Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon parempi esim.800 euron puhelin on satasen puhelimeen verrattuna?

Vierailija
29.05.2018 |

T. Älytön kännykkä

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 € kännykässä on se vika, että tekniikka vanhenee vuodessa ja taas joutuu ostamaan 800 € kännykän.

Näitä trendikkäitä ihmisiä on paljon.

Minä taas olen ajatellut asian päinvastoin juuri niin että 800e kännykän kun ostaa niin se tekniikka kestää aikaa useamman vuoden ilman että alkaa pahasti jäädä kehityksen jalkoihin. Ja toinen itseäni kiinnostava ominaisuus mikä lippulaivamalleissa yleensä on selvästi parempi on kamera.

Itseasiassa nyt kun hetken mietin niin olen aikalailla kolmen vuoden välein vaihtanut eli s2, s5, s8. 

Vierailija
22/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosarvon ja mielikuvan verran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 150 euron Honor eikä mitään valittamista, en ikinä ostais kalliimpaa luuria.

Muuten joo ihan hyvä puhelin mutta rammia voisi olla enemmän ja vähän parempi kamera,muuten oikein näppärä halpis puhelin

Vierailija
24/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 150 euron Honor eikä mitään valittamista, en ikinä ostais kalliimpaa luuria.

Muuten joo ihan hyvä puhelin mutta rammia voisi olla enemmän ja vähän parempi kamera,muuten oikein näppärä halpis puhelin

Sama ongelma. Puhelin on hyvä, mutta Ram ei riitä pyörittämään verkkopankkia.

Vierailija
25/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti. Menin ennen monta vuotta näillä satasen parin kännyköillä, ja aina sai kirota jotain. Sit satsasin ja ostin s8 600e. Ei oo tarvinnut kertaakaan enää kirota ja elämä helpottu kaikilta osin.

200€ ei ole 3x huonompi kuin 600€ luuri.

300€-> maksat huomattavasti enemmän paremmuussuhteesta.

Vierailija
26/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa se vuoden vanha 800 euron puhelin, jonka saa yleensä alle 300. Kyllä sen eron huomaa satasen puhelimeen kaikilla osa-alueilla.

Vähän optimistinen arvio tuo että vuodessa tippuisi alle puoleen. Tällä hetkellä taitaa esim Samsungilla hinnat mennä niin että S9 noin 900e, S8 noin 700e ja S7 sen 400e. Eli pari vuotta saa odotella vähintään että 300 euroon lähtisi S9. Hyvä diili se voi silti silloin olla vielä.

Vierailija
27/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku tonnin puhelin, viime kuussa soitin sillä 3.5minuuttia, lähetin 100 txtaria ja olin netissä pari tuntia.

Valokuvia en ottanut yhtään.

Sovelluksia on vain ne mitä tehtaalta on tullut, taskulaskin ja kalenteri varmaan käytetyimmät.

Kyllä toimi sujuvasti, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
28/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin puhelinta käyttää: Jos soittaa ja käyttää sähköpostia/whatsappia, kurkkaa vähän uutisia netistä ja ottaa yhden kuvan silloin tällöin ---> Satasen luuri on ihan hyvä.

Jos käyttää paljon eri sovelluksia, kuvaa/videoi paljon, tarvitsee työkäytössä jne. kannattaa puhelimeen satsata enemmän.

Moni pieni juttu on paremmin kalliimmissa malleissa, esimerkkinä vaikka puhelimen näyttö kirkkaassa auringonpaisteessa, 100e luuria saa tihrustaa/laittaa kättä varjoksi eikä siltikään näe kunnolla, kalliissa puhelimessa taas ei em. ongelmaa ole.

Vierailija
29/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans ja on hyvä kaikin puolin. Akkukin kestää pitkään, eikä mene helposti rikki, vaikka on tippunut maahankin moneen kertaan.

Vierailija
30/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan joku nokia 3310 maksoi aikoinaan uutena, kun vertaa nykypuhelimiin

Vierailija
31/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan puhua hyvinkin 1 000 - 2 000 puhelimesta nykyhinnoilla.

Vierailija
32/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lumia650 nyt pari vuotta käytössä, juurikin satkun luuri, olen tyytyväinen. Työpuhelimeksi tarjottiin Samppaa ja ifonea, en jaksanut ottaa, joten samanlaisen lumian otin erivärisenä duuniin.

Tässä toimii teksti-tv, spostit, navi ja officetuotteet (excel, pp, word). kameraa ja turhia appsejä en tarvi.

En usko, että elämäni olisi yhtään onnellisempaa 800€ luurilla.

Mulla on myös sama puhelin. Maksoin jotain 90 euroa siitä. Hyvin on toiminut siihen, mitä tarvitsen. Pari vuotta olen itsekin käyttänyt. Soittaa ja tekstaa ja satunnaisia valokuvia ja katson joskus netflixiä ja yle areenaa sillä. 

Itse en laittaisi puhelimeen koskaan 800 euroa. Mutta en kyllä muutenkaan pane rahaa kuluvaan materiaan kovin paljoa.

Vierailija
33/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni noin 1800-2000mk about vuonna 1997.

Olihan se arvokas mutta yläasteikäisillä niitä oli paljon.

Vierailija
34/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin käyttöön puhelin tulee. Itse menin sitten ostamaan juuri 800€:n puhelimen siitä syystä, koska tykkään valokuvata eli hyvä kamera pitää olla ja iso näyttö. Mutta en juuri lainkaan soittele enkä tekstaile. Aloin miettimään, että olisi kannattanut ostaa vaan hyvä digikamera. No maksaahan ne nekin joten sama kait tuo.

Oikea kamera vain on huomattavasti parempi aina kun valonmäärä hiukkaakaan laskee.

Esim. tämän :

https://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-rx100-iv

... saa Saksasta alle 700 eurolla.

Vierailija
35/35 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1000 mk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme