Vierailija

Perustele myös mielipiteesi!

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (18)

Vierailija

Suhteessa yhteiskuntaan ja sen muuttamiseen olen suht. konservatiivi eli kannatan monien nykyisten rakenteiden säilyttämistä ennallaan ja rauhallista, maltillista muutosta.

Arvoiltani olen ääriliberaali.

• ylös 11
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Riippuu asiasta. Suhteeni vaikkapa uskontoihin, päihteisiin tai seksuaalivähemmistöihin on liberaali. Talouspolitiikassa olen ennemminkin konservatiivi kuin liberaali. Ihmettelen, kun sosialistien silmätikkuna on useammin talouskonservatiivit kuin -liberaalit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suhteessa yhteiskuntaan ja sen muuttamiseen olen suht. konservatiivi eli kannatan monien nykyisten rakenteiden säilyttämistä ennallaan ja rauhallista, maltillista muutosta.

Arvoiltani olen ääriliberaali.

Tämäpä oli hyvä ja napakka vastaus. Olen juuri samanlainen.

Vierailija

Muutuin 2015 troijan hevosen jälkeen konservatiiviksi, mutta vain tämän yhden sakin suhteen

• ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Sekä että. Poliittiselta kannaltani on liberaali ja hyvin vasemmasta päästä. Toisaalta itse elän melko konservatiivisesti ja perinteitä kunnioittaen. Esimerkiksi vaikka silloin kun tasa-arvoista avioliittolakia tehtiin, oli liputtamassa sen puolesta (ja liputan toki edelleen), en silti pidä mitenkään vääränä sitä ettei ev.lut. kirkko vihi homo-/lesbopareja. Mun mielestä siis kirkolla on tässä päätäntävalta ja jos heillä on jokin oma moraalikoodi niin hölmöähän sitä nyt olis rikkoa ihan vaan koska suomen valtio laillisti nää avioliitot. 

Samoin mä oon superfeministi ja aina ajamassa naisten oikeuksia ja nimen omaan mahdollisuutta valita, millaista elämää haluaa elää. Itse kuitenkin haluan elää melko konservatiivista elämää (avioliittoi, lapset, omakotitalo, miesten työt, naisten työt...). Olen naisellinen nainen ja ylpeä siitä. Silti kannatan ehdottomasti naisia jotka haluavat olla jotain muuta ja rikkoa näitä stereotypioita. 

Annetaan kaikkien kukkien kukkia <3 Ja tosiaan vielä selvennykseksi: vaaleissa äänestän aina vihreitä tai vassareita :) Viime kunnallisvaaleissa äänestin sdp:tä kun siellä oli tuttu ehdokas jonka tiedän ajavan kanssani samoja asioita.

• ylös 12
  • alas 4
Vierailija

Enemmän konservatiivi. Uskon asioiden luonnolliseen järjestykseen, en utopioihin. Ihmisen ponnisteluilla on lopulta suurempi henkinen kuin käytännöllinen merkitys. Liberaalin motivaatio on maailman tai oman tilanteen parantamisessa, konservatiiveilla se on tuonpuoleisessa. Se on liberaalin mielestä pöljää, mutta ihan yhtä lailla konservatiivin mielestä maailmanparannusutopiat ovat pöljiä.

• ylös 0
  • alas 12
Vierailija

liberaali, en ymmärrä konservatiivien arvomaailmaa ollenkaan. Minusta arvot koti, uskonto ja isänmaa arvostavat konservatiivisyyttä kun taas vapaus, veljeys ja tasa-arvo liberaalisuutta.

Näin niin kuin kärjistetysti sanottuna.

Vierailija

Konservatiivit ovat vanhoillisia, hieman oikeistolaisia ja keskustalaisia. Heidän arvot ovat hyvin kaukana omistani. Siksi liberaali.

Vierailija

En kumpaakaan. Pyrin ajattelemaan asiat kerrallaan. Esim. Mahdollisuuksien tasa-arvo hyvä, toteutuman tasa-arvo utopiaa, naiset ja miehet ovat erilaisia, mutta yksilö ratkaisee. Monikulttuurisuus yksilötasolla ihmissuhteissa on rikkaus koska jokaisen on pakko sovitella, mutta yhteiskunnallisessa tasolla on ongelma, jos ei jaeta samoja perusarvoja. Poikkeavat seksuaaliset identiteetit ovat ok, koska asia on jokaisen ihan oma asia, mutta ilmiöiden yhteiskunnallistaminen normien omatunnolle ja sananvapauksille ei ole ok.

Kaikki kollektiinen ajattelu ja ryhmittely, ja ryhmien vastakkainasettelu on ehdottomasti huono asia. Identiteettipolitiikka on Hitlerin ja Stalinin tie.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.