Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini- ja amisäidit ovat todella tyhmiä

Vierailija
25.04.2006 |

HS:n uutisesta:

Jos raskaus on odotettu, perheen elintavat ovat yleensä terveellisempiä kuin yllättävissä raskauksissa. Kaikki naiset eivät lopeta tupakointia, mutta esimerkiksi akateemisesti koulutetut raskaana olevat naiset polttavat hyvin harvoin. Toisaalta taas alle 19-vuotiaista raskaana olevista lähes 40 prosenttia tupakoi.

Kirjan mukaan äidin tupakointi vaikuttaa pitkään lapsen aivoihin ja ilmenee kehitys- ja oppimis- ja unihäiriöinä. Myös allergia- ja astmariski kasvavat, jos äiti polttaa ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Tuolloin keuhkot alkavat kehittyä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SofterSin:

Ja sitten on äitejä, kuten minä, jotka ei ole polttaneet raskaana

tai ennen raskautta eikä sen jälkeen ja silti saa astmaisia/allergisia lapsia.

Mekään ei olla miehen kanssa tupakoitu. Silti meilläkin astmaisia ja allergisia lapsia.

Vierailija
2/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monta 35-40-vuotiasta odottajaa tiedän, ketkä ovat polttaneet raskausajan, ja oikein vielä kehuskelevat sillä!

Ei TÄSSÄKÄÄN asiassa voi noin karkeasti yleistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin tuttavapiirini ainut, joka on lopettanut tupakoinnin jo raskautta suunnitellessa. Täytän sekä teini- että amisäidin kriteerit. En myöskään juonut saati käyttänyt lääkkeitä / huumeita raskausaikana. Vältin kaikkiä lisä- ja säilöntäaineita. Kaikilla 3:lla lapsellani on astma ja siitepöly- ja eläinallergiat. :( Tupakoivien äitien lapset senkun porskuttaa terveenä. Ei oo reilua...

Vierailija
4/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäiten luulisi olevan helpompi lopettaa kessuttelu, kun kolmekymppisen odottajan. Väitän, että on eri asia lopettaa jos on kessutellut kolme vuotta, kuin jos on polttanut 13 vuotta.

Mulla ainakin on tuttuja jotka ovat " lopettaneet" polttamisen plussan jälkeen, salaa siis tupruttelevat ja ovat juuri näitä " fiksuja" vähän vanhempia odottajia.

Vierailija
5/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset perustuu isoihin ihmisjoukkoihin. Jos tutkimuksen mukaan vanhemmista äideistä harvempi tupakoi ja teiniäideistä useampi, niin se on silloin fakta. Yksittäiset ihmiset toimivat toki eri tavoin, mutta keskimäärin on noin.

Vierailija
6/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista keuhkoista puhumattakaan...

Minusta se on tyhmää ja osoittaa erittäin suurta välinpitämättömyyttä omaa lasta kohtaan.

Ja terkut vaan sulle naapurin tuleva nuori ja jatkuvasti tupakoiva äiti, kyllä ainakin saat mun halveksunnan ihan täysin!

Vierailija
7/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tutkimuksen mukaan iso osa teiniäideistä polttaa, niin sitten tupataan yleistämään, että kaikki teiniäidit polttaa. ja se käy hermoille...

en nyt tiedä luetaanko minut teiniäidiksi, olin 19, melkein 20, kun sain ensimmäisen lapsen. lopetin tupakoinnin heti, kun kävin tekemässä positiivisen raskaustestin.

on niin rasittavaa, kun aina nuoria äitejä pidetään jotenkin huonoina äideiksi. itse olen esimerkiksi kerran käynyt ulkona 9 kuukauden aikana, silloin isä oli laosen kanssa. kerran lapsi on ollut yökylässä, ja sekin vain mummin tahdosta.

tuntuu että aina joutuu puolustelemaan itseään, kun on nuori äiti.

Vierailija
8/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo ap:n otsikko on tyhmästi sanottu.

Vierailija
9/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan ne amis- ja teiniäidit, hih, mut sallikaa mun nauraa!!!!

Vierailija
10/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v lienee paras mahdollinen äiti sitten. on juoksut juoksut ja aikaa sitten hoitaa perhettäkin:)))

Vierailija
12/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SofterSin:

Vierailija
13/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen n.40v. äiti (4 TERVETTÄ lasta) on tupakoinut lähes 20v. myös raskausajat. Tuo 40v. nainen on lastenlääkäri ja mun sisko :)