Minä kun näköjään muutkin, anteeksi ! Keksiikö kukaan kivaa kompromissi-nimeä miehen haluavan prinsessanimen ja minun haluamani vanhan nime...
Järkihän tässä menee.. Tissitakiainen on kohta 2kk ja nimiasia pitäisi lyödä lukkoon.
Mieheni ehdotuksia ovat siis Jessica, Alexandra, Sophia, Linda, Mila
ja minun taas Helmi, Veera, Lydia, Aino, Kaisa.
Eikä kumpikaan suostu siihen, että oma nimiehdotus laitettaisiin toiseksi nimeksi ( tyyliin Veera Jessica, Mila Edith) !
Kommentit (40)
En voi sille mitään, mutta minusta Sofia on kaikkea muuta kuin kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Sofia Aliina
Kutsumanimi Sohvaliina.
älkää kiusatko lapsiraukkaa jollain Kaisa-Alexandra nimellä. Kuka sellaista jaksaa edes lausua, Kaisa siitä tulee viimeistään kun kouluun menee.
Mun mielestä se Linda vois kyllä olla aika hyvä kompromissi. Se on vanha ja kaunis nimi, mutta silti vielä moderni ja "prinsessanimi". Linda oli oman isomummon nimi, ja se on myös siskoni nimi.
Miehellä on aika wt-maku. Yleensä paremmalla väellä on vähän tavallisempia ja klassisia nimiä.
Ulriika Eleonoora , muinainen Ruotsin kuningatar. Sekä prinsessanimi että vanha, kutsumanimi Ulla.
Vierailija kirjoitti:
Ulriika Eleonoora , muinainen Ruotsin kuningatar. Sekä prinsessanimi että vanha, kutsumanimi Ulla.
Tai kutsumanimenä Riikka. Ei muuten yhtään pöllömpi ehdotus, sillä jos ei ole yhtään Ullan tai Riikan oloinen tyttö kasvaessaan voi aina kutsua Ellaksi tai Nooraksi lyhennelmänä Eleonoorasta.
Annabella, Anna-Bella, Annabel
Kutsumanimeksi lyhentyy helposti Anna. :)
Aurora olis aatelinen ja wanha nimi yhtaikaa.
Amalia / Amelia
Amanda
Beata
Hilda
Lavinia
Serafina
Amandaa ja Matildaa minäkin tulin ehdottamaan. :)
niminiekka kirjoitti:
Kaloriina, Emmatiia, Saima-Harmaja, Pertti-Anneli, Malaria, Jaffa-Oreo... onhan noita. Siitä vaan valkkaatte.
Näissä on sitä jotakin.
Vaikuttaa siltä, että mies on ulkomaalainen, kun nuo nimet ovat ulkomaalaistyyppisiä..Sophia, Jessica
Jessica jees sika. eiii
Mila lyhyt; Milana
Parhaat Linda, Sophia, Veera, Lydia
Linda Maria olisi nätti nimi. Maria ajaton ja kansainvälinen nimi.
Linda Helena
Alexandran tilalle lyhenne Sandra, Sandra Johanna
Veera Elisa
Vera Sophia
Sofi Lydia
Lydia Milana
Linnea Milana
Lilia Lydia
Helmi Linnet
Amanda Elisabet
Ella Sofia
Alma Lydia
Emilia Anna Sofia
1900-luvun alussa Linda oli suosittu nimi. Joten se on myös vanha nimi.
Uudestaan se tuli suosioon 1980-1990 luvuilla. Se on kaunis nimi.
Linda Helmi Alina
Linda Maria
Helmi Linda Sylvia
Miehen ehdotuksista Linda
Äidin ehdotuksista Helmi tai Veera
Vilhelmiina
Karoliina
Mirjami
Susanna
Ines
Amalia