Miten auttaa tytärtäni?
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä, kun 18 vuotias tyttäreni oli ollut lukio risteilyllä koulun kanssa ja päätynyt harrastamaan seksiä (kännissä) jonkun koulun pojan kanssa. Nyt tämä poika on leveillyt kaikille koulussa, ”miten painoi tätä” ja kertonut yksityiskohtaista tietoa heidän yöstä. Nyt tyttöäni pidetään helppona ja hänestä leviää juoruja koulussa, sillä oli myös risteilyn ensimmäisenä iltana suudellut jonkun toisen pojan kanssa. Miten minun äitinä pitäisi nyt tehdä?
Kommentit (20)
Tyttö on muutenkin ollut katuvainen, ja sanonut että oli hyväksikäytetty olo koska poika oli niin kylmä aktin jälkeen. Oli kuulema heti poistunut paikalta ja tokaissut vain ylimielisesti kiitos seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on muutenkin ollut katuvainen, ja sanonut että oli hyväksikäytetty olo koska poika oli niin kylmä aktin jälkeen. Oli kuulema heti poistunut paikalta ja tokaissut vain ylimielisesti kiitos seksistä.
Kerro hänelle, että tuo on ihan normaali tunne kännisen baaripanon jälkeen. Harva tyttö tai nainen saa tuollaisista yhdenyön jutuista muuta kuin katumusta ja pahaa mieltä.
Tämä olisi hyvä äitien kertoa tyttärilleen jo ennen kuin ehtii tapahtua. Pää ylös, pyyhi kyyneleet, poika ei ole kristalliesi arvoinen. Raukat, jotka lyövät lyötyä voi jättää omaan arvoonsa. Jos jotkut kunnioittavat jotain seksillä leveilevää hyypiötä ja ylipäätään, että jotkut kertovat yksityisasioitaan koko maailmalle niin...
Ei hän ole valitettavasti ensimmäinen eikä viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella, poika on tosi inhottava. Tyttöäsi ahdistaa kovasti, joten paijaa ja uskottele että elämä voittaa, niin kuin varmasti tekeekin. Mulle meinasi käydä noin suurin piirtein hänen ikäisenään, mutta olin vielä neitsyt joten jänistin ja laitoin jalat tiks lukkoon. Poika tokaisi : löyän mä semmosenkin jolta saa! ja lähti menemään. Itketti ja hävetti koska olin ihastunut poikaan ja luulin että hän myös minuun. Myöhemmin tajusin että olis hän lähtenyt joka tapauksessa. Muistuta tyttöä että hän ansaitsee kunnioitusta, ei tuollaista sikailua. Jotkut pojat vaan nyt joskus on..
Porvoon risteily kirjoitti:
Mistäs sinä tuon kaiken tiedät?
Tyttö oli ollut allapäin monta päivää, kunnes lopulta murtui ja kertoi minulle tivattuani asiaa häneltä. Meillä on muutenkin hyvin läheiset välit tyttäreni kanssa.
Ap
Risteilyn valvojaope kertoi.
Ap
Et voi oikein muuta tehdä kuin keskustella ja kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mutta tekisi mieli mennä sanomaan tälle pojalle pari valittua sanaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän tunteesi. Ehkä tekisin itse samoin tilanteessasi. Kutsuisin vielä pojan vanhemmatkin paikalle kuuntelemaan, mitä poju on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se poistaisi sun tytön pahaa mieltä ja asia on myös niin, että poika kehuskelee sellaiselle yleisölle, joka myös haluaa uskoa kaiken ja sille taas et voi mitään. Sillä kun on hiljainen hyväksyntä, että poika saa olla tuollainen panosonni muiden silmissä, vaikka käyttäytyikin törkeästi.
Mutta onhan se sellaista ilkeää vallankäyttöä, jos poika saa määritellä, että tyttö on "helppo".
Vierailija kirjoitti:
Risteilyn valvojaope kertoi.
Ap
Pisteet valvojaopelle, vaan miten mahtoi tuo valvojaopettaja tehdä pojan puheet kuullessaan?
