Kuinka myöhään voit vielä juoda kahvia ilman ylimääräistä valvomista?
Tiedän ihmisiä, jotka juovat yhdeksän aikaan iltakahvit ja sitten ihmisiä, jotka eivät voi juoda enää kuuden jälkeen.
Kommentit (21)
Jos juon kahvia klo 14-15 niin saan nukahdettua vähän keskiyön jälkeen. Olen kyllä töiden jälkeen todella väsynyt mutta uni ei tule silmään.
Riippuu nukkumaanmenoajasta, mutta viisi tuntia olisi hyvä olla väliä
Tutkitusti vain osalla ihmisistä kahvi vaikuttaa unen saantiin. Itse en arkena juo klo 15 jälkeen, esim klo 18 juomani kahvi todella pahasti häiritsee unen saantiani.
Juurikin tässä puoli yhdeksän aikaan illalla keittelin vielä kahvit. Voin juoda kahvia vaikka juuri nukkumaan mennessä. Ei vaikutusta. Rakastan kahvia!
Voin juoda kahvia sängyssä ennen nukkumaanmenoa ilman mitään vaikutuksia. Tolkuttomista määristä kahvia tulen pikemminkin vatsakipuiseksi kuin ylivireäksi, eikä kofeiinitableteilla ollut mitään vaikutusta kun niitä opiskeluaikana muutaman kerran käytin.
En juo edes enää aamulla kahvia kun en saa yöllä unta jos juon
Juon iltakahvit noin puolta tuntia aikaisemmin kun menen nukkumaan. Uni ei tule ilman kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tässä puoli yhdeksän aikaan illalla keittelin vielä kahvit. Voin juoda kahvia vaikka juuri nukkumaan mennessä. Ei vaikutusta. Rakastan kahvia!
Mikä sua sitten kahvissa miellyttää, jos se ei piristä sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua sitten kahvissa miellyttää, jos se ei piristä sinua?
En ole tuo vastaaja, mutta en ole ikinä juonut kahvia siksi että piristyisin. Juon kahvia koska se on niin hyvää ja sen juominen tuo hyvän olon. Joskus se myös rauhoittaa.
Puolen päivän jälkeen en enää voi juoda kahvia tai muuten vaikuttaa uneen.
Äsken join kahvit, eikä vaikuta nukkumiseen.
Espresso ja itse tehty nuuska huulessa <3 parhautta.
Voinnjuoda ennen kello 18 ja 21 jälkeen. Jos juon 4-5 tuntia ennen nukkumaanmenoa, kahvi vaikuttaa. Lähellä nukkumaanmeno ei vaikuta, sillä kahvin lämpö nukuttaa, ei virkistä.
Mä voin juoda kahva ihan koska vaan, ei vaikuta uneen mitenkään. Luulen muutenkin, että mulla kahvin piristävä vaikutus on lähinnä psyykkistä, en edes tykkää kahvista, mutta aamukahvi pitää juoda herätäkseen ja muulloinkin ottaa kahvit, jos alkaa ramaista.
En juo kahvia mutta jos jotenkin nyt saisin kahvia(en omista)niin kyllä uni tulisi silti. Kyllä nyt kelpaisi kuppi kahvia 2tl sokeria ja maitoa. Nami nami.
Tässähän sitten todistetaan aika hyvin kahvin yksilölliset vaikutukset näille "kahvi on kauheaa myrkkyä" -toitottajille. Joillakin vaikuttaa enemmän kuin toisilla. -ap
En yleensä juo kahvia klo 14 jälkeen sillä sitten vaikuttaa jo uneen. Välittömästi nauttimisen jälkeen kahvi ei piristä. Nukun vapaapävinä päikkärit heti kahvinjuonnin jälkeen, samoin illalla voin juoda kahvia, kunhan menen puolen tunnin sisällä nukkumaan.
Keitän usein yölläkin kahvit, jos vaikka katson elokuvaa. Ei vaikuta uneen mitenkään.