Onko sinulla oma tyyli vai ”sekoiletko” pukeutumisen ja tyylin kanssa?
Jos miettii asiaa vaatekauppojen tarjonnan kautta, niin tajuaa että suurin osa ihmisistä on aivan hukassa tyylinsä kanssa. Eihän muuten suurien ketjujen kauppa kannattaisi elleivät ihmiset ostaisi aina sitä mitä kulloisestakin kautena on tarjolla. Tarjonta vaihtelee kausittain ja vuosittain, toisinaan on toinen tyyli ja hetken päästä se tyyli onkin vanhentunutta ja tilalla kuusi virtaus. Käytännössä voidaan siis sanoa, että ne jotka ostavat suurien ketjujen liikkeistä vaatteita, niillä ei ole omaa tyyliä ollenkaan?
Suuret vaate ketjut ja niitä kannattavat ns. ”muodikkaat” ihmiset lisäksi kuormittavat maapalloa kovasti. Harmillinen seikka tämäkin.
Varsinkin naisille syötetään ajatusta, että jos et seuraa muotia olet tyylitön, mummoitunut, epäviehättävä ja epäseksikäs.
Seuraatko siis muotia ja aina uusia virtauksia vai oletko kenties itse aidosti tyylikäs?
Kommentit (6)
En seuraa muotia, mutta makuni on vaihteleva. Välillä on päällä reisitaskuhousut ja maiharit, välillä hippimekko ja välillä klassisemmin tummat perusfarkut, v-aukkoinen musta neule ja trenssi. Riippuu ihan mitä teen ja millä mielellä olen.
Puen päälleni vaatteita joissa tunnen oloni hyväksi. On bändipaitoja, pitsitoppeja, pillifarkkuja. En identifioi itseäni minkään tyylisuunnan mukaan
Minulla olisi tyyli, jonka mukaan haluaisin pukeutua ja laittautua. Valitettavasti tämä tyyli ei ole sosiaalisesti hyväksytty enää teinivuosien jälkeen, jolloin aloin pukeutumaan kuten aikuiset. Teininä minulla oli musta tukka, johon ostin eri värisiä hiuslisäkkeitä. Pukeuduin emo-tyylisiin vaatteisiin, sekä disney tai muuhun fanittamaani aiheisiin vaatteisiin. Huulilävistykset oli myös.
Nyt olen 27-vuotias kahden lapsen äiti, ja lopetin tuohon tyyliin pukeutumisen kun aloin 20-vuotiaana odottaa ensimmäistä lastani. Välitän liikaa siitä, mitä ihmiset minusta ajattelevat, ja tuo tyyli mistä pidän, ei ilmeisesti imartele äitejä.
Nykyään minulla on vaaleat hiukset ja pukeudun klassisen tyylikkäisiin vaatteisiin joista osa on muotia ja osa ajatonta. En pukeudu koskaan paljastavasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi tyyli, jonka mukaan haluaisin pukeutua ja laittautua. Valitettavasti tämä tyyli ei ole sosiaalisesti hyväksytty enää teinivuosien jälkeen, jolloin aloin pukeutumaan kuten aikuiset. Teininä minulla oli musta tukka, johon ostin eri värisiä hiuslisäkkeitä. Pukeuduin emo-tyylisiin vaatteisiin, sekä disney tai muuhun fanittamaani aiheisiin vaatteisiin. Huulilävistykset oli myös.
Nyt olen 27-vuotias kahden lapsen äiti, ja lopetin tuohon tyyliin pukeutumisen kun aloin 20-vuotiaana odottaa ensimmäistä lastani. Välitän liikaa siitä, mitä ihmiset minusta ajattelevat, ja tuo tyyli mistä pidän, ei ilmeisesti imartele äitejä.
Nykyään minulla on vaaleat hiukset ja pukeudun klassisen tyylikkäisiin vaatteisiin joista osa on muotia ja osa ajatonta. En pukeudu koskaan paljastavasti.
Elämä on liian lyhyt käytettäväksi täysin siten kuin muut odottavat ja haluavat. Voisitko pukeutua niin kuin sydämessäsi haluat, mutta jättää esimerkiksi mopon osat pois naamasta ja muutenkin ehkä yhdistellä disney juttuja aikuismaiseen naiselliseen pukeutumiseen? Vai onko kyse siitä, että haluaisit näyttää isolta Minni hiirelta eli kuin rooliasu olisi päällä?
En nyt tiedä, et onko mulla erityisesti tiettyä tyyliä. Tietyt värit ainakin on mitä yleensä käytän. Kävin eilen KappAhlissa eikä siellä ollut yhtään paitaa tai hametta tai shortseja kesäksi, joita olisi viitsinyt edes sovittaa. Missä ovat kaikki kivat värit kesäksi? Tuntuu siltä, että joka paikassa on vain murrettuja sävyjä, jotka ei mulle sovi.
Muutamia päiviä sitten kävin myös H&M:ssä, jossa löysin muutaman vaatteen sovitettavaksi, vaikka värit eivät olleet sielläkään kesäisiä. Mallit ei sopineet mulle.
Löysin vajaamittaiset kesähousut Vero Modasta, mutta nekin olivat mustat.
Että kai mulla sitten on aika tarkka tyyli kun niin vaikeaa on omaa silmää miellyttäviä vaatteita löytää.
En seuraa muotia, mitta en silti välttämättä ole erityisen tyylikös, enkä ainakaan kovin johdonmukainen. Tämä johtuu siitä, että elämässäni yhdistyy viikoittain kaksi täysin erilaista elämäntyyliä, ympäristöä ja siksi myös pukeutumis- kampaus ja meikkaustapaa. Elän maanantaista torstai-iltaan täysin eri elämää kuin torstai-illasta sunnuntai-iltaan.