4 viikossa 8-10 kiloa pois
Kommentit (14)
Jos oot normaalipainonen tai lievästi ylipainonen niin ei onnistu kun nälkiintymisellä.
Olen 166 pitkä. Lähtöpaino 84.4.aloitin kuurin eilen. Jätin kaikki viljatuotteet pois ja liha salaattilinjalla mennään nyt. Ei haittaa vaikka näännyn kuhan paino tippuu. Sen lopun tarkoitin, että kilo per viikko yhteensä 5-8kg.kymmenen viikon päästä nähään lähtikö 2 vai 16 kg.
Vierailija kirjoitti:
5- 8 kiloa per viikko? No ei onnistu.
Ei ap niin väittänytkään. Lue uudestaan.;
Vierailija kirjoitti:
Olen 166 pitkä. Lähtöpaino 84.4.aloitin kuurin eilen. Jätin kaikki viljatuotteet pois ja liha salaattilinjalla mennään nyt. Ei haittaa vaikka näännyn kuhan paino tippuu. Sen lopun tarkoitin, että kilo per viikko yhteensä 5-8kg.kymmenen viikon päästä nähään lähtikö 2 vai 16 kg.
Saatat kyllä onnistua, ainakin päästä lähelle tavoitettasi. Ongelmia on kuitenkin tiedossa saavutesussa painossa pysymisessä. Paino lähtee hyvin helposti taas nousuun kun alat syödä normaalisti.
Tungen nyt tähän keskusteluun kysymällä kuinka nopeasti on mahdollista päästä tavoittelemaani painoon ja miten tulisi syödä ja liikkua?
Mitat nyt 163 cm/54 kg
Tavoitteena 47 kg
Aika lujaa saat kituuttaa. Itse tähtään sellaiseen 4 kiloon 4 viikossa ja sekin saattaa olla ettei välttämättä lähde.
Olen laihdutellut siis tässä jo pitkin talvea ja kevättä pikkuhiljaa, mutta nyt pitäisi ottaa pieni puristus juuri sinne ~kuukauden päähän.
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama painoindeksi mulla kun sulla ja kieltämättä itsekin haluais laihtua juuri näännyttämällä kun se on niin nopeeta, mutta ei niin voi elää loppuelämää ja sitkun alkaa syömään normaalisti niin lihoo pikkuhiljaa kaikki vaan takas!
T. Koettu on. Kaikki tuli vieläpä tuplana takas.
Tuskin onnistuu. Jos olet dieetillä, niin kaikki tulee takaisin kun lopetat dieetin. Tarvitaan se tylsä tylsä pysyvä elämäntapojen muutos, sori. Ite oon laihtunut yli 30 kg ja on pysynyt pois. Paluuta entiseen syömiseen ja liikkumattomuuteen ei ole. Ikinä.
Tuollainen nopea laihdutus taitaa viedä lihaksia. Ja mitä vähemmän lihaksia sen vähemmän jatkossa kulutus. Ja sen vähemmän voimia liikkua.
Kyllä nopea painonpudotus onnistuu, jos otat mukaan liikunnan ja lihaskuntoharjoittelun 3 krt vko ja jätät tosiaan kaikki herkut (mehut, sokerin, keksit, juustot, kermat, limut, alkoholin, jätskin, vehnätuotteet jne. jne.) pois ja syöt vähärasvaista ruokaa pieniä annoksia, lähinnä kasviksia ja vaaleaa lihaa/kalaa ja vaikka raejuustoa ja rasvatonta maitoa ja rasvatonta rahkaa marjojen kanssa (ei sokeria).
Lihakset auttavat polttamaan kaloreita nopeammin - silloinkin kun et liiku lihas polttaa kaloreita paljon paremmin kuin mitä polttaisit pienemmillä lihaksilla. Se liikunta on otettava mukaan myös siksi koska jos vaikka laihdutat 10 kg ja et liiku, maha roikkuu vielä sen 10 kg jälkeenkin. Jos liikut samalla reilusti kun tiputat sen 10 kg, niin se mahan muoto on aivan erilainen, ei roiku vaan se suurin, alin mahamakkara "nousee" ja litistyy. Koettu on!
Mutta. Nopea painonpudotus ei välttämättä ole ihon kannalta hyvä idea, jos ikää on jo tullut. Mielummin vähän hitaammin.
Tiedetään, että kilot tulevat takaisin. Ajattelin lopettaa dieetin noin kolmen viikon ajalla, etten kerralla. Siinäpä se vitsi onkin, että en palaa entiseen mättöruokaan, vaan muutan lopullisesti ruokavalion.
Kyllä alkuun voi pudota ihan terveellisellä tavalla aika reilustikin, kun ruuat vaihtaa terveellisempiin. Siinä suolan ja sokerin aiheuttama turvotus laskee, kun valmisruoka ja herkut vaihtuvat salaattipitoisiin aterioihin.
Jos lähtöpaino on korkea, niin mikä ettei.