Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli sitten kutsu syntymäpäiville syömään ravintolaan, paitsi että...

Vierailija
28.05.2018 |

jokainen kutsuttu maksaa ruokailunsa itse.
Eikä edes ole provo tai vitsi -----ja kyseessä aikuinen perheellinen ihminen.
Siis......okei.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletettavasti hänellä ei ole varaa järjestää syntymäpäiviä.

Vierailija
2/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Näin minunkin kaveripiirissä, jokainen maksaa omat ruokansa. Silti viihdytään yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no eihän sinne ole mikään pakko mennä jos tuo järjestely ei sovi sinulle. Vähän niinikuin modernit nyyttärit...jokainen tilaa ja syö mitä haluaa ja maksaa itse. Pääasia on viettää yhdessä aikaa.

Käydäänhän sitä muutenkin porukalla ravintolassa syömässä ja kaikki maksaa itse.

Onneksi tiedät jo etukäteen että itse maksat omat syömiset ettet tilaa listan kalleinta annosta....

Vierailija
4/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa syöttää koko sukua ja kaveripiiriä mutta silti halutaa juhlia ja viettää aikaa yhdessä.

Älä mene jos ei kelpaa.

Vierailija
5/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama systeemi. Ei kellään ole varaa kestitä kymmenelle ihmiselle ruokia ja viinejä, menisi helposti lähes tonni. Silti kivaa kokoontua yhdessä syömään ja juhlimaan.

Vierailija
6/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pn lahjojen laita tällaisessa tilanteessa?

Kahvitus kakkuineen oli ennen vanhaan juhlakalun tehtävä, ja vieraat toivat lahjan.

Vierailija
7/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset synttärit aikuisen pitäisi pitää? Täytekakkua ja leikkejä kotona?

Vierailija
8/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma?

Tuollainen järjestely tarkoittaa, että synttärit on sivuseikka, tärkeintä on yhdessäolo.

Lahjaa ei tarvitse miettiä, jos kerran mitään ei tarjota eikä sankari järjestä juhlia.

Vierailija
9/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, kunnon kitsastelua. Sama olisi kotijuhliin pyytää pääsymaksu.

Vierailija
10/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin aikuinen ihminen odottaa lahjoja kun ei kerran ole mitään "tarjoilua". Varmaan tarkoitus vaan viettää aikaa yhdessä ja synttärit hyvä syy. 

11/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tyyliin ajattelin itsekin järjestää äitini 70-vuotissynttärit. Hänellä on niin paljon sisaruksia (puolisoineen), ettei mulla ainakaan ole varaa sellaista määrää kestitä. Aika moni mun äidin sisaruksista ovat pyöreitä juhlineet noin.

Vierailija
12/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me vietimme synttärit omalla porukalla (5 henk.) ravintolassa ja lasku oli yli 600e. Joten isolla porukalla saa olla kukkaro tosi pullea jos haluaa tarjota kaikille.

Vierailija
13/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 8...kuinka usein viet ystävät ja sukulaiset ravintolaan syömään ja mitä maksaa kun et kerran kitsastele?

Vierailija
14/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveripiirissä tai työporukassa tuo on täysin normaalia, ikinä ei edes olla ajateltu että joku sitä outona pitäisi. Yleensä laskun kohdalla joku heittää vitsillä että "Sannahan varmaan maksaa kaikkien ruuat" ja täysin vitsillä.

Ehkä sitten kun ollaan vanhempia homma muuttuu? Nyt porukan ikä 24-28v.

Vierailija
15/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me vietimme synttärit omalla porukalla (5 henk.) ravintolassa ja lasku oli yli 600e. Joten isolla porukalla saa olla kukkaro tosi pullea jos haluaa tarjota kaikille.

Vuoroin vieraissa? Mukavaa piffata, jos ja kun saa itsekin olla muiden piffatavana heidän vuorollaan. Jos siis siinä porukassa vietetään muidenkin syntympäiviä niin.

Vierailija
16/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan mun kaveri piti 30-vuotissynttärit ravintolassa, ja ilmoitti etukäteen tarjoavansa kahvit ja kakut.

Selkeä homma.

Vierailija
17/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jokainen kutsuttu maksaa ruokailunsa itse.

Eikä edes ole provo tai vitsi -----ja kyseessä aikuinen perheellinen ihminen.

Siis......okei.

On trolli koska sulla on sitten-sana otsikossa.

Vierailija
18/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä aina maksanut koko laskun, jos olen porukkaa kutsunut synttäreitä juhlimaan. En voisi ajatellakaan mitään muuta vaihtoehtoa. Ja ei, en ole rikas, mutta olen kai hyvä säästämään.

Vierailija
19/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu. Jos tulee kutsu niin oletan että kutsuja maksaa, muutenhan voidaan yhdessä sopia, että mennään ravintolaan syömään jolloin on selvä, että jokainen maksaa omansa. Kutsuttuna koen olevani vieraana jolle tarjotaan.

Vierailija
20/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi voi aiheuttaa kiusallisuutta. Isäni kutsui näyttävästi väkeä 70v synttäreilleen hienoon paikkaan. Kutsun yhteydessä ei maininnut maksusta. Soitti ennen juhlia nolona että jokainen voisi maksaa perhekunnittain. Pakotin hänet maksamaan kuolleen äitini veljen vaimoineen, koska he todella pienituloisia eläkeläisiä ja oli törkeää heidät kutsua sellaiseen paikkaan maksamaan itse. Mieheni ei halunnut tulla ollenkaan koska inhoaa isääni ja viel olisi mennyt rahaa. Keksimme sairasrumistarinan. En kadu sitä yhtään koska isäni oli törppö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä