakäytävällä ja huomaan vastaantulijan, laskeudun satulasta ja talutan polkupyörää. En siis kaahaile siellä miten sattuu. 

Tämähän se on. Sekä ainakin täällä Oulussa, missä on vieläpä suht paljon pyöräteitä, kävelijät lontustavat parhaimmillaan rinnakkain ihan pyörän kuvalla merkittyjä väyliä pitkin... Kävelijät saattavat myös jalankulku-pyörätie reittien risteyskohdista singahtaa juoksuun kun näkevät pyörän lähestyvän, että varmasti ehditään itse mennä ensin. Aika herkässä saa pyöräilijän jarrupoljin olla, ettei kukaan loukkaannu.

Vierailija
128/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin keskustelupalstoilla joku tekee aloituksen ja linkkaa aloitukseen lehtijutun. Kommentoijat kommentoi pelkän lehtijutun otsikon perusteella lukematta edes juttua.

Vierailija
129/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä tullaan kolmion takaa vauhdilla eteen ja sitten kun tajutaan, ettei ehdikkään alta pois, niin vetäistään auto siihen risteystä seuraavalle bussi pysäkille ja käytetään sitä kiihdytyskaistana.

Vierailija
130/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perässäroikkuja-autoilijat! On muuten todella stressaavaa jos joutuu istumaan sellaisen kyydissä joka roikkuu autonmitan päässä rekanperästä.

Vierailija
131/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen joka päivä, miksi niin moni yli 12-vuotias aikuinen ajaa fillarilla pitkin kaupunkin jalkakäytäviä?

Ei Helsingissä voi fillaroida siellä, missä jengi kävelee eli _talojen seinustojen vierellä kulkevia_ jalkakäytäviä. Eri asia, jos vierellä on pyörätie, niin sitten ajaa sitä pyöräilijöiden puolta. Muutoin pitää ajaa autojen seassa, ei jalankulkijoiden joukossa. Polkupyörä on kulkuneuvo.

En tiedä, johtuuko tämä liikennetaidottomuus siitä, että moni hipsteri on jostakin pikkukylästä Helsinkiin muuttanut ja luulee, että kun kotipitäjässä mentiin yhdistettyä jalankulku- ja pyörätietä, niin täällä isommallakin kylällä saa ajella samoin. Kun ei uskalla autojen sekaan kadulle.

Tämä korpeaa, kun aina on joku jopoilemassa vastaan tai ohittelemassa ja heitä pitää väistellä, vaikka vieressä on ajoväylä fillaroitsijalle vapaana.

Vastasit itse kysymykseesi tässä "Kun ei uskalla autojen sekaan kadulle". Tiedätkö yhtään suomalaista autoilukulttuuria? Minä en todellakaan lähde autojen sekaan pyöräilemään kaupungissa (syrjäisemmät tiet ovat eri asia, koska joka paikassa ei ole pyörätietä), koska Suomessa autoilijoilla on käytännössä yliajo-oikeus, vaikka säännöt sanoisivat aivan muuta. Suomessa liikenteessä on niin paljon mielenterveyspotilaita ja muuten hermoheikkoja jotka ajavat aivan miten huvittaa ja vika on aina muiden. Itse jos kaupungissa pyöräilen jalkakäytävällä ja huomaan vastaantulijan, laskeudun satulasta ja talutan polkupyörää. En siis kaahaile siellä miten sattuu. 

Tämähän se on. Sekä ainakin täällä Oulussa, missä on vieläpä suht paljon pyöräteitä, kävelijät lontustavat parhaimmillaan rinnakkain ihan pyörän kuvalla merkittyjä väyliä pitkin... Kävelijät saattavat myös jalankulku-pyörätie reittien risteyskohdista singahtaa juoksuun kun näkevät pyörän lähestyvän, että varmasti ehditään itse mennä ensin. Aika herkässä saa pyöräilijän jarrupoljin olla, ettei kukaan loukkaannu.

