Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piinaava kesäloma kotona remontoiden

Vierailija
31.05.2018 |

Olen viimeiset 2 kuukautta painanut 9 tunnin päivään 6 krt/viikko. Sairastapaus siis töissä, ja työnantaja lisäsi sairaslomalaisen työt meille 4.lle töissäolevalle. Kesäloman olisi pitänyt alkaa huomenna, mutta ilmeisesti se alkaakin vasta juhannukselta. Tämäkin siis sairastapauksen vuoksi. Olen ollut tosi väsynyt, itkuinen ja stressaantunut kokoajan. Olen saanut raivokohtauksia niin töissä, kuin kotonakin. Miltei tunnin työmatka vielä kumpaakiin suuntaan, on saanut usein miettimään, että ajan rekan alle niin pääsisin tästä väsymyksestä. Mies on nyt sitten päättänyt, että kun ollaan yhtäaikaa lomalla, niin maalataan talo, uusitaan terassi, vaihdetaan tapeetit ja maalataan seiniä. Hänen listansa töistä oli lähes loputon. Ai, nyt loppuu vielä kahvitauko. Itseasiassa nyt rekan alle ajo tuntuu ainoalta vaihtoehdolta päästä tästä kaikesta pois.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi että sinä kaipaat lomallasi lepoa. Ei kai hän yksin päätä mitä sinun/teidän kuuluu lomalla tehdä? Jos jotain remonttia on "pakko" yhdessä tehdä, kohtuullistakaa tuota remonttilistaa, teette yhden tai muutaman asian ja ehditte myös levätä (tai miehesi remontoi yksin jos sinä läpäilet ja hän ei lepoa kaipaa). Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittuja lomia ei yksipuolisesti saisi alkaa muuttamaan. Eikä muuten ihan täyty minkään työaikalain mukaiset lepoajat tuolla työtahdilla. Joustava voi aina olla mutta jossain se raja tulee vastaan ja sen pitää työnantajankin ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde itseksesi vaikka muutamaksi päiväksi hotelliin/risteilylle/reissuun.

Vierailija
4/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et pysty puhumaan eivätkä mies sen paremmin kuin työnantajakaan ymmärrä viittomakieltä? Rohkea oletus että osannevat kuitenkin lukea, eli jospa näytät heille vaikka tämän aloituksen?

Nyt selkärankaa ja tsemppiä nainen, kukaan ei pidä puoliasi ellet tee sitä itse!

Vierailija
5/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä rekan eteen vedä. Älytön ajatus. Kävele mielummin järveen.

Vierailija
6/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun loma oli työnantajan kanssa jo sovittu, ei hänellä ole oikeutta mennä lomaasi siirtämään ilman sinun suostumustasi.

Jos olisin sinun tilanteessasi, olisin varmasti käyttänyt tuossa tilanteessa valkoista valhetta ja sanonut, että loman siirto ei nyt vaan käy. Meillä on maksettu matka ja sinne myös menemme. On myös sukulaisten häitä ja muita vastaavia.

Pidä kiinni oikeukistasi.

Miehelle kerrot suoraan, että olet ihan loppu ja haluat levät lomallasi.

Lepäile ja lataa akkuja ja katsot sitten vaikka loman kuluessa, jos jaksat puuhastella miehesi kanssa remontin merkeissä. Mikäli et, niin anna miehesi tehdä, kun kerran energiaa riittää.

Niitä remppahommia ehtii ihan hyvin tehdä sitten syksymmälläkin.

Vierailija
7/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylitöitä ole pakko tehdä. Ja jos olet noin väsynyt ja ahdistunut, olisiko saikun paikka. Hommatkoon työnantaja vaikka varamiespalvelusta tuuraajan tilallesi.

Vierailija
8/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairauslomaa heti! Nyt ihan heti! Ja sano miehellesi, että tekee remonttia, jos halaa, sinä et tee.

Jos kirjoituksesi on totta, niin nyt pitää sinun itse suojella itseäsi, välittömästi.

Vierailija
9/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin nyhverö, niin joutaakin kärsimään.

Sä vaan nimettömänä tänne valitat, vaikka valituksen oikea osoite on irl.

Ei sun tarvitse lomaa siirtää, pomon pitää ilmoittaa siitä kaksi viikkoa aikaisemmin!

Ja kyllä sä voit kotona päättää, mitä teet...sehän on KOTI!

Vierailija
10/10 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sairauslomaa heti! Nyt ihan heti! Ja sano miehellesi, että tekee remonttia, jos halaa, sinä et tee.

Jos kirjoituksesi on totta, niin nyt pitää sinun itse suojella itseäsi, välittömästi.

Joo. Ei kannata halailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi