Kammottavia työhaastattelukokemuksia
Okei, näitä ketjuja on jo useampi, mutta tehdään jälleen yksi. Onko uusia lähiaikoina tapahtuneita?
Minun kammottavin kokemus oli tässä keväällä. Olin laittanut hakemuksia todella moneen paikkaan, ja en ollut ottanut ilmoitusta ylös, vaikka normaalisti teenkin niin. Sain puhelun, enkä yhtään muistanut, mitä työtä tarjottiin. Tittelin muistin ja se oli "tutkija": en kuitenkaan yhtään muistanut, mitä piti tutkia. Siinä sitten menin paikalle, yritin aluksi "kertokaapa lisätietoa tästä tehtävästä" jne. Vaikka sainkin lisätietoa, en todellakaan muistanut mitään, mitä ilmoituksessa oli sanottu... Yllättyikö joku, että en saanut sitä työtä?
Harmittaa, että taisin vähän nolata itseni, sillä haluan joskus ehkä työskennellä tuossa paikassa. Viimeisin työhaastetteluni oli kuitenkin onnistunut, ja työ alkaa kesän jälkeen. Jes.
Kesätyöpaikkahakemuksissa muistan nuorena, että ensimmäissellä kerralla olin aivan järkyttävän ylipukeutunut haastatteluun, ja heti seuraavassa haastattelussa (samana vuonna) olin tuosta järkyttävästä kokemuksesta "oppineena" todella alipukeutunut.
En saanut silloin kumpaakaan työtä. Tiedä sitten, johtuiko pukeutumisesta.