Aloin juuri pyöräilemään töihin Oulussa ja kyllä aluksi kauhistutti miten kaoottista meno on kevyenlikkenteen väylillä kun on tottunut autolla ajamisen järjestelmällisyyteen. Saa koko ajan varoa ettei ihmiset hypi pyörien eteen, toiset pyöräilijät ohittelee mutkissa ja kun näkyvyyttä ei ole, jalankulkijat kävelee pyöräteillä eivätkä tajua mitään vaikka joutuvat keskellle pyöräilijöitä. Autoilijoihin ei voi lainkaan luottaa, vaikka heillä olisi kolmio ennen kevyenliikenteenväylää, niin eivät välttämättä väistä pyöräilijöitä, koska joka paikassa toitotetaan ettei pyöräilijöitä tarvitse väistää kuin kääntyessä.

Pyöräilijänä saa kyllä olla todella varovainen.

Vierailija
132/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAANTIELLÄ pyöräilijät oikeaa puolta (samaa siis kuin autoilijat) ja kävelijät vasenta puolta.

PYÖRÄTIELLÄ pyöräilijät oikeaa puolta.

KÄVELYTIELLÄ kävelijät oikeaa puolta.

YHDISTETYLLÄ KÄVELY- JA PYÖRÄILYTIELLÄ kävelijät oikeaa puolta ja pyöräilijät vasenta puolta.

MITEN TUO ON NOIN VAIKEAA?

Yleisesti ottaen siis kävellään oikeaa puolta. Myös rullaportaissa.

Kun on selkeä puoli menosuunnalle, ei törmäile vastaatulijoihin.

Vierailija
133/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät lue infotauluja! Tulevat johonkin julkiseen tilaan ja marssivat suoraan ensimmäisen henkilön luo, joka näyttää henkilökunnalta, kysymään neuvoja ja ohjeita. Vaikka kaikki info siitä, miten kyseisessä paikassa toimitaan, lukee siellä seinillä. Ensin pitäisi lukea ne infot ja sitten vasta, jos jäi kysyttävää, menee sille oikealle luukulle, mistä se asia selviää.

Muutamia kertoja tullut istuttua esim terveyskeskuksen päivystyksessä ja noin 90% ihmisistä jotka sinne tulee, menevät ensimmäiselle luukulle asiaansa esittämään ja siitä luukulta ohjataan heti jonnekin muualle. Monesti siinä vielä on kyltti, että ei tälle luukulle vaan viereiselle tai jonnekin muualle, mutta sitäkään ei nähdä vaan sinnikkäästi koputetaan lasiin jos siinä sattuu joku henkilökunnasta olemaan muissa tehtävissä. Lisäksi siellä on ilmoitus, että joitain reseptejä ei uusita päivystyksessä, mutta silti ihmiset siellä jonottavat niiden reseptiensä kanssa ja pettymys on sitten suuri, kun vihdoin luukulle pääsevät ja heidät passitetaan reseptinsä kanssa matkoihinsa.

Miksi ette lue ohjeita!?

Vierailija
134/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttäkäyttäytyminen.

1. Koneeseen pyydetään matkustajat riveiltä 1-10 ja sinne jonoon menee rivistä 22 ihmiset ja ihmettelevät mikseivät pääse kyytiin. 

2. Ihmiset seisovat kirjaimellisesti kiinni liukuhihnassa ja hipelöivät joka laukun odottaessaan omaansa. Itselläni on erittäin erottuva(neonvärejä ja nauhat) matkalaukku ja siihen kajoaa väh. 10 ihmistä joka kerta. Kun seuraan näiden ihmisten ottaessa vihdoin omaa laukkua, on heillä kokomusta matkalaukku..

3. Ihmiset polttavat lentokoneiden vessassa tupakkaa. En voi ymmärtää. Jos lento kestaa 2,5 h, kyllä sen varmaan voisi kestää. 

Viimeisenä ehkä se eniten ärsyttävä tapa, jota en Millään pysty Ymmärtämään: Jonottaminen. Portit aukeavat 10 min päästä ja yli puolet matkustajista ovat jo jonossa ja kehtaavat huokailla, kun jono ei lopulta porttien avautuessa liiku tarpeeksi nopeaa. Itse odotan niin kauan ettei ole enää ketään jonossa, ennen kuin edes nousen sohvalta porttia kohden. Putki on kuitenkin täynnä porukkaa. 

Miksi valtaosa ihmisistä jonottavat vartin, kun ei se kone lähde kumminkaan ilman kuulutuksia?

