Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tämä mamma on tämmöinen hörhöilijä, että kerran viikossa suunnilleen saa aikaiseksi tämän kirjoittamisen. Aloitimme vanhan luokkakaverin kanssa luokkakokouksen suunnittelun ja siihen liittyvää sähköpostiseikkailua on nyt piisannut. Meinattiin kesällä tavata, kun ylioppilasjuhlista tulee 10 vuotta.

Täällä ollaan myös nautittu keväästä. Ollaan pikku ukon kanssa oltu ulkona pitkiä pätkiä. Lunta yritin lapioida pihalta, että sulaisi nopeammin, mutta oli pojalla äidille parempaa tekemistä. Saapa nähdä, miten 2,5-vuotias ottaa vauvan vastaan. Sen verran on koko aika äitiä vailla leikkikaveriksi, eikä osaa itse leikkiä. Mites teillä muilla?

Masussa kaikki ennallaan. Eilen oli lääkärineuvola ja siellähän tuo pieni uiskenteli. Mukavasti näkyi kasvot. Silmät katselivat uteliaina ja suu maiskutteli koko ajan. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut vielä mitään. Viimeksikin ylitin lasketun ajan 10 päivällä, joten vielä voi olla kuukauden päivät edessä. Painoarvioksi lääkäri sanoi n. 3,4kg, eli jos 200g tulee viikossa ja menee vielä monta viikkoa, voi olla isokin " poika" tulossa.

Oma vointi on edelleen mainio. Painoa tullut n. 10 kg ja eipä oikeastaan ole supistellut kuin muutaman kerran. Yöt ovat kyllä rankkoja, kun ei hyvää asentoa olekaan. Sitä vain veivaa huonoja asentoja vuorotellen ihan vaihtelun vuoksi. Ja sitten vielä on melkoisen eläväinen pieni poika vieressä melkein joka yö.

Nautitaan auringosta ja tästä mukavasta kihelmöivästä odotuksen tunteesta! Kohta on tositoimet edessä ja ainakin minä ekalla kerralla sitten vauvanhoidon lomassa kaiholla muistelin näitä päiviä.

ONNEA KAIKILLE JO SYNNYTTÄNEILLE!

Vierailija
22/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttaisi edes koneelle istahtaa kun on ulkona niin upea ilma =)

Aamupäivällä oltiin tytön kanssa ulkona, ja käytiin mummilassa. Neiti pääsi pomppimaan kevään ekat pomput trampoliinilla. En itse viitsinyt ison mahan kanssa mennä hyppimään =D =D

Just sain siman pullotettua, ja huomenna olis ohjelmassa munkkien teko. Nami....!!

Ukkeliini lähtee tänään työreissulle, tulee vasta perjantaina. Toivottavasti vauva ei nyt saa päähänsä puskeutua ulos, kun ollaan tytön kanssa kahdestaan pari päivää.

Toivotaan paljon suppareita niitä tarvitseville! ! ! ! =)

Kristiina rv 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ulkona!!! Oltiin tuossa terassilla ja lämpömittari näytti +18 astetta. Ihanaa kun tulee lämmin ja kesä, kun vauva syntyy : )

Itselläni on kyllä mitta jo ihan täysi tätä odotusta. Liikkeelle lähtö on tosi vaikeaa ja häpyluuta sekä lonkkia pakottaa niin pirusti. Käveleminen on todellakin sitä taaperrusta, kenkiä ei meinaa saada jalkaansa ja jo housujen laittaminen on yhtä tuskaa.

No onneksi tämä loppuu 2.5, pitäisi jotenkin osata nauttia vielä tästä loppuajasta, kun tämä nyt jää (niin siis on sovittu) meidän viimeiseksi lapseksi....

Supparisäteitä kaikille : )

Ja nyt ulos...

Laura

Vierailija
24/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on kyllä todella upea ja aamupäivä vietettiinkin neidin kanssa leikkarilla. Nyt pitäis ruokaa vielä vääntää, kun meni näin myöhäseksi meidän päikkärit. Ja mullahan ei tietty ollut tarkotus nukahtaa, et saisin sit varmuudella unta seuraavana yönä, mut niinpä taas väsymys voitti!

Meillä ei oo kummempia vappusuunnitelmia, kun miehellä on kuitenkin työpäivä. Tytön kanssa varmaan käydään vapputorilla jos on hyvä ilma ja muuten ollaan kotona herkuttelemassa:) Mä tein jo aikasemmin simaa ja kaikki on jo juotu, joten taidetaan seuraava satsi ostaa kaupasta vapuksi.

Mut nyt pakko lähteä ruuanlaittoon, kun eihän se siellä itekseen valmistu! (Harmi!)

pricilla

Vierailija
25/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minulla:)

Yö ollut huono, ensin väsytti muttei saanut unta, sitten aamulla ois unikin maittanut kun piti ylös nousta, jne...

Ilma on ollut ihana. Aurinko paistanu ja +16 varjossa. Autossa oli tuskasen kuuma. Haravoin taas pihaa, haravoinnissa ei mitään mutta niiden roskien noukkiminen ottaa voimille.

Eilen käytiin tutustumassa synnärille ja esittelijäksi sattui koirapiireistä tuttu kätilö:) Mieskin sanoi että olisi pitänyt kysyä sen työvuorot että tietää tulla synnyttämään kun oli niin mukava ja rennon tuntuinen.

Olen yrittänyt puhua Toukolle että syntyisi jääkiekon MM-kisojen aikaan, mutta EI Suomen pelin aikana kun synnytyssalissa ei ollut telkkaria. Ja mieluusti alkusarjan aikoihin;)

Perjantaina olisi sitten se synnytystapa-arviointi ja lisäksi koiran kanssa tokovalmennus, saa nähdä miten onnistuu tän vatsan kanssa...

Kiitos sairaalakassivinkeistä. Minä pakkasin lisäksi varalta nännikumit (olikos ne sen nimiset?) ja shamppooksi laitoin näytepusseja. Ja huulirasvaa suosittelevat.

Nyt ruoan laittoon ja sitten vielä ulkoilemaan.

t. Nasu ja Touko-masu 36+3

Vierailija
26/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla oli edellisessä raskausdessa tyttö poikittain 39+ jotain. saatiin käännettyä suht kivuttomasti. Seuraavana päivänä käynnistettiin synnytys kun oli pysynyt yön paikallaan, ettei taas kääntyisi. Oli melkoinen neiti pyörimään. Minulla on ilmeisesti niin myötäävä kohtu että antoi periksi. No neiti painoi just sen 3kg kun syntyi. Älä turhaan murehdi kääntämistä. On ainakin helpompi kuin kokonaan pt kääntäminen. Ja seuraavat ultralla tilannetta vähän väliä.

Tv Ruis

Vierailija
27/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin tossa puolen päivän maissa limatulpan...No siitä voi mennä kuulemma vielä useampiakin päiviä synnytykseen, mutta useimmilla oon kuullu synnytyksen alkaneen saman vuorokauden aikana....

No jään odottelemaan niitä supistuksia ja vesiä...

JJ-82 rv38+6

Vierailija
28/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikäläinenkin sai pelätä tänään. soitin jo ukolle töihin et kun tulee kotiin niin lähetään sairaalaan.

mahassa ei nimittäin liikuttu pariin tuntiin ollenkaan! tökin ja tönin ja painelin ja ei mitään. kyllä itku pääsi. sit kävin suihkussa ja söin sokeripitosta ruokaa ja lösähdin sohvalle ja tulihan siihen mahaan eloa! ja ihan kunnon liikeitä. rauhallisempia ja sillee hitaampia mut liikkeitä joka tapaukses. nyt seuraan tarkkaan tän illan ja toivotaan et liikkeet jatkuu.

en tiiä kuinka nopeesti tohon liikkumattomuuten pitäis reagoida ja koska pitäis huolestua! onko kellään tietoa tai kokemusta?

meppe

Vierailija
29/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla ainakin varsinkin aamupäivällä on ihan hiljasta masussa. Sen takia oonkin ruvennut seuraamaan liikkeitä vasta illalla tai syönnin jälkeen. Kannattaa kuitenkin lähteä aika herkästi näytille, jos vauva on epätavallisen hiljaa (vaikka sellasiakin päiviä varmasti on ilman mitään syytä!).

Mut pääasia, että vauvasi liikkuu taas:)

Ja JJ:lle suppareita, vaikka tosiaan saattaakin vielä mennä aikaa synnytyksen alkamiseen!

pricilla

Vierailija
30/30 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Muistan sun jo valmennuksesta... Niin noista liikkeistä; mulle sanoi kätilö että lasketaan silloin kuin liikkuu ja jos äiti on tyytyväinen päivän liikkeisiin ei tarvitse laskea. Mulla saattaa olla hiljaista 2-3 tuntia ja sitten mennään niin että peppu heiluu pari tuntia putkeen. Itse en ainakaan ole ottanut paniikkia noista tauoista ja jos olen useamman kerran tuntenut liikkeitä jo päivän aikana. Sitten tietenkin jos on ollut hiljaisempi päivä niin on pikkasen hermotuttanut, mutta aina on tullut normaali iltajumppa (tällä on tapana alkaa kunnon jumppa siinä 19-20 välillä ja jatkaa jonnekin klo 23 asti). Kätilö sanoi mulle että itse tuntee parhaiten vauvan rytmin ja tietää milloin liikkeitä odottaa.

Mutta hyvä on kaikki kunnossa ja vauva liikkui :-)

Haginalle rv 37+4