SElvitys: Suomessa naisia pahoinpidellään toiseksi eniten EU:ssa. Joka 3. raiskaaja on oma kumppani.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005700971.html
Mielenkiintoinen pointti selvityksessä:
"Samaan aikaan maahanmuuttajanaiset ja vammaiset naiset joutuvat väkivallan uhreiksi valtaväestöön verrattuna suhteessa useammin. Vammaiset naiset ja maahanmuuttajanaiset kokevat 2–3 kertaa enemmän väkivaltaa kuin valtaväestöön kuuluvat naiset.
Vuosina 2010–2011 maahanmuuttajanaisten riski joutua raiskauksen uhriksi oli lähes kaksinkertainen kantaväestön naisiin verrattuna. Korkein riski joutua raiskauksen uhriksi oli afrikkalaisilla ja vietnamilaisilla naisilla."
Kun aina sanotaan, että suomalaisten tekemiä raiskauksia ei vaan uutisoida kun ne tapahtuvat kotona. Totta, mutta maahanmuuttajanaisia raiskataan siellä kotona vielä isommalla prosentilla ja sanoisin että hyvin harvoin se kumppani on suomalainen.
Surullinen lopputulos kuitenkin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Miksei näin tärkeä asia herätä enempää keskustelua?
Koska vain suomalainen mies on saatanasta seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni tässä tutkimuksessa väkivallan määritelmä oli täysin subjektiivinen, ja se, mikä mielletään väkivallaksi poikkeaa maittain. Esim kaikkialla lapsen fyysistä kuritusta ei pidetä väkivaltana.
Mm. tönäisy, kiinni pitäminen ja läimäisy laskettiin väkivallaksi ja nuo olivatkin kaikkein yleisimmät väkivallan muodot tutkimuksessa.
Tutkimusten mukaan maahanmuuttajanaiset, jotka ovat aviossa suomalaisten miesten kanssa kokevat väkivaltaa selvästi enemmän kuin naiset, jotka ovat itse suomalaisia ja naimisissa suomalaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan maahanmuuttajanaiset, jotka ovat aviossa suomalaisten miesten kanssa kokevat väkivaltaa selvästi enemmän kuin naiset, jotka ovat itse suomalaisia ja naimisissa suomalaisen miehen kanssa.
Esitäpä tällainen tutkimus, virallinen sellainen.
Luulenpa että linkkiä ei kuulu eikä näy.
Vierailija kirjoitti:
Linkkejä tutkimuksiin?
Outoa että tuot esille että tuskin olisi suomalaismies joka olisi tekijä. Itse tunnen niin paljon tapauksia missä on ollut perheväkivaltaa ja suomalaismies juurikin kännipäissään hakannut. Omasta suvusta näitä tapauksia on 2 ja tuttavapiirissä enemmänkin. Onkohan kuitenkin niin että nuo ulkomaalaisnaisten kumppanit ovat suomalaisia? Juuri niitä miehiä jotka hakevat toisesta maasta kielitaidottoman naisen ja tuovat suomeen ja monesti pahoinpitelevät.
Naurettava tahallaan vääristelty tulos, mulla itsellä on itäeurooppalaista taustaa ja ei muuten varmaan noilla suunnilla jotain läimäytystä edes pidetä parisuhdeväkivaltana ja poliisille ilmoittamisen arvoisena asiana. Lastakin saa läpsäistä eikä kukaan oo millänsäkään, tiedän ihan omasta kasvatuksestani.
Kommentteja lukematta olen melko varma että joku tulee tänne ulisemaan että miehiä sitä vasta hakataankin!
Vierailija kirjoitti:
Outoa että tuot esille että tuskin olisi suomalaismies joka olisi tekijä. Itse tunnen niin paljon tapauksia missä on ollut perheväkivaltaa ja suomalaismies juurikin kännipäissään hakannut. Omasta suvusta näitä tapauksia on 2 ja tuttavapiirissä enemmänkin. Onkohan kuitenkin niin että nuo ulkomaalaisnaisten kumppanit ovat suomalaisia? Juuri niitä miehiä jotka hakevat toisesta maasta kielitaidottoman naisen ja tuovat suomeen ja monesti pahoinpitelevät.
Ja koska kielitaito ja turvaverkko on heikko, tekee se perheväkivallasta helppoa. Nainen harvoin uskaltaa edes apua hakea. Kuinkahan monta tapausta jää pimentoonkin.
Vierailija kirjoitti:
THL:n mukaan 17% naisista ja 16% miehistä kokee parsuhdeväkivaltaa.
Ja miesten kokemaa väkivaltaa vähätellään jopa virallisten tahojen toimesta.
Sinun mutusi on mielestäsi tarkempaa dataa kuin THL:n?
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja lukematta olen melko varma että joku tulee tänne ulisemaan että miehiä sitä vasta hakataankin!
Eipä näyttänyt tulevan ketään sinun lisäksesi, vaikka aivan tottahan tuo väittämäsi on. Miesten keskuudessa väkivaltakokemukset ovat yleisempiä kuin naisten keskuudessa. Mutta jos nyt kuitenkin keskusteltaisiin ketjun aiheesta.
Jos uhri olisi usein musliminainen arabimaista, tietää että tekijä on usein myös ulkomaalainen muslimimies (koska eivät voi seurustella kuin muslimiesten kanssa), mutta tässä tapauksessa nämä naiset ovat niitä jotka seurustelevat suomalaismiesten kanssa paremman elämän toivossa ja kielitaitokin luultavasti heikko joten kyse ei ole tasavertaisesta suhteesta joten perheväkivalta usein tulee näissä ilmi usein.
Vierailija kirjoitti:
Jos uhri olisi usein musliminainen arabimaista, tietää että tekijä on usein myös ulkomaalainen muslimimies (koska eivät voi seurustella kuin muslimiesten kanssa), mutta tässä tapauksessa nämä naiset ovat niitä jotka seurustelevat suomalaismiesten kanssa paremman elämän toivossa ja kielitaitokin luultavasti heikko joten kyse ei ole tasavertaisesta suhteesta joten perheväkivalta usein tulee näissä ilmi usein.
Somalinaisetko eivät seurustele somalimiesten kassa? Öööh, just...
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos olisi mainittu thaimaalaiset naiset, niin sitten olisi suomalaisten miesten väkivaltaisuudesta kyse. Suomessa asuvista thaikuista vain 15 % on miehiä. Mutta Suomessa asuvista vietnamilaisista yli 45 % on miehiä, ja somaleista (ylivoimaisesti suurin afrikkalaisryhmä) yli 50 % on miehiä. Somalitytöt kokevat väkivaltaa, kun heidän vanhempansa lähettävät tyttäret kotimaahan silvottaviksi. Nyt kyllä haukut aivan väärää puuta, kun suomalaismiesten niskaan yrität tätä hommaa kaataa.
Vierailija kirjoitti:
En pukeutunut juhliin niin kuin vaimo halusi. Olenko syyllistynyt henkiseen väkivaltaan?
Kyllä olet. Rangaistukseksi sinun tulee juosta kolme kertaa korttelin ympäri ja lausua viisitoista Isä meidän -rukousta.
Aamen.
No eipä näyttänyt sinullakaan olevan mitään sanottavaa kyseisestä aiheesta.