Miten reagoit feissareihin?
Keksin tänään aika hyvän, sanoin "Minulla on suoramarkkinointikielto, mikä koskee myös teitä" ja jatkoin matkaani.
Kommentit (10)
Kävelen ohi reagoimatta. Ei ne pitkälle kehtaa seurata kun leikkii kuuroa ja sokeaa.
Yritän olla katsomatta päin ja kävelen ohi.. mutta toi alotus vois olla hyvä, mä aattelin kans kokeilla jos tota GPDR:ää vois käyttää hyväksi seuraavalla kerralla kun joku lähestyy tai soittelee myyden jotain.
Katson muualle. Jos puhutellaan, yritän edes sanoa ei kiitos, mutta joskus ärsyttää niin, ettei sekään irtoa.
Pyydän näyttämään keräysluvan ja kysyn nimeä. Sitten otan näkyvästi kännykällä kuvan k.o. feissaajasta, naputtelen nimen talteen ja kerron että jos haluaa että potkaisen helvetin kovaa sääreen voi tulla pysäyttämään vielä toisen kerran. Työjuttujen vuoksi on teräskärkiset turvakengät. Tänä kesänä yksi feissari halusi että potkaisen sääreen, mikä lie masokisti. Näytti sattuvan ihan saatanallisesti mutta itsepähän halusi ja oli etukäteen kerrottu mitä tulee kun pyytää niin turha valittaa. Kiva katsoa kun feissariporukka hajoaa kuin varpusparvi kun kun kävelen tuon aukion poikki.
Olen ehdottanut treffejä parille.
Jatkossa aion ehkä vain sanoa (naiselle) "Olet sievä mutta en nyt voi osallistua rahallisesti mihinkään".
Yritän kiertää kaukaa. Jos ne onnistuu tulemaan lähelle ja sanomaan jotain niin hymyilen, sanon ei kiitos ja jatkan matkaa pysähtymättä.
Sanon kohteliaasti ei kiitos. Niistä feissareista suurin osa on eteenpäin yrittäviä nuoria, jotka eivät ole kymmenistä hakemuksistaan huolimatta onnistuneet saamaan mitään muuta kesätyöpaikkaa. Kyllä minunkin nuoreni olisi pari vuotta sitten mennyt paljon mieluummin esim. myymään jätskiä tai siivoamaan. Mutta kun ei mikään muu niistä noin 50 kesätyöhakemuksesta tärpännyt, ei ollut muuta mahdollisuutta saada kesätyötä kuin mennä feissariksi.
joskus kävelen vihaisesti ohi, joskus kivahdan etten osta imuria, kerran sanoin että minulla on ripuli ja olen menossa vessaan.