Vierailija
135/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Liikenneraivo 

2) sääntöuskovaisuus

1) En tajua tätä liikenneraivoa. Tästäkin ketjusta siitä saa lukea. Itse ajan autolla, kävelen, juoksen ja pyöräilen - ja en ikinä saa minkäänmoisia tunnekuohuja toisten liikennekäyttäytymisestä. (tai no, silloin kun joku ajaa ylinopeutta punaisia päin ja tappaa pikkulapsen - siitä saan...). 

Sen sijaan on ihmisiä, joille liikennekäytös tuppaa olemaan äärettömän herkkä asia. Eilenkin pyöräillessäni joku ukko huusi 10 metrin päästä, että "enkö tunne suojatiesääntöä". Minun olisi siis pitänyt pysähtyä hänen mielestään suojatien eteen odottamaan, että hän löntystää krapulassaan sieltä tien yli. JNE - näitä esimerkkejä on täältä Helsingistä ainakin miljoona.

En vaan tajua. Rakastaisivat puolisoaan yhtä paljon kuin raivoavat toisten liikennekäyttäytymisestä. Maailma olis parempi paikka.

2) On olemassa ihmisiä, joille sääntöjen noudattaminen on niin tärkeää, että järjenkäyttö ja suhteellisuus unohtuu täysin. Keskustelin tässä joku kerta tuttavani kanssa siitä, miten leikkaan kynnet. Leikkaan itse nimittäin varpaankynnet wc-pöntön päällä niin että kynnet menevät suoraan pönttöön. Hän sai tästä ihan ihmeelliset kilarit, sillä kyllähän se sääntö on niin, ettei vessanpönttöön saa laittaa muuta kuin k*kkaa ja paperia. Tiedän myös ihmisen, jolle on tosi tärkeää töröttää liukuportaissa omalla rapullaan siinä oikealla, vaikka mailla ja halmeilla ei ole keskiyöllä muita ihmisiä. Mielestäni silloin voi hetken töröttää vaikka keskellä tai toisinpäinkin, jotta voi kaverin kanssa jutella. 

Tietysti sinun pitää pyöräilijänä pysähtyä suojatien eteen ja päästää jalankulkija yli aivan kuten autoilijoidenkin. Oli jalankulkijalla krapula tai ei. Todella moni pyöräilijä ei tätä tajua.

Vierailija
136/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se kun ähistään ja puhistaan kun istuudutaan

- kävellään väärällä puolella jalkakäytävää

- jäädään bussissa ja ratikassa siihen keskiovien kohdalle tukkeeksi

- soitellaan sukulaisille

Miten voi kävellä väärällä puolella jälkakäytävää?

Ärsyttää ihmiset jotka keksii omia sääntöjä ja vaati muita noudattamaan niitä.

Eikös kävelijän/pyöräilijän pitäs kulkea oikeaa reunaa pitkin. 🤔 Itse ainakin näin teen. Silti joku hömelö pyöräilee aina mua vastaan samaa reunaa pitkin. Eikä meinaa millään antaa tietä ennenkuin oon melkein kohdalla, sitten vasta siirtyy omaan reunaansa ajamaan.

Jalankulkijoilla on ihan vapaa valinta, kumpaa puolta hortoilee, tosin oikeanpuoleinen liikenne on Suomessa ollut aina normi siinäkin. Polkupyörä katsotaan ajoneuvoksi kuten auto ja mopokin, joten niiden kaikkien on pakko noudattaa oikeanpuoleista liikennettä. Ja polkupyörällähän saa ajella vain pyörätietä.

Tämän kun osaisivat opettaa lapsilleen, niin ei tulisi näitä vastavirtaan ajelijoita.

Vierailija
137/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni lainailee tavaroitani,vaatteita ym. Asia olisi ihan ok mutta hän ei koskaan palauta niitä! Vasta kun asiasta huomautan hän on ainii joo..

Vierailija
138/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siuojatiellä on noon hemmetin hankalaa antaa jalankulkijalle tietä. Kukaan ei pysähdy, vaikka näkee että ihminen seisoo ties monennetta minuuttia rankkasateessa, mutta ei.

Ajetaan vaan vaikka katto pään päällä ja lämmin penkki perseen alla.

Nämä vielä usein tuijottavat ajaessaan ohi. Kiva itse seistä kastumassa kaatosateessa kun autoilijat kuivana vain tuijottavat ohiajaessaan kuin jotain suurtakin ihmettä.

