Miten vastaatte kysymykseen: "keitä perheeseesi kuuluu?" (Te joilla ei ole omaa perhettä)
Niin miten siihen kuuluisi vastata? Joskus sinkkuna kerroin että isä, äiti ja veli, vaikka en tietysti asu enää heidän kanssaan. Kysyjä siihen: "Mutta onko sulla siis omaa perhettä?"
Oisko tähän pitänyt vastata, ettei mulla ole perhettä ollenkaan/yksin asustelen?
Minusta lapsuudenperhe on kuitenkin minun perhe vieläkin, vaikka en hei kanssaan enää asukaan.
Kommentit (7)
Ei oo kukaan ikinä kysynyt noin, aina kysytään onko mulla miestä tai onko lapsia. Varmaan vastaisin tuohon, jotain että mulla ei oo miestä eikä lapsia, vanhemmat ja sisaruksia kyllä löytyy.
Vastaan, että asun yksin, ei ole lapsia eikä miestä. Ja tätä muuten kysellään paljon esim. työhaastatteluissa, vaikka ei kai saisikaan.
Perheeseeni kuuluvat kaikki elossa olevat perheenjäsenet. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, että asun yksin, ei ole lapsia eikä miestä. Ja tätä muuten kysellään paljon esim. työhaastatteluissa, vaikka ei kai saisikaan.
Totta! Niin kysytään. Viimeksi vastasin, että avomiehen kanssa asustelen.
En muuten tykkää kysymyksestä "Onko sinulla miestä", koska siihen sisältyy hetero-oletus. Vaikka itse hetero olenkin, niin jollekin tuo kysymys voisi olla vähän loukkaava. Ennemmin vaikka "Onko sinulla kumppania?"
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu.
Eikö tuo oo vähä turhan tyly vastaus?
Oon miettinyt samaa. Ei ole puolisoa eikä lapsia mutta on muka jotenkin hassua 35v. sanoa että perhe on isi ja äiti. Mutta ei minulla muitakaan ole.