Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli sitten kutsu syntymäpäiville syömään ravintolaan, paitsi että...

Vierailija
28.05.2018 |

jokainen kutsuttu maksaa ruokailunsa itse.
Eikä edes ole provo tai vitsi -----ja kyseessä aikuinen perheellinen ihminen.
Siis......okei.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa, joka pitää juhlat. Jos tarkoitus on vain mennä kimpassa syömään niin, että jokainen maksaa itse, ne eivät ole juhlat.

Vierailija
22/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö sinne synttäreille kaverin vai ilmaisen ruoan vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me vietimme synttärit omalla porukalla (5 henk.) ravintolassa ja lasku oli yli 600e. Joten isolla porukalla saa olla kukkaro tosi pullea jos haluaa tarjota kaikille.

Vuoroin vieraissa? Mukavaa piffata, jos ja kun saa itsekin olla muiden piffatavana heidän vuorollaan. Jos siis siinä porukassa vietetään muidenkin syntympäiviä niin.

Tuollaisiin tarjoan kaiken juhliin kutsutaan vain hyvin pieni porukka. Seuraavaksi itkettää kun ei saanut kutsua.

Vierailija
24/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kyllähän tuo systeemi luo vaikutelman, että sankari odottaa kuitenkin jotain lahjaa, vaikkei tarjoa mitään.

Miksi syntymäpäivää tarvitsee mainita?

Tulee mieleen ihmiset, joita ei näe muissa puitteissa kuin syntymäpäivillä. Ne on järjestetty tyyliin maksimimäärä vieraita minimieffortilla. Tulos: toisilleen tuntemattomat ihmiset survoutuneena ahtaaseen tilaan tallomassa toistensa varpaille esittäen että on viihtyisää.

Ruokaa ja juotavaa on liian vähän, keittiö vyöryy likaisia astioita. Eteisessä jatkuva härdelli ja takkikaaos. Mutta saaliina iso kasa lahjoja.

Vierailija
25/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin viime kesänä juhlat kartanoravintolassa noin 80 vieraalle. Ei käynyt edes mielessä, että maksavat itse ruokansa ja juomansa, mutta aika moni otti yhteyttä, että mistä näkisi lounaslistan, että voisi etukäteen katsoa hintoja. Kun sanoin, että kutsuja maksaa, niin nämä kyselijät oli kauhuissaan, että sehän maksaa tuhansia euroja. No niin maksaa, mutta en minä moneen kertaan vastaavia juhlia juhli, joten hinta on sivuseikka, hauska yhdessäolo tärkeämpää.

Vierailija
26/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mekin tehtiin, kaverin kanssa viikko vain väliä synttäri päivänä. Varattiin ravintolasta pitkä pöytä, jokaiselle sanottiin että ruoka ja juoma maksetaan itse. Paitsi jälkiruoka oltiin kaverin kanssa tilattu. Kakku, joka me maksettiin puoliksi. Tuntu kaikilla olevan hauskaa! Jatkettiin vielä siitä iltaa, aamuyöhön asti koko porukalla!

Vierailija
27/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ok juoda pussikaljaa veneen alla ja syödä lidlin nakkeja jos parempaan ei ole varaa. Mutta olen kautta aikojen karsastanut näitä juhlakutsuja, joihin myydään illalliskortteja. Tämän ketjun perusteella kuulumme ap:n kanssa vähemmistöön.

Kun meillä on perheessä juhlat, ne pidetään kotona. Ruuat teen itse ja ainekset haen lidlistä. Menisin kyllä mielelläni nyyttäriteemaisille kotisynttäreille.

Vierailija
28/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin mekin tehtiin, kaverin kanssa viikko vain väliä synttäri päivänä. Varattiin ravintolasta pitkä pöytä, jokaiselle sanottiin että ruoka ja juoma maksetaan itse. Paitsi jälkiruoka oltiin kaverin kanssa tilattu. Kakku, joka me maksettiin puoliksi. Tuntu kaikilla olevan hauskaa! Jatkettiin vielä siitä iltaa, aamuyöhön asti koko porukalla!

Nää on siitä kivoja, että ei tarvitse ostaa lahjaa tai kukkia, sitä ollaan vaan kavereitten kanssa syömässä. Eikä tarvitse olla kuin sen aikaa, kun syö, koska nehän ei ole mitkään juhlat.

Vierailija
29/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu. Jos tulee kutsu niin oletan että kutsuja maksaa, muutenhan voidaan yhdessä sopia, että mennään ravintolaan syömään jolloin on selvä, että jokainen maksaa omansa. Kutsuttuna koen olevani vieraana jolle tarjotaan.

Juuri näin. Ihan tavallista, että porukalla sovitaan syömään menosta jonkun synttäreitten kunniaksi, ja jokainen maksaa itse. Mutta jos tulee virallinen kutsu, on epäkohteliasta vaatia vieraita maksamaan. Tai sitten pitäisi olla maininta tyyliin kutsumme kakulle ja kahville, ja jos joku muuta haluaa, toki maksaa sitten itse.