Vierailija
139/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!

Jalkakäytävällä saa pyöräillä vain alle 12-vuotias lapsi, muutoin pyörän ajaminen jalkakäytävällä on aina kielletty (Tieliikennelaki 8 §). On siis aina käytettävä pyörätietä, jos sellainen on ja muutoin aina on ajettava ajoradalla. Pyörän ajaminen kävelykadulla on kuitenkin sallittu.

Mistä erottaa jalkakäytävän ja pyöräkäytävän jos ei näy mitään merkkejä? Itsekin varmaan polkisin sitä ”jalkakäytävää” pitkin tietämättömänä siitä ettei siinä oikeasti saa ajaa.

Siitä, että pyörätie on merkitty tien alussa liikennemerkillä tai maassa olevalla pyöränkuvalla ja kun katsoo katua, se on leveä. Silloin on yleensä jalankulkijoille toinen puoli ja pyöräilijöille toinen puoli. Siinä noudatetaan kaksisuuntaista liikennettä, eli kuljetaan oikeaa reunaa.

Kaupunki- ja taajama-alueilla katujen laita (talojen vieressä) on pelkille jalankulkijoille. Siellä pyörätie voi kulkea ajoväylän eli autotien laidassa erikseen tai sitten ajetaan ajoväylää autojen seassa.

Pientaloalueilla on yhdistettyjä jalankulku- ja pyöräteitä. Niiden alussa on sininen liikennemerkki, jossa on jalankulkijan kuva ja polkupyörän kuva samassa. Alla voi olla kyltti ”ei mopoille”.

Vierailija
140/1212 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liikenneraivo 

2) sääntöuskovaisuus

1) En tajua tätä liikenneraivoa. Tästäkin ketjusta siitä saa lukea. Itse ajan autolla, kävelen, juoksen ja pyöräilen - ja en ikinä saa minkäänmoisia tunnekuohuja toisten liikennekäyttäytymisestä. (tai no, silloin kun joku ajaa ylinopeutta punaisia päin ja tappaa pikkulapsen - siitä saan...). 

Sen sijaan on ihmisiä, joille liikennekäytös tuppaa olemaan äärettömän herkkä asia. Eilenkin pyöräillessäni joku ukko huusi 10 metrin päästä, että "enkö tunne suojatiesääntöä". Minun olisi siis pitänyt pysähtyä hänen mielestään suojatien eteen odottamaan, että hän löntystää krapulassaan sieltä tien yli. JNE - näitä esimerkkejä on täältä Helsingistä ainakin miljoona.

En vaan tajua. Rakastaisivat puolisoaan yhtä paljon kuin raivoavat toisten liikennekäyttäytymisestä. Maailma olis parempi paikka.

2) On olemassa ihmisiä, joille sääntöjen noudattaminen on niin tärkeää, että järjenkäyttö ja suhteellisuus unohtuu täysin. Keskustelin tässä joku kerta tuttavani kanssa siitä, miten leikkaan kynnet. Leikkaan itse nimittäin varpaankynnet wc-pöntön päällä niin että kynnet menevät suoraan pönttöön. Hän sai tästä ihan ihmeelliset kilarit, sillä kyllähän se sääntö on niin, ettei vessanpönttöön saa laittaa muuta kuin k*kkaa ja paperia. Tiedän myös ihmisen, jolle on tosi tärkeää töröttää liukuportaissa omalla rapullaan siinä oikealla, vaikka mailla ja halmeilla ei ole keskiyöllä muita ihmisiä. Mielestäni silloin voi hetken töröttää vaikka keskellä tai toisinpäinkin, jotta voi kaverin kanssa jutella. 

Tietysti sinun pitää pyöräilijänä pysähtyä suojatien eteen ja päästää jalankulkija yli aivan kuten autoilijoidenkin. Oli jalankulkijalla krapula tai ei. Todella moni pyöräilijä ei tätä tajua.

Totta kai pitää. Tottakai mä sen tiedän. Mutta tyyppi oli 10 metrin päässä suojatiestä, tekemässä vasta matkaansa (!). Olisin ehtinyt ajaa suojatien yli varmaan 5 kertaa ennen kuin hän olisi ollut sen kohdalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme