Miten pesu-/huuhteluaineen haju pois vaatteista?
Saatiin sukulaiselta paljon heidän tyttönsä vanhoja vaatteita meidän tytölle. Todella hyviä vaatteita ja olen kiitollinen niistä. MUTTA sukulaiseni käyttää voimakkaan hajuista pesuainetta ja kaikki vaatteet haisevat sille kovasti vaikka olen pessyt ne jo kahdesti. Miten hajun saisi pois? Kokemuksia?
Kommentit (10)
Purkki ruokasoodaa koneeseen ja pesu ja peset sen jälkeen vielä normaalisti kerran ja ulos
Lähtee hajut.
Vierailija kirjoitti:
Pese etikalla. 1 dl koneelliseen. Ja kuivaus ulkona.
Millaista etikkaa sen tulee olla? Ihan tavallista väkiviinaetikkaa?
Ulkona ei voida nyt kuivata kun tytöllä on paha siitepölyallergia. Kuivataan kyllä aina kesäisin ulkona kunhan siitepölyaika on ohi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Purkki ruokasoodaa koneeseen ja pesu ja peset sen jälkeen vielä normaalisti kerran ja ulos
Lähtee hajut.
Oikeasti? Eikö se ala kuohumaan? (Sori tyhmä kysymys :D)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista etikkaa sen tulee olla? Ihan tavallista väkiviinaetikkaa?
Ulkona ei voida nyt kuivata kun tytöllä on paha siitepölyallergia. Kuivataan kyllä aina kesäisin ulkona kunhan siitepölyaika on ohi.
Ap
Ihan tavallista etikkaa
Väkiviinaetikkaa. Ei kyllä riitä yksi pesu, useamman kerran joudut ainakin huuhteluohjelman laittamaan että löyhkä hälvenee. Se tökötti on uskomattoman tiukassa. Älä vaan laita teidän hajustamatonta pyykkiä samaan koneelliseen sekaan, se haju tarttuu niihinkin. Välillä on vaikea uskoa että ihmiset oikeasti käyttää niin vahvan hajuisia huuhteluaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtee hajut.Oikeasti? Eikö se ala kuohumaan? (Sori tyhmä kysymys :D)
Ap
Ei kuohu. Mulla oli sama ongelma. Pesin niitä huuhteluaine löyhkäsiä vaatteita( olivat yönkin lionneet etikkavedessa) varmaan kolme kertaa kunnes joku neuvoi tuolla ruokasoodalla pesemään ja viimein lähti se löyhkä. Etikkaa laitoin lisäksi huuhteluainelokeroon.
Ulos kuivamaan ja tuulettumaan ja sitten kun haju alkaa vähetä (voi viedä useamman viikon) niin uudelleen peset useamman kerran, sit lähtee ne siitepölytkin. Pelkällä pesemisellä ei välttämättä lähde koskaan..
Sain itse kellarinhajun pois vaatteista liottamalla niitä vedessä, jonne lorautin reilusti juurikin tuota väkiviinaetikkaa. Likosivat useamman tunnin, sitten puristin enimmät vedet pois ja normaalisti koneeseen. Tuoksuivat vielä tuossa koneeseenlaittovaiheessa, mutta niin vain hävisi kaikki hajut kuivuessa.