Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä yliherkän teinin kanssa?

Vierailija
01.06.2018 |

Hermo meinaa mennä. Hän on hakenut seitsemään kesätyöpaikkaa eikä ole saanut vastausta. Tänään tuli uusi ilmoitus eikä hän suostu enää ikinä hakemaan yhteenkään työpaikkaan koska on luuseri. Hän kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta muttei syö lääkettään.

Nyt olemme molemmat enemmän tai vähemmän vihaisia. Teini sanoi mieluummin vaikka tappavansa itsensä kuin menevän töihin. Minullakin tekisi mieli kohta vetää ranteet auki koska olen noin helposti lannistuvan ja kovapäisen lapsen mennyt tekemään. Häpeän häntä nyt todella paljon. Ei olisi ollut suuri vaiva soittaa työnantajalle ennen kuin kello on 16.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin nyt hetken ja tulin siihen tulokseen etten voi elää hänen puolestaan. Hänhän on pian aikuinen ja tekee omat valintansa elämänsä suhteen. Nostan hänen tavaransa pihalle tästä huushollissa kun hän täyttää 18.

Olen väsynyt, todella väsynyt, hänen ikuiseen draamailuunsa. Hän on sellainen tapaus, joka tekee valtavan numeron esim. kun piti viedä naapurille takaisin lainattujen kananmunien verran tuoreita kananmunia. Vänkäsi tuntikaupalla ettei muka voi viedä ja lopulta piti melkein ratsastuspiiskan kanssa ajaa hänet viemään ne kananmunat. Jälkikäteen naapuri kehui että meidän perhe on ainoa naapuri, joka palauttaa lainaamansa tavaran/tuotteet.

Vierailija
2/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo :( Ei ole ihme jos teiniä pelottaa, kun vanhemmillakin on noin kammottavan kovat arvot, että luokittelevat ihmisiä luusereiksi ja käsittelevät asiaa oman häpeänsä kautta, sen sijaan että tukisivat toista.

Itselläni oli myös teininä yleinen ahdistuneisuushäiriö ja sos. tilanteiden fobia, ja ei, en minä mihinkään kesätöihin pystynyt. Vasta aikuisena, yliopisto-opiskelijana sitten. Onneksi meillä kotona ei hävetty eikä syyllistetty, vaan kannustettiin sitten vaan elämään muuten mahdollisimman normaali ja hyvä kesä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Ihan varmasti.

Vierailija
4/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin nyt hetken ja tulin siihen tulokseen etten voi elää hänen puolestaan. Hänhän on pian aikuinen ja tekee omat valintansa elämänsä suhteen. Nostan hänen tavaransa pihalle tästä huushollissa kun hän täyttää 18.

Olen väsynyt, todella väsynyt, hänen ikuiseen draamailuunsa. Hän on sellainen tapaus, joka tekee valtavan numeron esim. kun piti viedä naapurille takaisin lainattujen kananmunien verran tuoreita kananmunia. Vänkäsi tuntikaupalla ettei muka voi viedä ja lopulta piti melkein ratsastuspiiskan kanssa ajaa hänet viemään ne kananmunat. Jälkikäteen naapuri kehui että meidän perhe on ainoa naapuri, joka palauttaa lainaamansa tavaran/tuotteet.

Harmi että on noin kiltti, että jaksaa tuntikausia vängätä. Itselläni olisi ollut moiseen kohteluun ihan toiset keinot. Huoneen ovi kiinni. Jos ei auta, huutaisin suoraa huutoa "AAAAAAA" aina kun yrität vängätä siitä asiasta. Kieltäytyisin kerta kaikkiaan liikkumasta sängyltä tai tuolista mihinkään. Jos kävisit kiinni, olisin käynyt minäkin.

Vierailija
5/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot terveydenhuollolle, ettei teini syö lääkkeitään niin valkotakkiset miehet vievät.

Vierailija
6/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala, miten kylmä ja armoton asenne omaa lasta kohtaan. Toivon, että et ole tosissasi, vaan ainoastaan purat sellaista turhautumaa, mitä et ikinä tosielämässä suustasi päästelisi. 

Vierailija
7/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala, miten kylmä ja armoton asenne omaa lasta kohtaan. Toivon, että et ole tosissasi, vaan ainoastaan purat sellaista turhautumaa, mitä et ikinä tosielämässä suustasi päästelisi. 

Ihanko tosissasi nielit tämän surkean provon siimoineen päivineen?😮

Vierailija
8/8 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo :( Ei ole ihme jos teiniä pelottaa, kun vanhemmillakin on noin kammottavan kovat arvot, että luokittelevat ihmisiä luusereiksi ja käsittelevät asiaa oman häpeänsä kautta, sen sijaan että tukisivat toista.

Itselläni oli myös teininä yleinen ahdistuneisuushäiriö ja sos. tilanteiden fobia, ja ei, en minä mihinkään kesätöihin pystynyt. Vasta aikuisena, yliopisto-opiskelijana sitten. Onneksi meillä kotona ei hävetty eikä syyllistetty, vaan kannustettiin sitten vaan elämään muuten mahdollisimman normaali ja hyvä kesä.

Kyllä siinä joutuu vanhempi selittämään yhdelle ja toiselle miksei teini tee normaaleja asioita, joita muut samanikäiset tekevät. Asia on niin, että lääkkeet pitää ottaa ja elämälle pitää siedättäytyä.

Nykyään ei pääse laisinkaan työelämään jollei ole saanut teininä työkokemusta jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi