Meditointi paikka
Kokeilin muuatama kuukausi sitten pari viikkoa meditoimista ja mindfullnessia ja huomasin hyviä vaikutuksia, unenlaatu parani ja stressiä oli vähemmän. Jopa itse meditointi alkoi sujumaan alkuvaikeuksien jälkeen. Muutaman viikon kuluttua innostukseni laski ja palasin takaisin alkupisteeseen.
Olen meditoinut kotona mutta lapset riehuu ja käsi eksyy kännykälle yrityksistä huolimatta. Olisi kiva jos olisi joku paikka kodin ulkopuolella jossa voisi käydä meditoimassa kun sitä tuntuu ja näin ylläpitää myös motivaatiota.
1) Oletteko löytäneet jotain mukavaa meditoimis/hiljentymispaikkaa pääkaupunkiseudulla?
2) Paljonko maksaa?
3) Oletko kokeillut?
Kommentit (8)
Metsä on todettu olevan hyvä paikka rauhoittumiselle, metsäkylpyyn vaan.
Tulee pitemmän päälle kalliiksi lähteä meditoimaan muualle. Kannattaisi varmaan opetella meditoimaan ajasta ja paikasta riippumatta.
Puistossa, kirjastossa ja kiireen keskellä kirjaston vessassa.
Puistoa tai lenkkipolun vartta suosisin nyt kun säät sallii. Myös kävelymeditaatio on ok, kun ei ihan keskustassa vaan kävelyreittejä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Puistossa, kirjastossa ja kiireen keskellä kirjaston vessassa.
Puistoa tai lenkkipolun vartta suosisin nyt kun säät sallii. Myös kävelymeditaatio on ok, kun ei ihan keskustassa vaan kävelyreittejä pitkin.
Kirjastot on varsinaisia riemuliitereitä nykyään, hiljaista ei ole.
Hankalaksi menee jos pitää aina lähteä johonkin. Eli siihen mielentilaan voi mennä missä tahansa. Liike voi auttaa, kävely tai vaikka keinutuolissa keinuminen.
Kyllähän mindfullnesia ainakin voi harjoittaa, vaikka lapset pyörisivätkin ympärillä.
Olen samaa mieltä, että meditointia ja mindfulnessia voi ja pitää harjoittaa ihan missä vain. Mutta ymmärrän myös, että joskus on hyvä mennä jonnekin muualle, ehkä jonnekin, missä on muitakin meditoijia. Energia on erilainen, ja tekee hyvää olla joskus yhteisessä tilassa meditoimassa muiden kanssa. On myös kiva tavata muita, joilla on samanlainen mielenlaatu, ja jotka ovat kiinnostuneita samasta asiasta. En valitettavasti osaa neuvoa paikkaa läheltäsi, mutta googlaa.
Meditoin usein junassa, meditoin myös ulkona, himassa ja töissä.