Surullista, että saamelaiset liittoutuivat RKP:läisten kanssa suomenkielisiä vastaan :(
Saamelainen Näkkäläjärvi esti pakkoruotsittomuuskokeilun toteutumisen Rovaniemellä, vaikka kokeiluun olisi ollut riittävästi halukkaita osallistujia.
Kommentit (16)
Hyvä että jollakin on munaa eikä kaikki ole avaajan kaltaisia akkoja.
Joo-o. Nyt ollaan kyllä ihan alakynnessä me suomenkieliset oikeuksinemme.
" vähemmistöjen oikeuksia pidetään arvossa."
Missä muualla maailmassa pienen tarpeettoman marginaalisen vähemistökielen pakko-opettaminen enemmistölle jokaisella kouluasteella on vähemmistön OIKEUS ?!?!?!?!?
Kehitän oman kieleni ja vähemmistönä vaadin teiltä kaikki palvelut kielelläni ja perusopetukseen kieleni pakolliseksi aineeksi.
Me tarvitsisimme vahvan johtajan joka tekisi lopun pakkoruotsista! Make Finland great again
Olen kiitollinen pakkoruotsista, koska sen ansiosta on helpompaa häipyä suomesta.
Ehkä Näkkäläjärven kannattaisi muistaa se, että RKP:n poliittisen ideologian oppi-isä Axel Olof Freudenthal luokitteli suomenkielisten lisäksi myös saamelaiset ruotsinkielisiä alemmaksi roduksi.
Syrjiikö Suomi kuuroja ja sokeita, koska kouluissa ei ole pakkoviittomakieltä ja pakkopistekirjoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla maailmassa pienen tarpeettoman marginaalisen vähemistökielen pakko-opettaminen enemmistölle jokaisella kouluasteella on vähemmistön OIKEUS ?!?!?!?!?
Vittu sä oot TYHMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu sä oot TYHMÄ!
Perustele! Pakkoruotsia puolustellaan sillä, että se on ruotsinkielisten oikeus. Onko missään muualla maailmassa vähemmistölle kuuluva oikeus se, että heidän kielenä pakkotuputetaan enemmistölle? Vanhoissa siirtomaissa ja vanhassa Etelä-Afrikassa kyllä, mutta onko muualla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu sä oot TYHMÄ!
Perustele! Pakkoruotsia puolustellaan sillä, että se on ruotsinkielisten oikeus. Onko missään muualla maailmassa vähemmistölle kuuluva oikeus se, että heidän kielenä pakkotuputetaan enemmistölle? Vanhoissa siirtomaissa ja vanhassa Etelä-Afrikassa kyllä, mutta onko muualla?
Suomi on Ruotsin siirtomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen pakkoruotsista, koska sen ansiosta on helpompaa häipyä suomesta.
Paljon helpompaa on lähteä Suomesta ja on enemmän vaihtoehtoja, kun opiskelee ruotsin sijasta englantia, ranskaa, espanjaa ja saksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon helpompaa on lähteä Suomesta ja on enemmän vaihtoehtoja, kun opiskelee ruotsin sijasta englantia, ranskaa, espanjaa ja saksaa.
Pakkoruotsittajien mielestä ulkomaat = Ruotsi.
Olen aina äänestänyt suvaitsevaista Rkp: ta. En kuulu mihinkään vähemmistöön.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina äänestänyt suvaitsevaista Rkp: ta. En kuulu mihinkään vähemmistöön.
Suvaitsevainen? RKP jakelee Freudental-mitaleja (mm. Elisabeth Rehnillä on sellainen). Freudenthal oli kiihkeä rasisti, joka luokitteli suomenkieliset ruotsinkielisiä alemmaksi roduksi. Mikä tässä on suvaitsevaista?
Näkkäläjärvi: "Puolustan mielelläni ruotsinkielisten oikeuksia. Liberaaliin demokratiaan kuuluu se, että vähemmistöjen oikeuksia pidetään arvossa."
Miksi hän ei vaadi pakkosaamea? Eikö ole aika perverssiä, että saamelainen vaatii pakkoruotsia, mutta ei pakkosaamea?