Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea hyppy lukiosta yliopistoon

Vierailija
04.06.2018 |

Olen katsellut lukiolaislapseni kirjoja ja ne näyttävät jotenkinniin lapsellisilta. Paljon isoja kuvia ja puhekuplia yms. Yliopistossa kirjat monisataasivuisia, kuivia kuvattomia järkäleitä. Miten selviävät?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi aina tulla täältä av-palstalta kysymään neuvoa jos joku asia askarruttaa. Tällä tiedetään kaikki. Joskus jopa paremmin kuin siellä yliopistolla.

Vierailija
2/5 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunpa saisit käydä sen yliopiston lapsesi puolesta, niin hänen ei tarvitsisi pärjätä ilman äitiä! Nyt vaan taitaa olla niin, että yliopistossa joko pärjää tai sitten ei, ja se on ihan ihmisen omista resursseista kiinni. Äiti ei voi tenttiä lapsen puolesta. Itse pitää osata lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa kummasti, että yliopistossa opiskellaan yleensä alaa, joka itseä oikeasti kiinnostaa, kun taas lukiossa joutuu vääntämään monia aineita jotka eivät nappaa sitten yhtään.

Itselleni oli lukiossa tosi vaikeaa motivoitua useimmista aineista, eikä se kovin hyvin mennytkään kun ei siinä iässä itsekuriakaan ollut tarpeeeksi että olisin vaan pakottanut itseni lukemaan esim. kieliä jotka ei kiinnostaneet yhtään. Yliopistossa menin tietysti itseäni kiinnostavalle alalle (tietotekniikka) ja siellä ei ollut sitten mitään vaikeuksia, koska kiinnosti oikeasti oppia niistä asioista.

Vierailija
4/5 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et minnekään. Kohtaat sen silmästä silmään vaikka se ahdistaakin. Alkuun totut siihen, myöhemmin todennäköisesti alat nauttimaan siitä.

Vierailija
5/5 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kunpa saisit käydä sen yliopiston lapsesi puolesta, niin hänen ei tarvitsisi pärjätä ilman äitiä! Nyt vaan taitaa olla niin, että yliopistossa joko pärjää tai sitten ei, ja se on ihan ihmisen omista resursseista kiinni. Äiti ei voi tenttiä lapsen puolesta. Itse pitää osata lukea.

Olen käynyt :). Tuntuu vain että lukio-opetus oli vielä vaativampaa 90-luvulla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi