Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs tuttuni sanoi, ettei msennus ole tekosyy olla lihava ja mässäillä. Suutuin.

Vierailija
30.05.2018 |

Jo itseni saaminen kauppaan on haastavaa ja sitten ahdistaa ne ihmiset ja valot, joten haluan äkkiä ulos.
MInulla ei myöskään ole juurikaan ruokahalua lämpimän ruuan suhteen enkä jaksa pilkkoa, paistaa, hämmennellä, vahtia uunissa olemista...
Joten ostan paketin muroja tai karkkipussin, jos lämmintä ruokaa tekee mieli niin lihapiirakoita tai mikropitsan.
Terveellisintä mitä syön on lienee hapankorput. Moni masentunut elää kahvilla ja tupakalla, mutta minulla on niiden jälkeenkin nälkä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä ei vaan riitä empatia masennukselle. Itse miellän sen niinkuin kädet olisi poikki. Eise ruuan laittaminen silloinkaan helppoa ole.

Vierailija
2/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä ei vaan riitä empatia masennukselle. Itse miellän sen niinkuin kädet olisi poikki. Eise ruuan laittaminen silloinkaan helppoa ole.

Lisäyksenä vielä että veljeni on lapsesta asti ollut kroonisesti masentunut. Nyt oikealla lääkityksellä hän on erittäin tuottelias yhteiskunnan jäsen. Laiskuudella ei ole mitään tekemistä sairauden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se on, ettei se masennus ja ahdistus tuolla ruokavaliolla todellakaan helpota ja lihomisesta tulee vaan lisää masennusta ja ahdistusta. Jos kuitenkin käyt kaupassa, tee etukäteen lista, minkä mukaan nopeasti etenet. Valmisruokiakin saa terveellisiä, ei kaiken tarvi olla mikropizzaa.ja -hampparia. Erilaisia keittoja, salaatteja ym. löytyy. Puuro on terveellistä, helppoa ja halpaa ja niitäkin löytyy monenlaisia, syö.vaikka mehukeiton tai pakastemarjojen kanssa. Hakeudu hoitoon eli lääkitys ja terapia kohdalleen, ennenkuin koteloidut läskeinesi kokonaan eristyksiin.

Vierailija
4/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta voi tutkitusti helpottaa riittävällä liikunnalla ja terveellisellä ravinnolla. Mikset ota itse vastuuta paranemisestasi?

Vierailija
5/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä että veljeni on lapsesta asti ollut kroonisesti masentunut. Nyt oikealla lääkityksellä hän on erittäin tuottelias yhteiskunnan jäsen. Laiskuudella ei ole mitään tekemistä sairauden kanssa.

no huh huh! en pä yhtään ihmettelel veljesi kroonista lapsuudsta jo alkanutta masennusta! Ympärillä on tuolleen ajatteleviä pellejä! Vai oliko tää trollaus?

Vai että oikein "tuottelias yhteiskunnan jäsen"? Voi sua lapsi polo. 

Mitähän jos hengittäisit syvään, jan näe vähän muutakin kun yhteiskunnalle tuloksen tekeminen. Elämä on pikkusen muutakin. Tarkoitus ei ole tuottaa yhteiskunnalle (naapureille )yhtään mitään, vaan elää itselleen, toteuttaen OMIA unelmiaan, jos jotakin, tai sitten ei, jos ei huvita.

Älä lisäänny, lupaathan! T. yhteiskunta

Vierailija
6/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te naiset osaatte olla ihania toisillenne. Nainen on naiselle susi.

Vierailija
7/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat parantua masennuksesta, yksi askel on terveellinen ruokavalio. Itselleni se auttoi paljon. Ja alkoholi on ehdottomasti jätettävä pois. 

Vierailija
8/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään tekosyy olekaan, vaan syy.

Ja ei, kyse tuskin on siitä, mikä on helppoa valmistaa. Tarjolla todella on oikeinkin terveellisiä eineksiä, ilman lisäaineita.

Mutta masentunut pyrkii lohduttamaan itseään ja etsimään valikoimasta sellaista, minkä saa heikentyneellä ruokahalulla syötyä. Jos ruoka ei anna mielihyvää, ja sen saa hädin tuskin nieltyä, ottaa herkästi kaupan hyllyltä sellaista, mikä edes jotenkuten maistuu suussa.

Siis rasvaista, suolaista ja makeaa.

Inhimillistä.

Totta kai olisi terveellisempää ottaa vaikka valmissalaatti ja lohikiusaus, mutta kun ne eivät maistu, eikä niitä tule syötyä.

Koeta silti rakas ap vähän hinata ruokavaliotasi parempaan suuntaan. Ja unohda tuollaiset "kaverit", jotka besserwisseroivat asiassa, josta heillä ei ole tietoa eikä kokemusta.

Vierailija
9/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä sanoi tökerösti mutta oli kyllä minustakin oikeilla jäljillä. Joku tuossa hyvin totesikin että sieltä kaupasta saa kyllä terveellisempääkin helppoa valmisruokaa. Yhtä ahdistavaa se kaupassakäynti on, ostit sitten Saarioisten lohikeiton tai karkkipussin.

Vierailija
10/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi oli aivan oikeassa. Se että sinä suutuit siitä, kertoo että et ole pelkästään laiska vaan myös muutenkin epävakaa tyyppi.

Vierailija
11/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan masennus ole syy herkutella. Kyllä se terveellinenkin eines maistuu kun tulee nälkä. Näläntunnetta voi herätellä tekemällä jotain, vaikka pienen kävelylenkin.

Sehän vain pahentaa asiaa joka tavalla, jos korvaa ruuan karkilla masennukseen vedoten.

Vierailija
12/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusta voi tutkitusti helpottaa riittävällä liikunnalla ja terveellisellä ravinnolla. Mikset ota itse vastuuta paranemisestasi?