- Ei tuossa tilanteessa voi vanhempana oikein muuta kuin kuunnella nuorta jos hän haluaa itse asiasta kertoa. Kun se nyt vain tuppaa olemaan niin, että vain itseä voi muutta ei toista. Tietysti voi (varovaisesti) yrittää "muistuttaa" että tytär käyttäisi enempi energiaa niiden asioiden tekemiseen, joille voi ja pystyy tekemään jotain ja antaa niiden olla, joille itse voi tai pysyty enää juurikaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApYmmärrän tunteesi. Ehkä tekisin itse samoin tilanteessasi. Kutsuisin vielä pojan vanhemmatkin paikalle kuuntelemaan, mitä poju on tehnyt.
No siitäpä vasta kiusaaminen alkaisi!
Minua vähän hämmästyttää, ettei kukaan täällä vielä ole opastanut APlle Itä olennaisinta: lohduta ja tue tietenkin, mutta herran tähden, opeta tytölle nyt sitten viimeistään, että jos alkuillasta pussailee Masan kanssa ja muutaman tunnin myöhemmin paneskelee Pasin kanssa niin onhan hän helppo pano! Jos vaan haluaa helppoa irtoseksiä niin sitten täytyy olla niin kova nahka, että kestää sen että toisten mielestä on hutsu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi se poistaisi sun tytön pahaa mieltä ja asia on myös niin, että poika kehuskelee sellaiselle yleisölle, joka myös haluaa uskoa kaiken ja sille taas et voi mitään. Sillä kun on hiljainen hyväksyntä, että poika saa olla tuollainen panosonni muiden silmissä, vaikka käyttäytyikin törkeästi.
Mutta onhan se sellaista ilkeää vallankäyttöä, jos poika saa määritellä, että tyttö on "helppo".
No mutta olihan tuo tyttö helppo? Ei se ole tuon pojan määritelmä vaan ympäristön.
Se sen sijaan on sikamaista, että poika leveille ja levittää stooria koulussa (?) mutta jos asiasta on kukaan muu saanut vihiä siellä laivalla niin vaikka poika olisi ihan hiljaa (ja ehkä itsekin jopa kaatuisi mitä tuota tuli pantua) niin toiset kyllä huolehtii siitä, että asiaa retostellaan :(
Helppoa: julistaa vaan samalle porukalle, että joo, pantiinhan me, ja voi että se poika oli HUONO.
Loppuu se kerskailu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApYmmärrän tunteesi. Ehkä tekisin itse samoin tilanteessasi. Kutsuisin vielä pojan vanhemmatkin paikalle kuuntelemaan, mitä poju on tehnyt.
Kyse on täysi-ikäisistä ihmisistä ja sinä kutsuisit vanhemmatkin paikalle, voi jessus. Sittenhän tyttö vasta saisikin hävetä. Ehkäpä olisi kannattanut aloittaa ne kasvatuskeskustelut vähän aikaisemmin.
Poika vain tekee itsestään pellen. Monikohan haluaa harrastaa seksiä hänen kanssaan vastaisuudessa, kun lörppösuu kertoo kaiken eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Poika vain tekee itsestään pellen. Monikohan haluaa harrastaa seksiä hänen kanssaan vastaisuudessa, kun lörppösuu kertoo kaiken eteenpäin.
Yllättävän moni.
Tosin tuo ’lörppösuu’ saattaa olla ollut joku ihan kolmaskin (kateellinen/pahantahtoinen) nuori mutta pojalle sopii sellainen selviytymisstrategia tuollaisessa mokassa että onkin kännipanostaan ’ylpeä’ (vaikka miten paljon itseänsä harmittaisi mitä tuli tehtyä) .
Noin nuorella tytöllä ei varmasti vielä ole riittävästi ’munaa’ mutta itse ’kostaisin’ Siten, että olisin muka ihan ’menkat myöhässä’ ’musta tulee ehkä äiti’ - siinä saisi poika puolestaan kärvistellä pissat housussa että ei kai mua nyt ’pakoteta isäksi’.
Mutta AP, lohduta lastasi, nyt on jo koulu just ohi , syksyllä tuolin pano on jo koulussa unohtunut.
Semmosta se on, elämä opettaa. Etpä voi oikein muuta kuin olla tukena ja lohduttaa, sanoa että voi kenkku mutta kyllä se siitä. Ja kenties henkisenä tukena huolehtia ettei ole raskaana tai saanut sp-tautia. Kyllä hän ensi kerralla muistaa mitä tulee ottaa huomioon juhliessa..