Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet jos näet siivoojan lähestyvän työpistettäsi? Siirryrkö syrjään vai jatkatko töitäsi

Vierailija
31.05.2018 |

Välittämättä siivoojasta?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryn, mikäli en ole tekemässä jotain "supertärkeää". Eli yleensä siirryn ja teen tilaa. Tervehdin aina.

Superhieno ihminen oikein tervehtiikin siivoojaa :D

Tämä itsestäänselvyys on saanut yläpeukutuksia. 

Vierailija
22/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väistä siivoojaa, oli se sitten missä kohtaa työpaikkaa tahansa. Tämä on järjestys, sillä hänen työnsä ei ole sellaista että se pitäisi tapahtua juuri silloin juuri siinä, joten siivoojat väistelevät. 

t. keskolan hoitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siivooja on hyvä ystäväni. Hän siivoaa työhuoneeni lounastaukoni aikana. Juttelemne joka päivä ja autan häntä, jos vaikka kiireellisiä kokousjärjestelyitä, kannan tavaroita jne. Olen ammatiltani hallintojohtaja, juu, julkisella puolella.

Vierailija
24/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja tulee yleensä työajan jälkeen.

Vierailija
25/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En väistä siivoojaa, oli se sitten missä kohtaa työpaikkaa tahansa. Tämä on järjestys, sillä hänen työnsä ei ole sellaista että se pitäisi tapahtua juuri silloin juuri siinä, joten siivoojat väistelevät. 

t. keskolan hoitsu

Minä väistelen silloin kun voin. Eikä siivoojat kyllä tulekaan kesken mitään toimenpidettä moppailemaan. Tosin taidan olla osastollamme ainoa. Muut ei väistä kiusallaankaan, jotta siivoojat muistaisivat paikkansa hierakiassa. Ja vielä kehuvat sillä.

Kukin tyylillään. Itse voin paremmin ja minulla itsellä on mukavampaa, kun kohtelen muita hyvin. Eli pohjimmiltaan itsekkyys on tässä vaikuttimena.

T.toinen keskolan hoitsu

Vierailija
26/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirryn, mikäli en ole tekemässä jotain "supertärkeää". Eli yleensä siirryn ja teen tilaa. Tervehdin aina.

Kertokaahan siivoojat, onko tervehtiminen itsestäänselvyys?

Vierailija
27/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotisiivooja ja eilen talon asukas tuli käymään kotona pikaisesti. Rouva kyllä tervehti, mutta alkoi tämän jälkeen kertomaan koiralle päivän kuulumisia 😁

itse kyllä juttelen mielelläni asiakkaiden kanssa niitä näitä

Vierailija
28/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan siivoojat, onko tervehtiminen itsestäänselvyys?

Tietenkin, ihmisille, joilla on käytöstavat. Ne eivät katso ammattia. Mun työpaikalla ei myöskään kukaan koskaan kohdellut alentuvasti. Ehkä siksi, että koko toiminnan sujuminen edellytti siivousta, ammattitaidolla ja aikataulussa. - entinen leikkurisiivooja

Vierailija
29/59 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn, jos tarve vaatii, tilanteen mukaan. Kovasti aina tykkään, jos siivous tapahtuu työpäiväni aikana, ei ennen tai jälkeen, koska meillä siivoaa töissä tosi kivat ihmiset. On kiva vaihtaa kuulumisia saman tien.

Vierailija
30/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaus on kuin kauhuelokuvasta... pahaenteinen musiikki soi... siivooja lähestyy työpistettäni...

IIIIIIIKKKKK!

Vierailija
31/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. keskolan hoitsu

Aika vaikeeks menee jos joutuu pujottelemaan ja skippailemaan sieltä täältä ja palaamaan myöhemmin vielä takaisin siivoamaan. Sopimukseen on listattu ne asiat mitkä pitäis siivota juuri silloin juuri siitä

Vierailija
32/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun joidenkin mielestä siivooja ei sais näkyä ollenkaan mutta siistiä pitäis kuitenki tulla

Vierailija
33/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. keskolan hoitsu

Itse asiassa, monessa siivouskohteessa voi olla sillä tavalla, että päivän aikana teet tietyt hommat tiettyyn aikaan. Ei se ole mielivaltaista huiskimista sieltä täältä, vaan sulle voi olla määrätty se, että tiettynä päivänä tiettyyn aikaan siivoat täältä.

Itse olin joskus siivoojana kokopäiväisenä eräässä metallifirmassa ja siellä oli ihan tarkkaan joka päivälle määrätty mitä milloinkin tein. Aamuisin puoli seitsemältä oli toimistojen siivous muka ennen kuin ketään on paikalla. Vitut kun sinne tultiin kuudelta aamulla jo koppeihin kökkimään, enkä saanut koskaan tehtyä työtä kunnolla kun eivät viitsineet koskaan siirtyä, että saisin siivottua. Sitten valitettiin kun on sotkuista ja pöydillä on pölyä. Vituttaa vieläkin

Vierailija
34/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla se on monesti siivoaja joka väistää. Ihan yhtä usein kuitenkin muut väistyy kun seuraavaa vaihetta ei voi aloittaa ennen kuin edellisen työporukan jätökset on raivattu. Raksalla on myös usein turvallisempaa jatkaa työskentelyä vasta kun siivoaja on järjestänyt työskentelytilan ja lanannut lattialta naulat, ruuvit ja laudankappaleet.

Vierailija
35/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vaikuttaa todella kiireiseltä. Koska jos siivooja avaa suunsa, hän ei sulje sitä.

Vierailija
36/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen noin 6 tuntia työpäivästäni muualla kuin työpisteelläni en väistä siivoojaa.

Hän on koko päivän talossa ja olisi hyvin kykenevä järjestämään työnsä niin että siivoaisi aina tyhjää tilaa. Sen sijaan hän kulkee ympäri taloa tullen siivoamaan aina silloin kun työntekijä on työpisteessään.

Luuletko että siivojalla on aikaa koko päivän kytätä että milloin joku tietty työntekijä häipyy työpisteeltään? Siellä on miljoona muutakin työpistettä hoidettavana ja vuorokaudessa rajallinen määrä tunteja...

T: siivoojana toiminut

Vierailija
37/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin häntä. Kokoan tai siirrän pöydällä olevat tavarat ja siirryn sivummalle. Juttelemme hetken kuulumisista. Kiitän häntä, kun työ on tehty.

Arvostan siivoojien tekemää työtä ja olen aina arvostanut. :)

Vierailija
38/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin siivojaa, vaihdan kohteliaasti muutaman sanan esim. säästä tms. Sitten siirryn esim. kahvihuoneeseen odottamaan, että saa tehtyä työnsä rauhassa. 

Vierailija
39/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän siivooja on hyvä ystäväni. Hän siivoaa työhuoneeni lounastaukoni aikana. Juttelemne joka päivä ja autan häntä, jos vaikka kiireellisiä kokousjärjestelyitä, kannan tavaroita jne. Olen ammatiltani hallintojohtaja, juu, julkisella puolella.

Kiitos, kun olet kiva. :)

t. toimistotyöntekijä

Vierailija
40/59 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. keskolan hoitsu

Teet tärkeää työtä. Harmi, että olet ikävä ihminen.

Siivoojan työ on erittäin tärkeää. Olisin kuollut, jos huoneestani ei olisi pidetty erittäin hyvää huolta sairaalassa allogeenisen kantasolusiirron aikana.

ohis