Minä liikun ja tykkään terveellisestä ruoasta. Minulle sitten sanotaan että et ole oikeasti masentunut jos harrastat liikuntaa. Eli tekipä masentunut mitä tahansa niin aina lyödään. Liikunta on minulle tehokkain lääke. Vaikka muuten en jaksaisi koko päivänä nousta sängystä niin ryhmäliikunta tunti on se mikä saa minut ylös sängystä ja edes hetkeksi paremman olon  ja se on ainoa syy olla tekemättä itsemurhaa. Enempää en jaksa, sen tunnin mutta sen perusteella minut todetaan täydellisen terveeksi.

Minulla on myös ollut lääkitys joka laittoi ahmimaan, siihen ei pystynyt itsekurilla vaikuttamaan, ahmimishalu oli kaiken nielevä, olisin voinut vaikka tehdä jotain järjetöntä jotta olisi saanut ahmia. Lihoin 20 kg. Nyt lääkitys vaihdettu eikä enää ahmimiskohtauksia.

Vierailija
13/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILe1962 kirjoitti:

Et sinä masentunut ole - vaan olet vaan ihan   u m p i l a i s k a !

Ja laihuus ei anna lupaa olla kuspää. Silti niin monet ovat. Sinäkin, mutta sinä varmaan oletkin ylipainoinen av-mamma.

Vierailija
14/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILe1962 kirjoitti:

Et sinä masentunut ole - vaan olet vaan ihan   u m p i l a i s k a !

Luulisi, että normaalin empatiakyvyn omistava aikuinen ihminen ei kommentoisi tuollaista.

Vierailija
15/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään tekosyy olekaan, vaan syy.

Ja ei, kyse tuskin on siitä, mikä on helppoa valmistaa. Tarjolla todella on oikeinkin terveellisiä eineksiä, ilman lisäaineita.

Mutta masentunut pyrkii lohduttamaan itseään ja etsimään valikoimasta sellaista, minkä saa heikentyneellä ruokahalulla syötyä. Jos ruoka ei anna mielihyvää, ja sen saa hädin tuskin nieltyä, ottaa herkästi kaupan hyllyltä sellaista, mikä edes jotenkuten maistuu suussa.

Siis rasvaista, suolaista ja makeaa.

Inhimillistä.

Totta kai olisi terveellisempää ottaa vaikka valmissalaatti ja lohikiusaus, mutta kun ne eivät maistu, eikä niitä tule syötyä.

Koeta silti rakas ap vähän hinata ruokavaliotasi parempaan suuntaan. Ja unohda tuollaiset "kaverit", jotka besserwisseroivat asiassa, josta heillä ei ole tietoa eikä kokemusta.

Niin, ilman sitä ’inhimillistä tekijää’, jokainen lihava laihtuisi ja tupakoitsijakin voisi lopettaa ihan vain lisäämällä liikuntaa. Kukaan ei olisi masentunut tai alkoholisti. Kumma kyllä kukaan ei minulle ole tullut sanomaan, että menisit lenkille, etkä polttaisi tuota tupakkaa.

Vierailija
16/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vtuttaa kun joka toinen on muka masentunut.  Päivittäin saa kuunnella rutinaa joka suunnasta. Osan olen jo suoraan poistanut kavereista ja puhelimesta laittanu estot päälle. Alkaa pinna menemään tohon pelleilyyn. Sitten kun noi ei ole mitään masentuneita, nyt on muotia olla masentunut.

Vierailija
17/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin alkaisi masentaa jos ruokavalio olisi muroja, karjalanpiirakkaa, roiskeläppää ja karkkia. Syöt itsesi sairaaksi. Hoida nyt ensin tuo ruokavalio kuntoon, sehän on aivan järkyttävä eikä ihme jos tunnet olosi väsyneeksi ja saamattomaksi. Terveellinen ruokavalio ja säännöllinen ruokarytmi parantaisia jo oloasi. Voitko käydä jossain lounasravintolassa syömässä päivittäin lämpimän ruuan jos ruuanlaitto ei onnistu.

Vierailija
18/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri pikkuhiljaa taas kerran toistuvasta vakavasta masennuksesta toipuvana satuttaa tämä ihmisten julmuus. Olen itse kasvissyöjä, ja jaksan käydä salilla joka toinen päivä. Laitan ruokaa jne.

Näin ei ollut vielä muutama kk sitten, saati viime vuoden puolella kun sain sähköhoitoa ja ketamiinia. Kyllä silloin kului juurikin mikropitsaa ja suklaata.

Ei ole kyse laiskuudesta, yrittäkää jo ymmärtää.

Vierailija
19/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella että joku kenestä välität olisi masentunut. Hänellä olisi huomattavasti ylipainoa ja ruokavalio, joka lisää ylipainoa, aiheuttaa pahaa oloa, eikä anna riittävästi ravintoaineita. Toivoisit että hän voisi paremmin, ja tietäisit että parempi ruokavalio auttaisi häntä. Tämän ystäväsi näkee ja yrittää omalla tavallaan auttaa, ehkä vähän väärillä sanoilla mutta kuitenkin.

Vierailija
20/35 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi halusi herättää sinut.  Sinä suutuit, koska et halunnut kuulla totuutta.  Ystäväsi ei halua nähdä sinua 200 kiloisena liikuntakyvyttömänä läskinä.

Huonoa tilannetta ei ole syytä tehdä vielä huonommaksi jatkamalla huonoja valintoja.

Lopeta se lihottamisesi.  Lihominen on helppoa, mutta laihduttaminen ei useinkaan ole.

Todelliset ystävät kertovat totuuden ja pyrkivät auttamaan vaikka sanat satuttaisivatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi